علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

اختلال یادگیری خاص مبتنی بر DSM5

ekhtelal_yadgiri_khas

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اختلال یادگیری خاص مبتنی بر DSM5”

اختلال یادگیری خاص مبتنی بر DSM5

اسلاید 1: اختلال یادگیری خاص استاد: دکترشریفیدکتری مشاوره

اسلاید 2: اختلال یادگیری خاص Specific Learning disorder اختلال یادگیری خاص ، اختلال عصبی – رشدی با منشا زیستی و مبنایی است برای ناهنجاری هایی در سطح شناختی که با علائم رفتاری این اختلال ارتباط دارند. منشا زیستی عبارت است از تعامل عوامل ژنتیکی ، تکوینی ( اپی ژنتیک ) و محیطی که بر توانایی مغز در درک کردن یا پردازش درست و دقیق اطلاعات کلامی و غیر کلامی تاثیر می گذارد.

اسلاید 3: 1.یکی از ویژگی های اساسی اختلال یادگیری خاص ، مشکلات مداوم در یادگیری مهارت های تحصیلی پایه است که در طول سال های تحصیلی رسمی شروع می شود مهارت های اساسی عبارتند از خواندن درست و فصیح تک کلمه ها ، درک خواندن ، بیان نوشتاری و هجی کردن ، محاسبه علم حساب و استدلال ریاضی ( حل کردن مسائل ریاضی ) . بر خلاف حرف زدن یا راه رفتن که نقاط عطف رشدی فراگیر شده هستند که با رسش مغز پدیدار می شوند مهارت های تحصیلی ( مثل خواندن ، هجی کردن ، نوشتن ، ریاضیات ) باید به روشنی آموخته شوند. 2. اختلال یادگیری خاص ، الگوی یادگیری مهارت های تحصیلی را مختل می کند.

اسلاید 4: ملاک های تشخیصی A. مشکلات یادگیری و استفاده از مهارت های تحصیلی به صورتی که با وجود حداقل یکی از نشانه های زیر مشخص می شوند که به رغم اجرای مرحله هایی که این مشکلات را هدف قرار می دهند حداقل به مدت 6 ماه ادامه داشته باشند. 1.خواندن بی دقت و آهسته و پرزحمت کلمه ( مثل خواندن کلمات تکی با صدای بلند به صورت نادرست یا آهسته و با تردید ، غالبا کلمات را حدس می زند ، مشکل فهمیدن کلمات را دارد.

اسلاید 5: ملاک های تشخیصی 2.مشکل درک کردن معنی آنچه خوانده شده است. ( مثلا ممکن است متن را درست بخواند ولی توالی ، روابط ، نتیجه گیری ها یا معانی عمیق تر آنچه خوانده شده است را درک نکند. ) 3.مشکلات در رابطه با هجی کردن ( مثلا ممکن است حروف صدا دار را اضافه ، حذف یا جایگزین نماید )

اسلاید 6: ملاک های تشخیصی 4.مشکلاتی در رابطه بیان نوشتاری . ( مثلا خطاهای متعدد دستوری یا نقطه گذاری در جملات می کند از سازمان دهی پاراگراف نامناسب استفاده می کند . بیان نوشتاری عقاید واضح نیست. ) 5.مشکلات تسلط یافتن بر عدد ، واقعیت ها ی عدد یا محاسبه. 6.مشکلاتی در رابطه با استدلال ریاضی ( مثلا در بکار بردن مفاهیم ، واقعیت ها ، یا روش های ریاضی برای حل کردن مسائل کمی مشکل شدید دارد.

اسلاید 7: ملاک های تشخیصی B.مهارت های تحصیلی که تحت تاثیر قرار گرفته اند به میزان چشمگیری زیر سطحی هستند که از سن زمانی فرد انتظار می رور و اختلال قابل توجهی در عملکرد تحصیلی یا شغلی یا در فعالیت های زندگی روزمره ایجاد می کنند. طوری که آزمون های پیشرفت استاندارد شده که به صورت فردی اجرا شده اند ارزیابی بالینی جامع آن را تایید می کنند در مورد افراد 17 ساله و بزرگتر ، سابقه مستند مشکلات یادگیری مختل کننده می تواند جایگزین ارزیابی استاندارد شده باشد.

اسلاید 8: ملاک های تشخیصی C.مشکلات یادگیری در طول سالهای دبستان شروع می شوند ولی تا زمانی که ضروریات برای این مهارت های تحصیلی که تحت تاثیر قرار گرفته اند بیش از توانایی های محدود فرد نباشد ممکن است به طور کامل آشکار نشوند. D.این مشکلات یادگیری ناتوانی عقلانی ، تیزی بینایی یا شنوایی اصلاح نشده ، اختلالات روانی یا عصبی دیگر ، ناملایمات روانی اجتماعی ، فقدان مهارت در زبان آموزش تحصیلی با آموزش تحصیلی نامناسب تر ، بهتر توجیه نمی شوند.

17,300 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید