مهندسی صنایع و مواد

اجرای دیوار برشی بتنی در سازه های فلزی

divar-btoni

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اجرای دیوار برشی بتنی در سازه های فلزی”

اجرای دیوار برشی بتنی در سازه های فلزی

اسلاید 1: اجرای دیوار برشی بتنی در سازه های فلزی ارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهدیوارهای برشی بتنی نوعی مهار جانبی جهت کنترل نیروهای وارد بر ساختمان می باشد که درصورت عدم رعایت نکات فنی و جزئیات اجرایی در حین ساخت اسکلت ساختمان می تواند خسارات جبران ناپذیری را درپی داشته باشد. ما نیز در این مقاله تلاش نموده ایم این نکات را بیان نماییم.بطور کلی طراحی و اجرای دیوارهای برشی بتنی (دیافراگم قائم) در ساختمان های با اسکلت فلزی جهت کنترل نمودن بارهای جانبی وارد بر ساختمان می باشد. لذا موقعیتدیوارهای برشی در پلان ساختمان، همانند بادبندها باید به گونه ای جانمایی شود که، تاحد امکان مرکز جرم هر طبقه بر مرکز سختی آن طبقه منطبق گردد. در حقیقت دیوارهای برشی بدلیل تحمل قسمت عمده بارهای برشی ناشی از بارهای جانبی با این نام شناخته می شود.

اسلاید 4:

اسلاید 5: انواع دیوار برشی دیوارهای برشی را براساس نوع طراحی صورت گرفته می توان بوسیله مصالح متفاوت مانند فولاد، بتن مصلح، مصالح بنایی و یا حتی مصالح مرکب (ترکیبی از فولاد و بتن) اجرا نمود. این دیوارها از نظر شکل ظاهری مقطع نیز بصورت مستطیلی با آرماتور یکنواخت، مستطیلی با آرماتور متمرکز در دو انتهای دهانه، دمبلی شکل و یا I شکل طراحی و اجرا می گردد که ما در اینجا، تنها به بررسی دیوارهای برشی بتنی در اسکلت های فلزی خواهیم پرداخت که عموما آرماتورهای آن در مقاطع مستطیلی بصورت یکنواخت و گاهی به همراه آرماتورهای متمرکز بسته می شوند.

اسلاید 6: چند نمونه از دیوارهای برشی

اسلاید 7: دیوار های برشی فولادی بعضی مواقع ورقهای فولادی به عنوان دیوارهای برشی بکار می روند . برای جلوگیری از کمانش موضعی چنین دیوارهای برشی فولادی لازم است از تقویت کننده های قائم و افقی استفاده شود.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید