علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

اخلاق در حسابرسی و مطالعات درحوزه اخلاقیات در نهادهای حسابداری مختلف

akhlagh_dar_hesabdary

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اخلاق در حسابرسی و مطالعات درحوزه اخلاقیات در نهادهای حسابداری مختلف”

اخلاق در حسابرسی و مطالعات درحوزه اخلاقیات در نهادهای حسابداری مختلف

اسلاید 1: تهیه کننده: الهه صادقیاستاد:سرکارخانم آمنه رئیس زاده مجله حسابرس:شماره 61درس:حسابرسی

اسلاید 2: اخلاق در حسابرسی و مطالعات درحوزه اخلاقیات در نهادهای حسابداری مختلف

اسلاید 3: اخلاق چیست؟ اخلاق را می‌توان به‌عنوان شاخه‌ای از فلسفه تعریف کرد که ارزش را با توجه به رفتار انسان در ارتباط با درستی یا نادرستی اقدامها و نیز خوبی یا بدی نیت و پیامدهای اقدامها مورد توجه قرار می‌دهد (Smith & Lee, 2009). در تعریفی گسترده‌تر، اخلاق مجموعه‌ای از اصول یا ارزشهای اخلاقی را شامل می‌شود. هر یک از ما دارای مجموعه‌ای از ارزشها هستیم که گاهی اوقات به‌طور صحیح به آنها توجه داریم و در برخی موارد نسبت به آنها بی‌توجهیم. فیلسوفها، نهادهای مذهبی و سایر گروهها اصول و ارزشهای اخلاقی ایده‌آل را به شیوه‌های مختلف تعریف کرده‌اند. مثالهایی از اصول یا ارزشهای اخلاقی تعیین‌شده در سطح اجرایی عبارتند از قوانین و مقررات، تعالیم مذهبی، مجموعه قوانین اصول اخلاقی در تجارت جهت گروه‌های حرفه‌ای یا صنعتی و آیین‌های اخلاق حرفه‌ای در سازمانها (Kabir, 2009). به‌عبارت دیگر، اخلاق مجموعه‌ای از معیارهای اخلاقی جهت بررسی درستی یا نادرستی یک موضوع است (Gitman & McDaniel, 2002).

اسلاید 4: نیاز حسابداران حرفه‌ای به اخلاق اکنون پرسش این است که چرا اخلاق در حرفه حسابداری و حسابرسی دارای اهمیت ویژه‌ای است؟ دلایلی برای این موضوع وجود دارد که عبارتند از: 1- حسابداران حرفه‌ای در قبال توجه به منافع عمومی و حفظ اعتبار حرفه حسابداری مسئولند. منافع شخصی نباید بر منافع عمومی برتر شمرده شود (ICAEW, 2009 and 2010). 2-حسابداران به نمایندگی از صاحبکاران خود با طیفی از موضوعها روبه‌رو هستند. آنها اغلب به اطلاعات محرمانه و حساس دسترسی دارند. حسابرسان ادعا می‌کنند که نظر مستقل ارائه می‌دهند (ICAEW, 2009 and 2010). 3-حسابدار حرفه‌ای خود را در قبال صاحبکار مسئول می‌داند. مأموریت او، حل مشکل صاحبکار و ایجاد ارزش مورد نیاز برای او است. در صورت ایجاد نشدن چنین ارزشی و در صورت حل نشدن چنین مشکلی، حسابدار حرفه‌ای وظیفه خود را انجام نداده است. یک حسابدار تنها پس از کسب نتیجه مورد نظر صاحبکار- با انجام کلیه اقدامهایی که نتیجه مزبور را حاصل می‌کند- وظیفه خود را به‌درستی انجام داده است (Kabir, 2009).

اسلاید 5: 4- از لحاظ فنی، حسابداران حرفه‌ای باید خدمات حرفه‌ای را مطابق با استانداردهای فنی و حرفه‌ای مناسب انجام دهند. حسابداران حرفه‌ای وظیفه دارند که خواسته‌های صاحبکار را تا جایی انجام دهند که با الزامات درستی و بی‌طرفانه بودن و در صورتی‌که حسابداران حرفه‌ای همان حسابداران رسمی باشند، با ویژگی استقلال سازگار باشد (Kabir, 2009). حسابدار حرفه‌ای برای آشنایی با لزوم انطباق با اصول اخلاقی، باید از استانداردهای فنی و حرفه‌ای اعلام‌شده از سوی مراجع زیر پیروی کند: • فدراسیون بین‌المللی حسابداران7 در رابطه با استانداردهای بین‌المللی حسابرسی8؛ • کمیته استانداردهای بین‌المللی حسابداری 9؛ • نهادهای حسابداری حرفه‌ای کشور؛ و • قوانین حاکم بر شرکتهای بزرگ و نهادهای تنظیم‌کننده قانون و قانونگذاری مربوط

اسلاید 6: اصول بنیادی اخلاقیات دستورالعمل فدراسیون بین‌المللی حسابداران در مورد اخلاق برای حسابداران حرفه‌ای 5 اصل بنیادی زیر را تجویز کرده است: درستکاری: حسابدار حرفه‌ای باید در تمام روابط تجاری و حرفه‌ای درستکار و صادق باشد. واقعبینی: حسابدار حرفه‌ای نباید اجازه دهد که تعصب، تضاد منافع یا نفوذ بی‌مورد دیگران، قضاوت حرفه‌ای و کار او را تحت تاثیر قرار دهد. صلاحیت و مراقبت حرفه‌ای: حسابدار حرفه‌ای وظیفه مستمری دارد که دانش و مهارت حرفه‌ای خود را در سطح مورد نیاز نگه دارد تا اطمینان یابد که صاحبکار خدمات حرفه‌ای مناسب را براساس پیشرفتهای جاری در حوزه عمل، قانونگذاری و اصول فنی و مهارتها دریافت می‌کند. حسابدار حرفه‌ای باید در هنگام ارائه خدمات حرفه‌ای، با شایستگی و براساس استانداردهای فنی و حرفه‌ای مرتبط عمل کند. رازداری: حسابدار حرفه‌ای باید به محرمانه بودن اطلاعاتی که در نتیجه روابط کاری و حرفه‌ای به‌دست می‌آید، توجه کند و نباید چنین اطلاعاتی را بدون داشتن اختیار مربوط، برای اشخاص ثالث افشا کند؛ مگر براساس یک حق قانونی یا حرفه‌ای و یا وجود وظیفه‌ای برای افشای چنین اطلاعاتی. رفتار حرفه‌ای: حسابدار حرفه‌ای باید از قوانین مربوط و آیین‌نامه‌ها پیروی کند و از هر عملی که حرفه را بی‌اعتبار می‌کند، بپرهیزد.ش

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12:

اسلاید 13: نتیجه‌گیری با توجه به بررسیهای انجام‌شده، واضح است که تمامی نهادهای حسابداری در حال حفظ و تداوم سطح بالای مطالعات درمورد اصول اخلاقی برای داوطلبان هستند و بیشتر دوره‌های پیشنهادی نهادها با اصول اخلاقی ارتباط دارند. بنابراین حسابرسان باید دستورالعمل اصول اخلاقی را رعایت کنند و در زمان اطمینان‌دهی و اظهارنظر نسبت به صورتهای مالی، استقلال خود را حفظ نمایند. حرفه حسابداری مسئولیتهای عمومی مهمی دارد. بنابراین از آنجا که نهادهای حسابداری حرفه‌ای مطالعات کافی را در مورد اصول اخلاقی به حسابداران حرفه ای ارائه کرده‌اند، وظیفه حسابرسان است که این مطالعات را در عمل به مرحله اجرا درآورند تا از وجود مسئولیت پاسخگویی و اعتمادپذیری، اطمینان حاصل کنند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید