سایر

ارائه راهكار های ايجاد شرايط عالم پرور و قابل رصد

صفحه 1:
i 1, ail, ‏راهکا‎ ‏رهاي ایچاد شرا‎ إيط عالم جرود و قابل رصد

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
خصوصیات فردي و اجتماعي دانشمندان برتر جهان به عنوان معیار فرد دانشمند و شرایط عالم پرور هدف از مطالعه: ‎٩‏ خصوصیات مشترك در میان تحقیقات موفق و موثر در علوم بیومدیکال © درك بهتر نابرابري‌هاي موجود در نظام تحقیقات علمي (كشورهاي غربي و غيرغربي» زنان و مردان). ‎٩‏ شناسايي و تبیین معيارهاي فرد دانشمند و شرایط عالم‌پرور

صفحه 5:
خصوصیات فردي و اجدماعي دانشمندان برتر چهان به عنوان معیار فرد دانشمند و شرایط عالم پرور ‎٩‏ 1 درصد برتر دانشمندان ‎٩‏ مقالات منتخب و پرارجاع در 10 سال گذشته (۴۵0۵۲5 ‎(Highly Cited‏ ‏© مقالات درخشان (15 36م غ10) ‏© اكرجه تعداد ارجاع با معيار استاندارد سنجش كيفيت ‎ ‏فاصله زيادي دارد: بر اساس نظر سنجي انجام گرفته از محققان و دانشمندان برتر. ارجاعات شاخص مناسبي براي سنجش کیفیت تحقیقات علمي است و مقالات پراجاع معمولاً داراي ‏تاثیرات مهم در گرایش علمیمربوط به خود هستید. ‎Leahey, E. (2007). Not by productivity alone: How visibility and specialization contribute to academic eamings. American Sociological Review, 72(4), 533-561 ‎

صفحه 6:
پراکندگي جغرافيائي دانشمندان برتر ‎٩‏ 40 درصد دانشمندان پرارجاع در 14 گرایش علمي مورد مطالعه در 10 مرکز تحقیقاتی مشغول به فعالیت هستند که 9 مرکز در آمریکا قرار دارد. ‎Batty, M. (2003). The geography of scientific citation. Environment and Planning A, 35, 761-765.‏ ‎٩‏ در 21 گرلیش علمی مطالعه شده 40 للي 90 درصد دانشمندان پرارجاع در ‏کشور آمریکا مشغول به فعالیث هستند. ‎Basu, A. (2006). Using ISM's “Highly cited researchers’ to obtain a country level indicator of citation ‎excellence. Scientometrics, 683), 361-375.

صفحه 7:
Country rank for number of Highly Cited Researchers (by discipline) 7 208 533 23 ‏و‎ aé ‘County 3 1 5 ۳ 5 8 ‏ا‎ 8 Ef ‏و و 2221851551 250 :1غ‎ - 4 5 32 8 ge 54351155283325 2353 ge 8583 22383 5 8 8 8 2 2 8 ۶ 2۶ ae us UK Germany Japan Canada Australia B Switzerland 3 Netherlands 1s Italy 1 Basu, A. (2006), Using ISI’s “Highly cited researchers’ to obtain a country level indicator of citation excellence. Scientometries, 68(3), 361-375,

صفحه 8:
خصوصیات فردي دانشمندان برتر 31 ‏محققان علوم بیومدیکال بهترین مقلله خود را در به طور متوسط در سن‎ ٩ ‏الي 35 سالگي منتشر مي‌کنند و در مراحل اولیه فعالیت خود شروع به انتشار‎ ‏مقاله نموده‌اند.‎ Falagas, M. E., lerodiakonou, V., & Alexiou, V. G. (2008). At what age do biomedical scientists do their best work? Journal of the Federation of American Societies for Experimental Biology ‎٩‏ مطالعه 1000 دانشمند برتر در تمام گرايش‌هاي علوم نشان داد که میانگین ‏سن انتشار بهترین مقاله فرد در سن 37 الي 50 سالگي است. ‎Garfield, E. (1981). The 1000 contemporary scientists most-cited 1965-1978, Part 1. The basic list and ‎introduction. Current Contents, 4, 5-1.

صفحه 9:
خصوصیات فردي دانشمندان برثر ‎O‏ تقریباً 5 درصد دانشمندان برتر جهان را ‏زنان تشکیل مي‌دهند. ‎Garfield, E, (1981), The 1000 contemporary scientists most-cited 1965-1978, Part 1, The basic list and introduction. Current Coments, 41, 5-14. ‏ن تعداد کل مقالات و ارجاعات و ارجاع به ازاي هر مقلله محققان با درآمد ‎ ‏رأنظة. مستعيم :ويا مصرف کل رابطه ععگویی دیده هه است: ‎Grim, T. (2008). A possible role of social activity to explain differences in publication output ‎Oikos, 117(4), 484-487. ‎

صفحه 10:
منابع و امگانات تحقیقات بررسي 345 دانشمند 1 درصد برتر و پبا تحقیقات برجسته نشان داده است: ‎٩‏ 82 درصد لین افراد داراي آزمایشگاه مي‌باشند که به طور متوسط 11 نفر در آزمایشگاه آنها مشغول به فعالیت هستند. ‏0 4/2 افراد فارغ التحصیل (0036 0۲3). ‏27 دانشجویان در حال تحصیل. ‏9 ۱ محققان فوق دکترا. ‏© تکنیسین آز ‎

صفحه 11:
ساعات کاري دانشمندان برتر ‎٩‏ بیشترین وقت صرف نوشتن مطالب علمي (10/17 ساعت در هفته) ‎٩‏ نظارت بر کار دانشجویان و محققان فوق دکترا (9/26 ساعت در هفته) 2 انجام تحلیل و آزمایش (7/99 ساعت در هفته) ‏© تدریس (5/74 ساعت در هفته) ‏© ارائه خدمات مرتبط (5/5 ساعت در هفته) ‏0 داوري مقالات و گرنت‌هاي تحقیقاتی (5/02 ساعت در هفته) ‎ ‏0 نوشتن گرنت‌هاي تحقيقاتي (4/82 ساعت در هفته) ‎٩ @‏ در مجموع 48/52 ساعت کار در هفته ‎‘k's work: Average work weeks of doctoral scientist and‏ ‎‘oundation.‏ ‎ ‎Hoffer, T. B., & Grigorian, K. (2005). ‏الك‎ ‎engineers, Arlington, VA: National Si ‎

صفحه 12:
نظرسنجي از دانشمندان برتر درخصوص نوع تحفیقات مورد علاقه آنها © پاسخ‌ها از نمره 1 (بسیار مخالف) تا نمره 5 (بسیار موافق): 0 میزان علاقه‌مندي به تحقیقات با اهمیست تئوريك ‎theoretical)‏ ‏65 میانگین 3/57 3/06 ‏میزان علاقه‌مندي به تحقیقات براي منافع اجتماع: میانگین‎ ٩ 3/1 ‏تعداد ارجاعات به درستي کیفیت تحقیقات را مشخص مي‌کند:‎ ٩ ‏پر ارجاع‌ترین مقلله آنها بیشترین تاثیر را در گرایش علمي مربوطه نسبت به سایر‎ 3/53 ‏مقالات آنها داشته است:‎ © به طور میانگین 71 درصد مقالات آنها در اولین مجله انتخاب شده به چاپ رسیده 1 Parker, | (2010) Characterizing scientific elite: the social characteristics of the most highly cited scientists in environmental science and ecology. Scientometrics, In Press.

صفحه 13:
نتيجه گيري ‎٩‏ گروه‌هاي ت ‎٩‏ مدیران میانسال با اهتمام ویئه بر تحلیل و انتشار نتایج علمي حاصل از ‏تی با دسترسی بالا به امکانات. ‎ ‏ندان برتر علاقمند به موضوعات تح ‎ ‏همكاري بین رشته‌اي است. توان بالا در انتشار نتایج علمي در سیستم ۲6۷۱6۷ 266۲ ‏9 اکثراً متعلق به گروه‌هاي اجتماعي و مليت‌هاي داراي برتري اقتصادي و ‎“2 @ ‎

صفحه 14:
شاخص ها و فرآیندها پکار گرفته شده در رتبه ,© بددي دانشگاه‌هاي جهان اسلام ©

صفحه 15:
شاخص‌ها و فرآیندها بکار گرفته شده در رتبه بددي دانشگاه هاي چهان اسلام ‎٩0‏ براي رتبه‌بندي دانشگاه‌ها از 5 معیار كلي استفاده شده است: ‎٩‏ تسهیلات (امکانات) ° وجهه بین المللي 0 امکانات و فعاليت‌هاي اجتماعی و اقتصادي این معیارها داراي شاخص‌هايي براي خود مي باشند که هر یک از آنها داراي ارزش و وزن مخصوص به خود بوده که در نهایت با محاسبه آنها از لطلاعات خام دریافت شده لز © دانشگاه‌ها و اعمال وزن ها و محاسبه مجموع آنها طبق فرمولهلیی. وضعیت دانشگاه‌ها از نظر رتبه بندي معلوم مي كردد.

صفحه 16:
Bi 82 5 ‏إيزوهشي‎ ‎aa] (Sts Usui) 25 86| ‎ST‏ و ‎ ‎otis oy aes a] eS ‎3 ‏تسمیلات(امکادان) - ‎BY‏ ‏ده ات ‏فعالیت ای احتصاعی- ‎Grist)‏ ‎ ‎ ‎ ‎sug} Su] ‏]کدی بزهقشی ‏أحجم يزوس ‎aaa oy On ‏نیم دشد کاایی بزه‌هشی.‎ ‏امتازقا‎ ‎1 ‏اعضاک هبات علمی دارا ‎Bub‏ ‎slit sy tul(Hishly ced researchers) ‏از التحصيلاني كه جايزه ُرفته اند. ‏أنسيت اعضات فيات علمى به دانشجو أنسيت دانشجوان تحصيلات تكميلى به كل «انشجهان. أن رشد دانشجهوان تحصيلات تكميلى. ‏أدانشجهيان داراك جايزه در الهبيادشاك بين العللى. ‏أنسيت دانشجهيان بين المللى به كل دانشجوان ‎PO, ‎allel go Sales) ‏أشمتاريبات بين الللى.‎ ‎ ‎ ‏1 ‏أسرانه تعداد عنادين تتاب به ازاك شر دانشجو أتعداد ‎Ska di] ils‏ دؤره اك (جیی با اد سسات / مراكز تحقيقاتى دانشكاه ‏امد قرايدادها ومشافية 18 ‏أدؤدة هاف بازاموزى. ‏إبرامه قاك كرأنيني و اخباطيا صيعت. أتعداد مداكذ دشد و شوكتياف 500-017 ‏أنسيت اعطاف شيات علمى بين الخلا يه كل اعضاف شيات علمى. ‎3 151 ‏إستدارد‎ ‎[ie cal ‏آسبت اعضاک قبات علمي داداک مدرگ ۴۴۱۵۰ ,> کل اعضای ‎wale Ski‏ ‏أقازع التحصيلانا بر استناد درد 157 ‏اتسبت اعضاث ‎Shs yale Obd‏ مدرک 0۰ ۲۳ کارجی به کل اعضای هبات جلمی دراک مدرک ‎۳ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
= ‏شا‎ as ‏آکیفیت پژوهشی 131 ا‎ 8 2 أكارادى يزوقشى. ‎as]‏ | یزود ‎Al‏ _ احجم پژوهش ۱ (وزت کل : 60 24 رشد کیقیت پزوهشی 5 1 25 «شد کاریی پزوشت ‎EI‏ | | al ‏آامتبازها‎ 86| مجاسيه رتيه شر دالشكاء. ی ‎on‏ موی که ار رف له رف مه ‎aL oy do Ss ob a‏ هرک افیف فی ‎ons Shs er a iS pl wig‏ الاق نکر شاهمهای ‎lash OP)‏ نی سورت خددی فى باد امسار تجائى داف شر جالش كا عرست آرا مجفوع امسانات برست أمده راق شاخضه: ‎WD shes‏ ا(وزن شاخص) * انيار شاحص)ة - امتماز نهااى امسا كد باضه به جز قا »6و قا كميقت عدف رت مقر ‎Saree open‏ ‎bos‏ بيشترين مقذار شاغص / مقثار شاخص * 300 > اعتواز شاخص إفسار شاخصهاق 5 ۸و 88 که نی رشد را مجامسبه می ‎Ly ate cl ao aS‏ ‎am Guar‏ احم ‎Yau ce last 2 bop TAS loa Sin‏ موتی که طتال ک دانشگاه تن رشد عبت دشته باشل)» ذر عير نموت (گر همه تانمگاهوا رد یط يكشي مای ادا رد باه مم شوت شرف ‎beads‏ ع كين ‎ ‏مس زج كمترين مقداز احص مقر شاخ 162 9 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
با تشکر از توجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان