سایر تحقیق و پژوهش

اثربخشی مهارت های زندگی در کاهش تعارض زناشویی

zendegi-zanaashooyi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اثربخشی مهارت های زندگی در کاهش تعارض زناشویی”

اثربخشی مهارت های زندگی در کاهش تعارض زناشویی

اسلاید 1: ارائه:اثربخشی مهارت های زندگی در کاهش تعارض زناشویی

اسلاید 2: مقدمهمهمترین ویژگی خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد جامعه این است که خانواده سامانه ای عاطفی است که در آن روابط عاطفی و عشق و محبت موجب تأمین سلامت روان و اعتلای انسان می شود. ستیر معتقد است: اجتماعی که از خانواده های سالم تشکیل شده باشد، مسلمة اجتماعی است سالم؛ لذا برای بهبود وضع اجتماعی، بهبود وضع خانواده و روابط اعضای آن مهمترین مسئله است. از اینرو، سالم سازی اعضای خانواده و رابطه هایشان بویژه رابطه زناشویی، بی گمان، اثرهای مثبتی را در خانواده و سپس در جامعه به دنبال خواهد داشت لذا کیفیت رابطه زناشویی، نه تنها در سطح سلامت روانی زوجین، بلکه در سلامت روانی سایر اعضای خانواده نیز تأثیر می گذارد و کیفیت زندگی را، که یکی از مهمترین مسائل پیش روی جهان امروز است، نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

اسلاید 3: داشتن کیفیت زندگی مطلوب همواره آرزوی بشر بوده است و از مباحث اساسی در تکوین سیاستگذاری اجتماعی به شمار می رود.و یکی از جوانب بسیار مهم کیفیت زندگی، رضایتی است که همسران در رابطه شان تجربه می کنند.، رضایت زناشویی، نه تنها در سطح سلامت روانی زوجین، بلکه در سلامت روانی فرزندان آنها نیز تأثیر می گذارد و کیفیت کلی زندگی خانواده را نیز تحت تأثیر قرار ؛ زیرا اگر ازدواج و زندگی خانوادگی زمینه مساعدی را برای ارضای نیازهای روانی زوجها ایجاد نکند، نه تنها بهداشت روانی تحقق نمی یابد، بلکه تأثیرات منفی و گاهی جبران ناپذیری مانند اختلالهای عصبی، افسردگی و خودکشی را به جای می گذارد. بنابراین هر دو مقوله کیفیت زندگی و رضامندی زناشویی از عوامل مهم پایبندی به زندگی زناشویی به شمار می رود .

اسلاید 4: مشکل زا، که موجب کاهش سطح کیفی زندگی و رضایتمندی زناشویی می شود، اختلال در ارتباط یا به عبارتی اختلال در فرایند تفهیم و تفاهم است.از آنجا که هدف اصلی ازدواج ارتباط است، ارتباط به زن و شوهر این امکان را می دهد که با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند و از نیازهای هم آگاهی یابند؛ زیرا روابط زوجین در واقع با هدف ارضای تمام سطوح نیازها صورت می گیرد. پیش از ۹۰٪ زوجهای آشفته مشکلات ارتباطی را مسئله اصلی خود بیان می کنند.از آنجا که ارتباط زناشویی هسته مرکزی نظام خانواده است و اختلال در آن تهدیدی جدی برای بقای خانواده قلمداد می شود و ارتباط نفوذناپذیر و غیر مؤثر پیش بینی کننده مهم طلاق زوجین است، پژوهشهای اخیر بر مهارتهای ارتباطی همسران تأکید کرده است .چون مهارتهای ارتباطی رفتارهایی را شامل می شود که نگهدارنده ازدواج است.

اسلاید 5: آموزش مهارت ارتباطی کوششی در جهت اصلاح ارتباط مشکل زا در بسیاری از رویکردهای درمانی است.آموزش ارتباطات تنها رویکرد خاص درمانی نیست، بلکه بخشی از تمام دیدگاه ها است و به خودی خود نیز یک رویکرد به شمار می رود. آموزش ارتباطات در کار با زوجین نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که بخش جدا ناشدنی زوج درمانی، آموزش ارتباط به صورت مستقیم یا به شیوه ای ضمنی است؛ به عبارت بهتر زوجها به آموزشی از نوع مربی و شاگرد نیاز دارند تا کاستیهای خود را اصلاح کنند و شیوه های مؤثرتری برای ارتباط بیاموزند.و از آنجا که رسیدگی به وضعیت رضایتمندی زناشویی و کیفیت زندگی زناشویی در زوجهای متعارض گاه چنان ضروری است که به منظور حفظ بنیان خانواده و پیشگیری از مطرح شدن گزینه جدایی زوجها، نیازمند استفاده فوری از مؤثرترین روش به جای امتحان کردن رویکردهای متفاوت است.

اسلاید 6: مهارت حل مشکلات در جهت کاهش تعارضات بین زوجینمهارت حل مشکلات به نوعی مهم‌ترین مهارت این فهرست است، زیرا اگر بر این مهارت خاص مسلط نباشید، اوضاع به قدری آشفته می‌شود که دیگر اهمیتی نخواهد داشت تا چه حد در سایر مهارت‌ها توانا هستید. مهارت حل مشکلات یعنی اینکه اگر در موضوعی با همسرتان اختلاف نظر داشتید، بتوانید به مصالحه برسید. به‌عبارت دیگر، باید یاد بگیرید که موقعیت را بسنجید و ببینید که آیا لازم است روی موضع خود پافشاری کنید یا عاقلانه‌تر است که از موضع خود کوتاه بیایید. به عقیده‌ی دیکسون، عدم تسلط کافی بر این مهارت موجب دشواری زندگی مشترک به‌ویژه در دو سال نخست ازدواج می‌شود، چراکه طرفین در سال‌های نخست سعی دارند تا با راه و روش یکدیگر در حل مشکلات آشنا شوند و به طریقی با رویکرد طرف مقابل کنار بیایند. در واقع، در همین دو سال نخست ازدواج است که متوجه خواهید شد در زندگی مشترک نمی‌توانید همیشه حرف خودتان را به کُرسی بنشانید!

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید