علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره

ehtemale_vojode_atashneshan_dar_zohre

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره”

احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهره

اسلاید 1: احتمال وجود آتشفشان در سیاره زهرهنشانه‌های اندکی از دهانه‌های برخوردی بر روی سیاره زهره نشان می‌دهد که سطح آن کمتر از نیم میلیارد سال عمر دارد. ابرهایی از SO2 (گازی آتشفشانی) سیاره زهره را احاطه کرده‌اند، ضمن اینکه بقایای آتشفشان‌های بسیاری نیز در آن یافت می‌شود، ولی تاکنون هیچگونه آتشفشان فعالی شناسایی نشده است.رصدهای جدید مادون‌سرخ شواهدی از دوباره شکل‌گیری بخشی از سطح زهره را در 100 تا 10000 سال اخیر نشان می‌دهند. پس احتمالا زهره اخیرا فعال بوده (و یا هم چنان فعال است)این یافته‌ها ممکن است به تردیدها مبنی بر چگونگی تحولات آتشفشانی بر روی سیاره زهره پایان دهند. تصویر و نقشه‌ی راداری [سفینه ماژلان] از کوه آیدان در زهره، که فعالیت‌های اخیر آتشفشانی در آن ثبت شده است. نواحی تاریک مسطحو صاف و مناطق روشن پرشیب و یا دارای پستی و بلندی‌های بسیاری است. ارتفاع در عکس سی برابر بزرگ‌نمایی شده است.

اسلاید 2: تابندگی حرارتی شاخصی است برای کارآمدی یک ماده در تابش حرارتی.بعضی از نواحی آتشفشانی سطح زهره تابندگی حرارتی بیشتری از نواحی مجاور خود دارند.نواحی با قابلیت تابندگی حرارتی کمتر با CO2 و SO2 موجود در جو واکنش داده و لایه‌ی نازکی از ذرات را بر روی گدازه به وجود می‌‌آورند.تابندگی حرارتی زیاد نشان از جوان بودن سطح داشته و نشان می‌دهد که مواد با جو غلیظ زهره واکنشی نداشته و به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر آب و هوا قرار نگرفته‌اند. بررسی نقاط داغ سطحمشاهدات مادون سرخ سفینه ونوس اکسپرس که به تصویر بخش قبل اضافه شده است نشان می دهد کوه آیدان (بخش قرمز رنگ) از نقاط مجاور آن (نواحی آبی رنگ) تابندگی حرارتی بیشتری دارد. این مشاهدات نشان از تفاوت ترکیبات بین این دو منطقه دارد.

اسلاید 3: نمای کلیدانشمندان در مورد اینکه آیا کل سطح سیاره طی واقعه‌ای یکپارچه و سراسری دوباره شکل گرفته است یا اینکه به صورت تدریجی و طی گذر زمان ایجاد شده، اختلاف نظر دارند.مشاهدات جدید از فعالیت‌های آتشفشانی اخیر، نظریه واقعه‌ای یکپارچه را زیر سوال می‌برند. گروهی از دانشمندان نظریه وقوع تدریجی را به شدت حمایت می‌کنند.سه منطقه که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند بسیار شبیه هاوایی هستند، در آنها مواد مذاب از درون سیاره به سمت پوسته آمده و باعث فعالیت‌های آتشفشانی در سطح سیاره شده‌اند.تصویر راداری سیاره زهره توسط سفینه ماژلان. در این تصویر مکان تقریبی کوه آیدان نشان داده شده است.

اسلاید 4: برای اطلاعات بیشتر...مطبوعاتSpace.com - 04/08/10 - “Volcanoes on Venus May be Young and Active”http://www.space.com/scienceastronomy/venus-volcano-hotspot-100408.htmlPlanetary Society Blog - 04/09/10 - “Venus Express evidence for recent hot-spot volcanism on Venus”http://www.planetary.org/blog/article/00002434/BBC - 04/09/10 - “ Venus still volcanically active’ ” http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8611195.stmتصاویرتصویر در اسلاید اول متعلق است به ناسا / جی‌پی‌ال - کلتک / اسا http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA13001تصویر در اسلاید دوم متعلق است به ناسا / جی‌پی‌ال - کلتک / اسا http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA13001تصویر در اسلاید سوم متعلق است به ماژلان ناسا / جی‌پی‌ال http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap050903.htmlمقالات (ممکن است برای دسترسی به این مقالات نیاز به حساب کاربری داشته باشید)Smrekar et al., ‘Recent Hot-Spot Volcanism on Venus from VIRTIS Emissivity Data’, Sciencexpress, 8 April 2010, 10.1126/science.1186785, 2009.http://www.sciencemag.org/cgi/content/abstract/science.1186785تهیه شده برای گروه سیاره‌شناسی انجمن نجوم آمریکا توسط دیوید برین و نیک اشنایدرdpsdisc@aas.org - http://dps.aas.org/education/dpsdisc/ - Released 15 April, 2010

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید