صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
tow J) SLs’! ۹ ‏و‎ eal) ~ ۱ at) Se 4 12924

صفحه 4:
* دکتر ماسارو اموتو_یک محقق ژاپنی در این زمینه تحقیقاتی انجام داده است. وی کلماتی را در یک شيشه آب ادا کرده تا تاثیر آنها را بر مولکول های آب مشاهده کند.

صفحه 5:
The meaning of communication * exchange of thoughts , ideas or information * verbal & nonverbal * the reciprocal process of sending and receiving messages betwees na r more people. Paras ۱

صفحه 6:
The Communication Process

صفحه 7:
Channel of Communication verbal Non verbal writing Visual & audio Face to face touching |

صفحه 8:
1

صفحه 9:
Nonverbal communication skills * Involves use of facial expressions, gestures, eye contact and touch.

صفحه 10:
Positive Non-Verbal Communications * Smiling - there is nothing like a smile and pleasant face to greet a customer, especially if he/she has a complaint. * Eye contact - always look into your customer’s eyes.

صفحه 11:
Listening skills * effective listening . + The purpose is to transport interest & respect for the other person + People will forget 75% of what they hear today within the next 2 weeks. + Effective listening can occur at a rate of 500 words per minute but normal speech occurs at 125- 250 words per minute allowing the listener to think on many things 12/29/24 Mokhtari

صفحه 12:
Barrier to listening Forming a judgment or evaluation before we understand what is being said Being inactive Having a closed mind Hearing what we wish to hear Fear of being changed oursel thanks for the feedback ! Excessive and continuing tal

صفحه 13:
Verbal Active Listening Skills * Encouraging the speaker with verbal cues. LE “yes”, “uh huh”, or “please continue”. * Repeating what the speaker has said. This allows for clarification and ensures that the intended message has been delivered. * Asking Open ended questions allow the person to add to his/her statement. ۰ Thanking the person for participating and or talking with you.

صفحه 14:
Non-verbal Active Listening * Most communication takes place non-verbally Body language is an important element of communication —Open-be open when talking with someone. Do not cross arms in front of chest. —Relax-Do not make uneasy when speaking to people.

صفحه 15:
Non-verbal Active Listening Continued — Eye contact- —In American culture, eye contact lets people know that attention is being focused on them. —In many cultures direct eye contact is a form of disrespect — Space- the amount of personal space between you and the person/people you are speaking with. Americans tend to have the most personal space at 2 feet.

صفحه 16:
feedback your audience has understood your message.

صفحه 17:
Approaches to communication 1-Passive 2-Aggressive 3-Aggressive-Passive 4-Assertive

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:
سه چیز در زندگی هست که شخصیت انسان را از بين میبرد حرص...غرور..خشم سه جيز در زندکی هست که بیشترین ارزش را دارد عشق...احترام به خود...زمان

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
The meaning of assertive communication ٠ Assertiveness is key to successful relationships for the client , the family , the nurse , and other colleagues. * It is ability to express your thoughts , your ideas and your feelings without anxiety.

صفحه 24:
Verbal communication skills

صفحه 25:
نقش فرهنگ در ارتباط

صفحه 26:
ارتباط با نخصیت پرخاشگر و دشمن نما *برای پیشگیری از در گیری و تعارضات نباید دست به عمل متقابل زد. *رفتار های عاقلانه و حفظ آرامش اقدامات لازم را انجام داد. “البته در مقابل ابن افراد بايد قاطع بود در غير اين صورت مدير را تحت تسلط خود قرار داده و سبب نااميدى مى شوند. *مدیران در فرصت های مناسب پرسنل را آموزش داده و مسایل این افراد را با روش های مشکل گشائی حل نمایند

صفحه 27:
ارتباط با شخصيت هاى شاكى ‎٠‏ براى حل مسايل اين شخصيت ها بايد به صحبت هاى آنان به دقت كوش كرد ه و به انان اطمينان داد كه به حرف هايشان توجه ميشود . ‏۰ هرگز گفته های آنان را نباید رد یا قبول كرد . بلكه بدون اظهار نظر شکایت را گوش داده و شرایطی فراهم کرده تا از روش مشکل گشایی مسایل خود را رفع نمایند.

صفحه 28:
ارتباط با شخصیت منفی باف ۰ معتقدند فقط خودشان کار می کنند و اکر کاری را انجام ‎tp‏ ‏ندهند کسی قادر به انجام آن نیست . ۰ در برقراری ارتباط با اين افراد باید به حوادث مشابه و مثب تم گذشته اشاره کرد ولی هرکز نباید به داستانهای غیر واقعی([ مر متوسل شد م ‎٠‏ نباید گزینه های مختلف برای حل مسایل به او پيشنهاد کرد. بلکه فرصت تفکر و تعمق و آزادی عمل به این افراد داده شود تا خود اماده حل مشکل شوند .

صفحه 29:

صفحه 30:
‎et‏ اس 0 ا ۷۳ ‎nny‏ ‏ل ‎eh ead‏ ل ‎pe‏ ‏تبدیل کنم..

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان