علوم پایه شیمی

اثر عصاره سیر(Allium sativum)، اسانس شوید(Anethum graveolens) و محلول نیسین بر عمر انبارداری گوشت چرخ شده گوساله در دمای ۸ درجه سانتی گراد

asar-osaare-sir-bar-bar-anbardari-gooshte-charkhkarde

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 60 اسلاید
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1194 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اثر عصاره سیر(Allium sativum)، اسانس شوید(Anethum graveolens) و محلول نیسین بر عمر انبارداری گوشت چرخ شده گوساله در دمای ۸ درجه سانتی گراد”

اثر عصاره سیر(Allium sativum)، اسانس شوید(Anethum graveolens) و محلول نیسین بر عمر انبارداری گوشت چرخ شده گوساله در دمای ۸ درجه سانتی گراد

اسلاید 1: 1Alyl2_ propoil_ thiosulfinat 2 alil isotiocianato 3 Citral carvacrolCinamaldeeid 45 Linalool timol6 micrococcus 7 moraxella 8 flavobacterium9 pseudomonas 10enterobacteriaceae

اسلاید 2: 2اثر عصاره سیر(Allium sativum)، اسانس شوید(Anethum graveolens) و محلول نیسین بر عمر انبارداری گوشت چرخ شده گوساله در دمای 8 درجه سانتی گراداساتید راهنما:دکتر محمد رهنمادکتر مجید علیپور اسکندانیاساتید مشاور: دکتر محمود توکلیدکتر سعید سالاریتهیه و تدوین:زهرا نبویآبان ماه 13962دانشگاه زابلمدیریت تحصیلات تکمیلیپایان نامه کارشناسی ارشد

اسلاید 3: 3 مقدمهفهرست مطالبپیشینه تحقیقمواد و روش هابحث و نتایج3

اسلاید 4: مقدمهاز نظرمیزان مصرف گوشت قرمز در دنیا، 52% به گوشت گاو و گوساله، 6% به گوشت گوسفند و بز،40% به گوشت خوک و 2% به گوشت سایر دام ها اختصاص دارد. 44مصرف گوشت قرمز و فرآورده هاي آن در سراسر جهان به طورگسترده اي رو به افزایش است.

اسلاید 5: مقدمه55غني بودن گوشت از :چربی هاانواع ويتامين ها مواد معدني نظیر آهن و روي پروتئين هاي ارزشمند به لحاظ دارا بودن اسیدآمینه های ضروری و غیرضروریسبب مي شود تا آن را در زمره كامل ترين مواد غذائي طبقه بندي نمايند.

اسلاید 6: در میان محصولات غذایی، گوشت گوساله یکی از حساسترین مواد غذایی فساد پذیر به شمار می آید زیرا محیطی بسیار مساعد جهت فعالیت میکروب ها، مخمرها و کپک ها است.66مقدمهتخمین زده می­شود که 30 درصد­­ مردم در کشورهاي صنعتی، حداقل یکبار در سال از بیماري­هاي ناشی از مواد غذایی رنج می­برند. بنابراین، نیاز به کاهش یا حذف پاتوژن­هاي غذایی با استفاده از روش­هاي مختلف احساس می شود.

اسلاید 7: 77مقدمهباسیلوس سرئوس عامل مسمومیت میکروبی است و اولین علائم بروز آن ممکن است ناگهانی و با استفراغ شدید و اسهال خفیف همراه باشد.

اسلاید 8: 8مقدمه8از جمله مواد غذایی مطرح جهت بروز مسمومیت های باسیلوس سرئوسی می توان به غلات و حبوبات، سبزی ها، گوشت چرخ شده و خرد شده، کالباس، جگر، انواع سوپ، ادویه و چاشنی ها اشاره کرد.با توجه به احتمال بالای آلودگی مواد غذایی به باسيلوس سرئوس، راه­ های کنترل رشد آن حائز اهمیت است. از جمله راه­هاي كنترل اين ميكروارگانيسم، استفاده از مواد نگهدارنده مي­باشد.

اسلاید 9: در این پژوهش از سه نگهدارنده زیر استفاده شده است:9مقدمه9عصاره سیر اسانس شویدمحلول نیسین

اسلاید 10: سیر10مقدمه10سیر با نام علمی (Allium sativum) گیاهی تک لپه ،علفی،یکساله و از دسته سبزی های پیازی است که از لحاظ غذایی و دارویی حائز اهمیت است. ایران در گذشته یکی ازصادركنندگان سير بوده كه به علت بي توجهي به اين محصول، در حال حاضر ساير كشورهاي جهان مانند چين، كره، اسپانيا، مصر و تايلند با عملكرد و توليد بالاي محصول و ارائه به موقع آن، از صادركنندگان اصلي اين محصول گرديده اند.

اسلاید 11: 11عصاره اين گياه داراي اثرهاي متعددي است ازجمله:ضد باكترياییضد ويروسیضد قارچیآنتی بیوتیکیآنتی اکسیدانیخواص درمانیطعم زایی مطلوبمقدمه11

اسلاید 12: مهمترين تركيبات سير: آدنوزینآژوين ها آلیسینپلي سولفيدها تيوگليكوزيدهاتيوسولفينات هامرکاپتان هامقدمه12

اسلاید 13: آلیسین1313مقدمهبیشترین خواص دارویی، آنتی­اکسیدانی و اثر ضدمیکروبی سیر مربوط به آلیل 2_ پروپیل تیوسولفینات می­باشد که مهمترین ماده تشکیل دهنده سیر است و اصطلاحاً آلیسین نام دارد. این ماده دارای فرمول مولکولی (C6H10OS2) است و در فرم خالص دارای اثر ضدباکتریایی در برابر رنج وسیعی از باکتری­های گرم مثبت و گرم منفی، خواص ضد انگلی، ضد قارچی و ضد ویروسی است.

اسلاید 14: 14

12,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید