روانشناسی و روانپزشکی

اختلالات هویت جنسی

ekhtelalat_hoviate_jensi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اختلالات هویت جنسی”

اختلالات هویت جنسی

اسلاید 1: اختلالات هویت جنسی Gender Identity Disordersاستاد محترم : تهیه کننده :

اسلاید 2: مقدمه می خواهیم در مورد یک ناهماهنگی روان جسمانی که از حدود هشتاد یا نود سال پیش شناخته شده صحبت کنیم . این بیماری در سال 1962 توسط دو دانشمند به نام آقایان بنجامن و کولور شناخته شد و ترانس نامیده شد و نام ملموس تر و ساده تر آن روان دگر جنسی است .مهمترین مسئله ای که در همه جوامع باید مد نظر قرار گیرد این است که با بیمارانی مواجه هستیم که مغزشان و افکارشان ، روح و روانشان با جسمشان مغایرت دارد . خودشان نمی دانند که مرد هستند یا زن ، دختر هستند یا پسر . روان و فکر این افراد در یک مسیر مشخص و هدفدار حرکت نمی کند یعنی اختلال هویت جنسی برایشان به وجود آمده .

اسلاید 3: هویت جنسیGender Identity این اصطلاح به احساس مردانگی یا زنانگی هر فرد از خود اطلاق نی شود.تا سن 2 تا 3 سالگی هر بچه با قاطعیت می تواند بگوید (من یک پسر )یا (من یک دختر) هستم.حتی در صورت رشد طبیعی نرینگی و مادینگی باز هم هر کس تکلیف انطباقی پیدا کردن را دارد.به عقیده رابرت استوار هویت جنسی اشاره ضمنی بر جنبه های روانی مربوط به مردانگی و زنانگی دارد.به عقیده او جنس اجتماعی و سکس بیولوژیک است.غالبا این دو هماهنگ هستند یعنی مردها مردانه و زن ها زنانه رفتار می کنند.اما جنس و سکس ممکن است بصورت متعارض یا متضاد رشد کنند.

اسلاید 4: نقش جنسیGender Role رفتارنقش جنسی مربوط به (وتا حدودی )مشتق از هویت جنسی است.این مفهوم را جان مانی با این کلمات توصیف کرده است.(هر آنچه یک فرد برای شناساندن خود به عنوان یک پسر یا مرد و یا یک دختر یا زن می گوید یا می کند.نقش جنسی هنگام تولدبرقرار نمی گردد بلکه به تدریج از طریق تجاربی که شخص در برخورد و تعامل اتفاقی و پیش بینی نشده بدست می آورد از طریق دستورات و تلفیقات آشکار و از طریق روی هم گذاشتن دو و دو برای به وجود آوردن چهار .گاهی هم اشتباها پنج.بدست می آیند). حاصل استاندارد سالم .هماهنگی هویت جنسی و نقش جنسی است.هر چند صفات بیولوژیک حائز اهمیت است .عامل عمده در کسب نقش مناسب با جنس یادگیری است.نقش جنسی ممکن است متضاد با هویت جنسی در آید.شخص ممکن است با همجنس همانند سازی گروه ولی در عین حال لباس.آرایش مو.یا سایر خصوصیات جنس مقابل همانند سازی کرده و به اقتصاد موقعیت خصوصیات رفتاری همجنس را انتخاب نماید.

اسلاید 5: ناسازگاری جنسیGender Nonconformityناتوانی شخص برای سازش با خصوصیاتی که جامعه برای نقش جنسی انتخاب کرده است.این اصطلاح معمولا در مورد کودکانی که به اسباب بازی ها و بازی های جنس مقابل علاقه بیشتری نشان می دهند و قرائن بارز نقش جنسی را نشان نمی دهد بکار می رود.معهذا این حالت در سطحی بسیار پائینتر از اختلال هویت جنسی کودکی قرار دارد.

اسلاید 6: اختلال هویت جنسی Gender Identity Disorder بر چسبی کلی برای اختلالاتی که با احساس نا متناسب بودن خصوصیات تشریحی و فیزیولوژیکی جسمی و نیز نقش جنس مشخص هستند .این اصطلاح بطور عمده ترانس و سیستم _ترانس سکسوآلیسم و اختلات هویت جنسی کودکی را شامل می گردد.یا میل مستمر به جنس مقابل بودن یا اصرار بر تعلق به جنس مقابل مراه با احساس ناراحتی شدید از بابت جنس و نقش جنسی تعیین شده اطلاق می شود و از نظر جنسی بین جسم و فکر تناقض و مغایرت دارد و از لحاظ کلامی و چه ظاهری شکل جنس مخالف عمل می کند.

اسلاید 7: همه گیر شناسیدر نمونه های پزشکی کودک تقریبا به ازای هر دختردارای این اختلال .پنج پسر وجود دارد. در نمونه های پزشکی بزرگسال تعداد مردان در حدود دو یا سه برابر بیشتر از زنان است.و این تفاوت ممکن است آسیب پذیری بیشتر در مورد پسران دارای هویت جنسی مقابل را در مقایسه با دختران دارای این صفت نشان دهد.و در حال حاضر مطالعات همه جانبه ای در جهت ایجاد داده هایی برای شیوع اختلال هویت جنسی وجود ندارد. داده ها از کشور های کوچکتر در اروپا با توجه به کل آمارهای جمعیتی و نظرات برآورده شده تقریبا به میزان 1 در 30000 برای مردان بالغ و 1 در 100000 برای زنان بالغی است که به دنبال جراحی های تغییر جنسیت هستند.

اسلاید 8: سبب شناسیزمان به وجود آمدن این بیماران دقیقا در زمانی است که اسپرم پدر با تخمک مادر در هم امیخته می شود و در لحظه اول با اولین برخورد جنسیت مشخص می شود و اگر کروموزوم x وارد شده باشد جنسیت دختر و اگر کروموزوم y وارد شود جنسیت پسر می شود.پس نتیجه می گیریم موجودیت کروموزومی همان تحظه اول مشخص می شود.رشد مغزی و جسمی جنین در 3 ماهگی حاملگی مشخص می شود ودر همین زمان مغز تحت تاثیر فعل و انفعالات قرار می گیرد.و اگر یکی از ژنها به طور وارونه سوار شود فردی با هویت جنسی واژگون به دنیا می آید و آنها همان بیماران ما هستند.یافته های اخیر به تفاوتهایی در مغز ترانس سکسوال های . به . زن اشاره کرده اند .اما در یک نمونه کالبد شکافی روی 6 بیمار مبتلا _هسته های قرمز از نظر حجم با جنس تیبیک مونث هماهنگ بود تا جنس مذکر تیبیک .این یافته با همجنس گرا و غیر همجنس گرا بودن افراد ترانس سکسوال ارتباطی نداشت.

اسلاید 9: ویژگی های توصیفی مرتبط و اختلالات ذهنیبسیاری از افراد دارای اختلال هویت جنسی از لحاظ اجتماعی گوشه گیر می شوند و این گوشه گیری و جدایی از دیگران به پایین بودن عزت نفس کمک می کند.و در بعضی موارد باعث نافرمانی در بچه ها و گرفتاریهایی می شود که ممکن است به تنفر و یا ترک مدرسه منجر شود و مورد آزار و اذیت هم سن و سالان و خانواده بطور ویژه ای عواقب معمولی برای پسران و دختران دارای این اختلال است .پسران دارای چنین اختلالی اغلب حالات زنانه و الگوهای صحبت مشخص نشان می دهند.آشفتگی می تواند بسیار فراگیر باشد بطوریکه فعالیت های ذهنی بعضی افراد فقط در حول فعالیتهایی که افسردگی جنسی را کاهش می دهد سیر می کند.و در حالی که از طرف خانواده طرد شوند پسران با مصرف هورمون اقدام کرده و به ندرت اقدام به عمل اخته کردن یا از بین بردن آلت تناسلی می کنند و گاهی با شناسنامه دخترانه و رفتاری پسرانه و بالعکس به فاحشگی و یا خودفروشی تن می دهند که در معرض بیماریهایی از قبیل ایدز قرار می گیرند.تلاش در جهت خودکشی را دارند در سنین 12 تا 20 سالگی و---دیگر به کام مرگ رفته اند .اواخر امر هم به این گروه گفته می شود که درست نمی باشد.اواخر گروه کوچکی است که میل به همجنس گرایی داشته و از روی انحراف فکری به این گروه می پیوندند.اما گروه روان دگر جنسی یا ترا جنسی هیچ تمایلی به همجنس گرایی نداشته و ندارد.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید