صفحه 1:

صفحه 2:
AS sighs ار تقاء دانش فراگیران در زمینه مدبريت اخلاقى و ارزشهاى ‎eles lon‏

صفحه 3:
هدف های رفتاری : از فراگیران انتظار دارد در پایان دوره بتوانند 1- ضمن بیان ویژگیهای اخلاقی کارگزاران در آموزه های دینی ؛ اصول اخلاق حرفه ای در خدمات عمومی را تشریح نماید. ۱ 3- ضمن برشماری سازو کارهای پیش بینی شده در طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع . چگونگی تهیه و تنظیم منشور اخلاقی سازمائها را توضيح دهد.

صفحه 4:
0 دوره : ۳ ۳ #مدت آموزش به ساعت : 8 ساعت *نوع آموزش : الزامی

صفحه 5:
: ‏*سرفصلهای آموزش‎ 1 eRe ep yes Forge nee aes i ۲- شهروند مداری و دولت شهروند مدار " ۳- ظرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب ‎Dea By reey | CL BY Coma Se -TIE] Oe) re‏ سازمانها)

صفحه 6:
مقدمه : ؟امروزه متخصصان علم مدیریت به اثر مستقیم اخلاق در پیشبرد کارها و ا ا ات ل ا ا ‎ee‏ ‏هاى كرانبهايى از آيات و روايات و نمونه هاى تاريخى فراوان از خود به ‎eC ACR‏ ل “قد ‎Pele ieee, heel cay cy SES Seah‏ تعهد و الزامى در انسان ايجاد مى كند كه همين روح الزام و تقيد صفات ‎Ie een| Si‏ تا محكمى در دايره اجراء و ميدان عمل براى أنان بوجود مى أورد. ‎ ‎ ‎

صفحه 7:

صفحه 8:

صفحه 9:
آفات و صفات ناپسند کارکنان و مدیران دولت ‎ees ae‏ 2 تملق و چابلوسی ص

صفحه 10:

صفحه 11:
ee © تقوى از نظر لغوى به معناى صيانت و حفاظت است. #تقوی یعنی حفاظت و نگهداری نفس از آنچه به آن ضرر ‏ ‎Aitkin‏ و از رن ی ار را ال و کتاه نکند .

صفحه 12:
تقوى “يك فرد ادارى در محيط كار با مشكلات عديد ه ‎er ease EEC eae‏ فراهم است . ‎er een yh yeh‏ ۳۶ ل ‎fe cpanel Jibs ers‏ صداقت و شجاعت بيشترى بر مشكلات فائق يذ

صفحه 13:
تقوى ۳ | طمانینه و صبر با مشکلات روبرو می شود و تقوای باطن مانع از اضطراب و تزلزل روحی او می گردد. ©تقوى أن نيست كة انان یت ات شرف رعش لح اجتماعی دست بکشد » بلکه کاربرد آ ن در همه جهات مخصوصا” در مخيط ‎aires leu jale‏ كد بر إن ‎Ge en‏ باشدادر يقاو ‎en Oa‏ ا ل “از نتايج تقوى مى توان به افزايش اعتماد به نفس و خويشتن دارى - ا ‎BS‏

صفحه 14:

صفحه 15:
تواضع به معنی فروتنی است # تواضع یک حالت دروتی است که انسان به واسطه آن خود را غرق نیاز و بنده ا ا ا ل ا ل ل كند به همان اندازه خود را كوجك مى بيند. هر كسى جنين حالاتى را در خود احساس كند ؛ أن نشان ‎ey) ea ee‏ اسان متواض تس ات ه حالت خس ر و در ار ملکه شود و در ‎es foro estes‏

صفحه 16:
eae ‏#اگر کارکنان نظام اداری وافراد جامعه از نعمت تواضع بهره مند باشند‎ eek MS teal ee cea oe ool cane Doe ‏حالات آنها ايجاد نمى كند ء اما كسانى كه از بركت تواضع محرومند‎ 1 Ear esl ep pen poeta Rr or Cin Cn peers RAs so erat le ie ۳ ‏باشند . با هر کسی نمی نشینند و با هرکسی غذا نمی خوزند.‎ ۱ eter erence ae en Cee BOR yy cose ge vee ake ‏ل ا ل‎ ee]

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
۱ قرآن مى فرمايد: ومن يتوكل على الله فهو حسبه ۱ ای (ایا توکل به معنی دست کشتن از همه کار ‎Rope in eee oars‏ این نوع تفکر محکوم و نشان تنبلی است .

صفحه 20:

صفحه 21:
Ss 5 وقتی فردی به مقام توکل می رسد فاعل امور را خدا می داند و احساس می ‎NT eh Ne ee LON ae ened‏ بلكه خداست كه به دست وى عزم امور مى كند.و در همه حال خدا را مى بيند 9 یک فرد اداری در ال هرکسی به توکل نیازمند است زیرا لت لسكا اريك الجر لل قم مر

صفحه 22:

صفحه 23:
es ‏انتفاد‎ ا ار را 0 ل ره Bers Bene ers ie nor ‏ا‎ een acy Bere ‏ار‎ ec EIR goer had صورت خطا رفتن به أو تذكر داده خواهد شد ‎ete‏ ا ا ‎Roe‏ ‏بیشتر خواهد شد.

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:
9*۳ 50 oer Coury evar ‏ا‎ ‎Ne cele SO nea aro eee ar eT cis on pee Cent ren i ‏انديشه ای بلند برخوردار باشد.‎ PAE Re SS Ee Se Nene oe 000 Coc ‏ا‎ Pe PEIN Sd ‏بر نخواهتد آمد.‎ #سعة ا ا ا

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:
سعه صدر ۰ ne ‏از خويشتن دارى محروم هستند‎ ‏تحمل جسارت ديكران را ندارين‎ © ‏بی جهت به دیگران پرخاش می کنند‎ " هميشه در مقابل رفتار هاى نايسند خود بهانه تراشى مى كننة ا ا ل ل 0 0 داشتن ضعف اعصاب و مشكلات خانوادكى و اجتماعى اشاره کرد.

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
ساده زیستن #اكر يك مدير و كارمند به حداقل زندكى قانع ا ل ا ‎OI‏ ‏ننمايد مسئوليت را وسیله ی برای کسب منافع دنيوى و مال اندوزى قرار مى دهد و سرانجام به انواع ظلم و كناه خيانت آلوده مى شود و ضررهاى مادى و معنوى او به خود و جامعه غير قابل جبران است ۰

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
9 ‏ا‎ reread . ‏لازم است آر أن استفاده كند‎ ‏"موقع شناسى از لوازم قاطعيت است جون قاطعيت مدير بدون آن‎ ‏كاربردى ندارد.‎ ‏نباید در استفاده از قاطعیت افراط و تفريط نمود (تنها نرمى و يا تنها‎ ) ‏خشك و سخت كير بودن‎ sl ‏ا در استفاده‎ I ate eile, ile, ‏داشتی‎ © 0 ‏#وقار و مينكينى به معاي فخر و دكي د لت بلك جالتى بين رف و‎ ۳

صفحه 40:
ا ا ا دن موقعيت ادارى و اجتماعى مدير لطمه اى وارد شود. 2 ere ae sre eee SO coe eae CS SCS). aC OS RCS oad ‏قاطعيت مدير از بين رفته و كاركنان زير دست او به هنكام دستورات را‎ ‏ا ا ا الل ل اك ل كه‎ ‏و مرج به اوج خود مى رسد.‎ *مدیر نباید خیلی سختگیر و روی مسایل جزئی به مورد حساسیت نشان دهد. و از کلمات نامناسب نباید استفاده کند.

صفحه 41:

صفحه 42:
عابت به زير دستان ا ا ا ل ل ا ‎Pe‏ ‏دستان و مشكلات و معضلات شخص و روحى همكاران خود است . ۳ AF Gi) ms ls Ae Caen ane Ho weumemrep as ‏مناسبی از خود بروز دهد.‎ eye ee ee SN ee see recone ee a oe cr ‏ا ل‎ ‏ا ال ا‎ MO ie Me ee ede)

صفحه 43:
عابت به زير دستان ‎a‏ ا ا و روانی و اجتماعی و اقتصادی کارکنان صدمات جبران ناييرى براى كاركنان وسازمان به همراه دارد از جمله به كاهش روحيه همكارى - از دست دادن اميد و علاقه به كار > كاهش رضايت شغلى - ‎ue‏ زر در ار ۱ رشوه كيرى و حتى قتل و خودكشى اشاره كرد. #به نطر می رسد که باید حقوق کارکنان ن باید بطور متعارف و در حدی که ‎Oo‏ ا ‎as ee one‏ ال الت 0 سعى شود با ايجاد بيمه ها و كميته هاى براى يشيبانى مالى و روانى کارکنان اقدام نمود.

صفحه 44:

صفحه 45:
بینش و آگاهی یکی از ویژگیهای دیگر کارکنان برخورداری از بینش و آگاهیهای لازم در ل ‎Sa cee er‏ سانل مدیریت می باشد. #فرد براى آنكه در كار خود موفق ‎ern S irareee‏ 2 ‎Gt Coe ody Hie UG LS Sagneoey‏ داشته باشد و علاوه بر تخصص لازم در رشته شغلی باید به احکام و ‎meee‏ ا وا ‎Ee ces ee eC EY NS el‏ پراکنده او را راهنمایی نکنند

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:
ریاست طلبی 1۱ ‏ا ا‎ on yee 0 ro RT aed ene Reon NUE ERIS) eee rere InP EE) 2 ‏و مرکز همه قدرتها و فعالیتها قرار گیرد ر‎ ‏ل‎ Sc erent io Ne Sommer es UTC ed 0 ل Soe eee nee ‏انتقاد پذیری نیست و تاب و تحمل اعتراض را ندارد‎ ‏هر گونه اعتراض را رد و آن را نمی پذیرد‎

صفحه 50:

صفحه 51:

صفحه 52:

صفحه 53:
تملق و چاللوسی افرادی در جامعه پیدا می شوند که معاش خود را تنها از راه چابلوسی لك ا ‎OTe‏ ‏دور کسانی جمع می شوند که عقده خود برتر بینی و جاه طلبی دارند با تمجید و ستایش بی حد خود به فراد جاه طلب نزیدیک می شوند * دروغ بردازى و تعاريف كاذب را سر ‎ee‏ 5 ‎By ee hae‏ ا ا ا ا الك موقعیت پهتر و بالاثر آماده سازند: ‎eels oe‏ ن جابلوريٍ ‎ae erate. y‏ ۱ ‎clantan pcg eal ga PUPS‏ ۷ خی ار تقی نی یساش و نا کون رز مان ‎gee‏

صفحه 54:
تملق و چاللوسی ‎fag‏ لب 0 ” يعنى هم ریاست طلبان چابلوسان را دوست دارند و هم اینکه چابلوسان ریاست ل ‎es sees eae‏ : #اكر حب جاه و مقام در دلشان باشد نه تنها چابلوسان را به دور خود جمع مى كنند بلكه ديكران را هم به اين صفت زشت و نايسند مبتلا مى سازند Rees ere 2050050 1 ‏ا‎ ‎۰

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:
فا ار ار ۳ مديرى يا مسئولى تحت هر عنوانى اكر از اين حد عبور كند بى جون جرا تبعيض را روا داشته است .. * تبعیض اداری از نابرابری و تبعیضات اجتماعی نشات می گيرد. اگر در فرهنگ عامه بین فقیر و غنی و ارباب گدا و شخص با نفوذ و بى نفوذ فرق كذاشته شود و عملا” به مسائل طبقاتى دامن زدهمى شود تبعا" تبعيض در ادارات كه جزئى از مجموعه اجتماع هستند با شدت بیشتری گسترش می بابد.

صفحه 58:

صفحه 59:
بحث آخر : براى جلب سحاباى اخلاقى جه كنيم | ۳۳ ‏کر را تا‎ ۷9 re Wees Cee a kres eae ana i paneer Senne = ok ue teed : ‏#مراحل خود سازى‎ ia ee ‏#مشارطة‎ ‏مراقبه‎ ‏محاسبه‎ ‏تذکر‎

صفحه 60:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان