صفحه 1:

صفحه 2:
AS sighs Cee SET We peas ee rs) ‏مدیریت اخلاقی و ارزشهای‎ ‏سازمانى‎

صفحه 3:
هدف های رفتاری : از فراگیران انتظار دارد در پایان دوره بتوانند 1- ضمن بیان ویژگیهای اخلاقی کارگزاران در آموزه های دینی ؛ اصول ‎pera yore eer Peary es]‏ 1۱ ‎cer terrae a‏ ل ا ‎Rely‏ ‏" 3- ضمن برشماری سازو کارهای پیش بینی شده در طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع . چگونگی تهیه و تنظیم منشور اخلاقی سازمانها را توضيح دهد.

صفحه 4:
: ‏دوره‎ Par PO) ‏کارکنان جدید الاستخدام (رسمی و‎ es cashes 8: coke 4 (hj g0! Cur0® ‏آنوع آموزش : الزامی‎

صفحه 5:
*سرفصلهای آموزش : ا ل ل ‎Fey‏ ۲- شهروند مداری و دولت شهروند مدار " ۳- ظرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع (مبانى نظرى »دستاوردهاومنشور اخلاقى سازمانها)

صفحه 6:
مقدمه : ۱ ا ا ا ات ا ‎ee‏ ا اا ان ریت اد هاى كرانبهايى از آيات و روايات و نمونه هاى تاريخى فراوان از خود به ‎Hh Ul geo SPCC‏ rs) تعهد و الزامی در انسان ایجاد می کند که همین روح الزام و تقید صفات ۱ ‏ی‎ peed Pav pew محكمى در دايره اجراء و ميدان عمل براى آنان بوجود مى آورد. تقدس و قداستی که اسلام به بعضی از صفات اخلاقی بخشیده آنچنان

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
فا ©“ دم ات و صفات ناد ‎euro‏ ار لت يسند كاركنان 2 اك طلى 2- تملق و جابلوسى Ce ya)

صفحه 10:

صفحه 11:
ee ‎٩‏ تقوی از نظر لغوی به معنای صیانت و حفاظت است. © ‏ا ا ال ا ا لما ‎AG‏ ‏بر رد ‎SAP‏ سا ی را ‎ty Rea exe CNRS‏ اليه کتاه نکند. ‎

صفحه 12:
es ‏يك فرد ادارى در محيط كار با مشكلات عديد ه‎ Pies ‏ا ل‎ es Peary . ‏فراهم است‎ ‏ا ا‎ ES cee ‏تواند خود را از هجوم عوامل گناه حفظ نموده و با‎ ‏صذاقت و شجاعت بيشترى برامشكلات فائق ايد.‎

صفحه 13:
es *یکی از آثار عملی تقوی در مقام مسئولیت این است که هرگاه فشارهااز ا ا ل ا سن طمانينه و صبر با مشكلات روبرو مى شود و تقواى باطن مانع از اضطراب و تزلزل روحى أو مى كردد. #تقوی آن نیست که انسان به گوشه ای بخزد و از همه فعالیت های اجتماعی دست بکشد . بلکه کاربرد آ ن در همه جهات مخصوصا” در ‎rve‏ ا ل ا ۱ ‎Oa‏ ا ل ا ا ع دلگرمی - اطمینان و امید آشاره کرد

صفحه 14:

صفحه 15:

صفحه 16:
ae كر كاركنان نظام ادارى وافراد جامعه از نعمت تواضع بهره مند باشند ا ل ل ا ۱ حالات آنها ايجاد نمى كند . اما كسانى كه از بركت تواضع محرومند ‎dL oe‏ ا ل ا ل ل خود بینی آنان را وادار می کند که خود را از دیگران برتر بدانند و تواقع دارند همه آنها را احترام و تعظیم کرده و تسلیم بی چون چرا آنان لا ا ا ا ‎Bee eel rege‏ ‎eee‏ ا ا ۱ انذازه خوة را د مقا حذ| ضفيف تند قزق ‎BGG‏

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
Ss *قرآن می فرماید: ومن یتوکل علی الله فهو حسبه ال ا ل اكت لا ‎hed‏ توکل به معی دست کشنن از همه کار ‏و ‏این نوع تفکر محکوم و نشان تنبلی است .

صفحه 20:

صفحه 21:
JS 3 ‏و‎ 0 ‏ال ا‎ Sr COC ‏ا‎ be 0 ‏ب ا ا ا ا ات را ا ل‎ ‏بلكه خداست كه به دست وى عزم امور مى كند.و در همه حال خدا را مى بيند‎ ‏ا‎ eae) ‎rere‏ ا ‎Uric‏ اك ‎al eee‏ ی ‎Oyen are ee Nena an ‎ ‎

صفحه 22:

صفحه 23:
انتقاد بدبر ‎co‏ RUE i ‏ار 1 ها ار‎ eal ‏و‎ a>, ۱ nor es eee meen acy Bere cer ip ‏ا ا‎ had صورت خطا ‎Rial ele yee iret‏ "هر اندازه بر تعداد انتفاد گران صادق و پی غرض افزوده شود موفقیت به مراتب بيشي کواهت ند

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:
سعه صدر POOR (seater cu vo et eines ‏رت‎ Weed ظاهری بلکه مقصود همان روح متعالی بشر است . ۱ ‏ری رت پر رت‎ etd ‏انديشه ای بلند برخوردار باشد.‎ #سعه صدر موجب دور اندیشی و حزم و واقع نگری افراد می شودو اگر دولتمردان قاقد این خصلت باشند از عهده بسیاری از مشکلات و نارسائیها بر نخواهند آمد. 5-6 صدر را گاها به معنی صبروبردباری نیز تفسیر کرده اند.

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:
سعه صدر ee as se Rice yD) Recetas ‏ی‎ earta ‏بى جهت به ديكران يرخاش مى كنند‎ 6 ‏ا ل‎ STO ‏کنند‎ " از جمله بهانه های افرادیکه سعه صدر ندارند می توان به داشتن ضعف اعصاب و مشكلات خانوادكى و اجتماعى اشاره 5

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
ساده زیستن #اكر يك مدير و كارمند به حداقل زندكى قانع ا ل ‎OIE ene‏ ننمايد مسئوليت را وسیله ای برای کسب منافع دنيوى و مال اندوزى قرار مى دهد و سرانجام به انواع ظلم و كناه خيانت آلوده مى شود و ضررهاى مادى و معنوى او به خود و جامعه غير قابل جبران

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
است که همواره باید در دست مدیر باشد تا در مواقعی که کر ر آن استفاده کند . ۱ ro کاربردی ندارد. ‎en‏ استفاده از قاطعيت افراط و تفريط نمود (تنها نرمى و يا تنها خشك و سخت كير بودن ) ‎٩‏ داشتن وقار و هیبت باعث دور شدن از افراط و تفریط در استفاده از قاطعیت است . ا ‎aa a‏ و ا ل

صفحه 40:
ا ا ل ل ل موقعيت ادارى و اجتماعى مدير لطمه اى وارد شود. "مدير بايد قدر و ارزش خود را بشناسد و از كفتن سخنان يوج و بى ‎raed‏ ا ۱ قاطعيت مدير از بين رفته و كاركنان زير دست او به هنكام دستورات را ‎aed‏ ا ا ا الل ل اك ل كت و مرج به اوج خود مى رسد. "مدير نبايد خيلى سختكير و روى مسايل جزئى به مورد حساسيت نشان دهد. و از كلمات نامناسب نبايد استفاده كند.

صفحه 41:

صفحه 42:
عابت به زير دستان ا ا ا ا ل ل ‎Reece‏ ‏دستان و مشكلات و معضلات شخص و روحى همكاران خود است . ۳ PS GES) ces Os Callers, A gtiagete ‏مناسبی از خود بروز دهد.‎ ee ee ee Ra ee ee ‏ا‎ ‎۱ CeO ae ‏ا‎ ES eC Dee Ne ce ele)

صفحه 43:
عابت به زير دستان عنم توجه به مشکلات روحی و روانی و اجتماعی و اقتصادی کارکنان صدمات ج ان تایری بای کارا وان ۶ وراه دارد از جمله به كاهش روحيه همكارى - از دست دادن اميد و علاقه به كار > كاهش ‎ear | Romer eles OE oo ee ۷ ely‏ رشوه كيرى و حتى قتل و خودكشى اشاره كرد. #به نطر مى رسد كه بايد حقوق كاركنان ‎rin vle ang‏ ا ا ا ۱ ‎pe‏ ا ل ‎es‏ را كاركنان اقدام تمود:

صفحه 44:

صفحه 45:
ببنش و اکاهی ا ‎MICE Te‏ | ‎Sao cae ee ts oad)‏ ا انل مدیریت می باشد. #فرد براى آنكه در كار خود موفق ‎Ce mn Sy rarer‏ 1۱ ‎Ge Sg ee‏ ی ‎Get Ode oy‏ ‎gL ee cS tees I er Rea oo‏ قوانین اسلامی در حد کار خود آگاهباشد تا در اجرای طرحها و برنامه ‎cle‏ خود از حدود و ثغور اسلام خارج نشود و یا دیگران بطور متناقض و پراکنده او را راهنمایی نکتند

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:
رياست طلبى * شخص ریاست طلب و مقام خواه به اواع گناه از قبیل دروغ و ریا و "۰7 rapes Weg OM ienvepeicy ee rere esr linr ey : ‏ل كك‎ ‏#فرد رياسبت طلب حت كسترش ريات اطلبى حون اقذامات زير را انجام‎ می دهد : ل Se ee anne ‏انتقاد پذیری نیست و تاب و تحمل اعتراض را ندارد‎ ‏هر گونه اعتراض را رد و آن را نمی پذیرد‎

صفحه 50:

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:
تملق و چابلوسی #افرادى در جامعه پیدا می شوند که معاش خود را تنها از راه چابلوسی م ‎cars‏ ا ‎OOO‏ ا 1 "با تمجيد و ستايش بى حد خود به افراد جاه طلب نزيديك مى شوند 52 ‏ار‎ abe Dyes gen toe ‏اسك‎ es ate eC ee ES By ee heed ‏موقعیت بهتر و بالاتر آماده سازند.‎ ۱ ‏افراد چابلو‎ " Fema ‏ل‎ omer tale Leela pa Page ern ral ecrerty ee ee ‏تیه‎ oes tel

صفحه 54:
است طلبی و چابلوسی مکمل یکدیگر ند . یعنی هم ریاست طلبان چابلوسان را دوست دارند و هم ایتکه چابلوسان ریاست ‎Te ad‏ لت 1 ۳ ‏ا ا‎ ec ‏مى كنند بلكه ديكران را هم به اين صفت زشت و نايسند مبتلا مى سازند‎ ا 0 ا ا 0 04 20 ‎٠‏

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:
فا ۳ | تبعيض را روا داشته است . # تبعیض اداری از ثابرابری و تبعیضات اجتماعی نشات می گیرد. اگر در فرهنگ عامه بین فقیر و غنی و ارباب گدا و شخص با نفوذ و بى نفوذ فرق كذاشته شود و عملا” به مسائل طبقاتى ا ‎rer TPS‏ لت ۱ مجموعه اجتماع هستند با شدت بیشتری گسترش می بابد.

صفحه 58:

صفحه 59:
بحث آخر : براى جلب سحاباى اخلاقى جه كنيم ۱ ‏ل ل ل‎ cle el ba ‏م ا‎ RUS We ea ils ee vies nine Ales ie eles : ‏#مراحل خود سازی‎ ‏و‎ ‏عزم‎ ‏*مشارطة‎ ‏مراقبه‎ ‏محاسبه‎ ‏تذکر‎

صفحه 60:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان