eheram_be_valedein

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “احسان به والدین”

احسان به والدین

اسلاید 1: 2احسان به والدینتهیه کننده : کافی نت مودت یزدانشهر09397864471کیان ارا

اسلاید 2: 3شعر شروعبه‌نام آنكه باشد مهربان‌تر براي ما ز بابا و ز مادردهم پندي بكن آويزه‌ي گوش مكن هرگز خدايت را فراموشايجاد انگيزهنزدیک غروب بود. هر روز پدر اين موقع به خانه مي‌آمد. اما آن روز پدر دير كرده بود. فاطمه نگران شده بود. آهی کشید. از زير سایه‌ی درخت برخاست. به طرف دَر رفت؛ زيرا پدر دشمنان زیادی داشت. فاطمه چند لحظه کنار در ايستاد. کاش مي‌دانست پدرش کجاست. اگر پسر عمویش علی بود، می‌رفت خبری می‌آورد.فاطمه، پدر را خیلی دوست داشت. هر وقت پدر او را در آغوش می‌گرفت و می‌بوسید، خستگی‌ از تنش بيرون مي‌رفت و اذيت و آزار مردم را فراموش مي‌كرد. سبد ظرف را برداشت تا به اتاق ببرد. اما در همين لحظه صدای پای پدر را پشت در شناخت. به طرف پدر دوید. حال پدر خوب نبود. آهسته قدم برمی‌داشت. پدر به دیوار تکیه داد. فاطمه با دیدن او جا خورد. پاهای پدر زخمی و خونین بود. لباس‌های سفیدش، خاک‌آلود و کثیف شده بود. موهایش پر از خاشاک بود. باز بت‌پرستان پدر را اذیت کرده بودند. فوری به اتاق رفت. پارچه تمیزی آورد و دستان زخمی پدر را پاک کرد.

اسلاید 3: 4پدر نیز دست‌های دخترش را نوازش کرد و بوسید. اشک‌های فاطمه ریخت. پدر اشک او را پاک کرد و با محبت، دستی به صورت او کشید و از او خواست تا ناراحت نباشد. صداي گریه فاطمه بلند شد. پدر، دختر کوچکش را در آغوش گرفت و گفت که چیزی نشده است. فاطمه از پدر خواست، کنار درخت بنشیند و ظرف آبی را آورد تا پدر دست و صورتش را بشوید.فاطمه مانند مادر مهربانی با دستان كوچكش، خار و خاشاک را از سر و صورت پدر پاك كرد. پیامبر نگاهی به چهره‌ی خسته دخترش کرد. به یاد محبت مادرش آمنه افتاد. نزد او آمد و در مقابلش زانو زد. بازوهایش را گرفت و پیشانی‌اش را بوسید. او را به سینه چسبانید. پیامبر چشمانش را بست و با مهربانی گفت: «مادر بابا» به راستي چقدر اين دختر نسبت به پدر مهربان بود. درست مثل فرشته‌ها. متن و محتواكدام یک از لقب‌های حضرت فاطمه – سلام الله عليها- مربوط به مهرباني و احترام ایشان نسبت به پدر بزرگوارشان است؟بله، «امّ ابیها» یعنی مادر بابا، چون او برای پدرش مثل مادري مهربان و دلسوز بود و به ایشان احترام فراواني مي‌گذاشت. ما نیز باید از حضرت زهرا (س) یاد بگیریم تا به پدر و مادر خود احترام بگذاریم. احترام به پدر و مادر آدابي دارد. براي آشنايي بيشتر با اين آداب، جاهاي خالي را پر كنيد و در جدول قرار دهيد.

اسلاید 4: 51. قرآن كريم مي‌فرمايد: «وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا؛ و به پدر و مادرتان ........... كنيد.»2. امام رضا (ع) فرمودند: «عَلَيْكَ‏ بِطَاعَةِ الْأَبِ؛ بر تو باد به ............ از پدرت.»3. قرآن كريم مي‌فرمايد: «فَلا تَقُلْ لَهُما أُفٍّ؛ به آنها [حتى‏] .......... مگو.» 4. قرآن كريم مي‌فرمايد: «وَ لا تَنْهَرْهُما؛ و به آنان ................ مكن.»5. قرآن كريم مي‌فرمايد: «وَ قُلْ لَهُما قَوْلاً كَريماً و با آن‌ها سخنى ............. بگوى.»6. .................. يكي از وظايف فرزندان نسبت به پدر و مادر است.7. قرآن كريم مي‌فرمايد: «أَنِ اشْكُرْ لِي وَ لِوالِدَيْكَ‏؛ [آرى، به او سفارش كرديم‏] كه ............ من و پدر و مادرت باش.»8. مردى از پيامبر (ص) پرسيد: «حق پدر بر فرزندش چيست؟» حضرت فرمودند: «................... از او راه نرود و زودتر از او ننشيند.»9. امام صادق (ع) فرمودند: «لَا تَرْفَعْ‏ صَوْتَكَ‏ فَوْقَ أَصْوَاتِهِمَا؛ .................. را بالاتر از صداي آنان نبر.»10. به دست آوردن ............. پدر و مادر، واجب است.

اسلاید 5: 6

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید