پزشکی و سلامت

احیای قلبی ریوی پیشرفته

kargahe_ehyae_ghalbi-ACLS

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 63 اسلايد در این پاورپوینت اصول انجام CPR آورده شده و محتوای آن بر اساس تغییرات پروتکل 2015 گذاشته شده است
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
3176 بازدید, 116 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “احیای قلبی ریوی پیشرفته”

احیای قلبی ریوی پیشرفته

اسلاید 1: آموزشCPR(ACLS) Advance Cardiovascular Life SupportCardio Pulmonary Resuscitation Cardio Pulmonary Resuscitation CPR تهیه و تنظیم: محمود عطری ( کارشناس ارشد پرستاری)

اسلاید 2: اهداف جلسه این است که در پایان: 1- ریتمهای عامل ارست قلبی بدون نبض را بشناسید.2- با دفیبریلاسیون و کاردیوورژن آشنا شوید و آنها را با هم مقایسه نمایید.3- با داروهای احیا و راههای تزریق آنها آشنا شوید.4- با تجهيزات و روشهای مدیریت راه هوایی آشنا شوید.5- عوامل زمینه ای که می تواند باعث عدم موفقیت در احیا شود را بیان کنید.7- با نحوه ارائه قدم به قدم اقدامات حیاتی پیشرفته طبق پروتکل 2010 آشنا شوید.8- اقداماتي كه بايد بعد از يك احياي موفق انجام شود را شرح دهيد.CPR

اسلاید 3: 1- Rapid ventricular tachycardia (VT)2- Ventricular fibrillation (VF) 3- Pulseless electrical activity (PEA)4- Asystoleریتمهای عامل ارست قلبی بدون نبضCPR

اسلاید 4: VTزمانی اتفاق می افتد که یک کانون نابجای تولید شده در بطن بطور مکرر و با سرعت زیاد (100تا250 بار در دقیقه) شروع به تولید ایمپالس نماید. به علت آنکه تاکیکاردی بطنی از انقباض موثر بطنها جلوگیری کرده و برون ده قلب را به شکل وخیمی مختل می کند، بنابراین یک وضعیت اورژانسی و خطرناک محسوب میشود. ریتم دهلیزی قابل بررسی نبوده و ریتم بطنی اغلب منظم است.کمپلکس QRS بی قواره و پهن و طولانی تر از ۱۲/0ثانیه است. برای درمان با توجه به شرایط بیمار از دارودرمانی، کاردیوورژن و دفیبریلاسیون استفاده می شود.CPR تاکیکاردی بطنی (VT)

اسلاید 5: Polymorphic VT ( TdP)CPR

اسلاید 6: فیبریلاسیون بطنی (Ventricular Fibrillation)CPR به علت ضربان تند (450-350 بار در دقیقه) و هرج و مرج الكتريكي در داخل قلب انقباض واحد وجود ندارد، بلكه انقباضهاي لرزش مانند و غير موثر در بطن ايجاد ميگردد و برون ده قلب به صفر می رسد. یک حالت اورژانس است و جزو علتهاي مهم مرگ ناگهاني ميباشد و برای درمان آن بايد از دفیبریلاسیون استفاده شود.به دو صورت نرم ( Fine ) و خشن (Coarse) ديده ميشود.

اسلاید 7:

اسلاید 8: PEA (Pulseless Electrical Activity) گروهی از فعالیتهای الکتریکی ناهماهنگ قلبی که با نبض همراه نیستEMD: جدایی فعالیت الکتریکی و مکانیکی قلب به طوری که هیچ انقباضی در عضله میوکارد وجود ندارد.Agonal rhythmsCPR Pseudo-EMD: انقباضات میوکارد رخ می دهد ولی هیچ نبضی وجود ندارد.Papillary muscle and myocardial wall rupture

اسلاید 9: Asystolریتم End-stage قلب به شمار می رود و به آن آریتمی مرگ با خط صاف گفته می شود. هیچ فعالیت الکتریکی در داخل بطن وجود ندارد. نبض قابل لمس، تنفس و هوشیاری وجود ندارد و در صورت عدم درمان به مرگ منجر می شود.نکته: نباید آسیستول با ریتم fine VF اشتباه گرفته شود.CPR

اسلاید 10: Agonal rhythm

اسلاید 11: Torsades de Pointesچرخيدن حول يك نقطهنوعي تاكيكاردي بطنی پلي مورفيك كه QRS ها ابتدا مثبت و بتدريج كوچك و منفي ميگردند. سرعت آن 250 تا 350 در دقيقه است.محور الكتريكي قلب در حين تاكيكاردي مرتبا عوض ميشود. ميتواند به فلوتر و فيبريلاسيون بطني تبديل گردد.  

اسلاید 12: الکتروشوک (DEFIBRILLATION) CPR تعریف:عبور انرژی الکتریکی با ميزان ژول مشخص در جهت محور الکتریکی قلب در کسر کوچکی از ثانیه به منظور سرکوب کانونهای نابجا، به طوری که کانون های اصلی قلب بتوانند دوباره فرماندهی قلب را بدست آورند.

اسلاید 13: انواع دستگاههای الکتروشوک1- دستگاههای مونوفازیک:جریان الکتریسته بین الکترودها فقط در یک مسیر جریان می‌یابد.2- دستگاههای بای فازیک:جریان الکتریکی ابتدا در یک مسیر جریان می‌یابد و سپس به سمت دیگر برمی‌گردد.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان