سایر

ارتباط درمانی

ertebat_darmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط درمانی”

ارتباط درمانی

اسلاید 1: ارتباط در مانيدكتر طوبي كاظميدانشيار قلب و عروقاول ديماه 1390

اسلاید 2:

اسلاید 3: ارتباط درمانی... ارتباط بین بیمار و گروه مراقبت های بهداشتی باعث: ارائه روش هاي صحيح در برقراري ارتباط با بيماران است وبه ما كمك مي كند تا اين ارتباط مختل نشود. احساس حامي و پشتيبان -- اطلاعات صحيح در اختيار ميگذارد -- بازخورد -- امید در بيمار ايجاد ميكند .-- بيمار براحتي مشكلش را بيان ميكند لذا بيمار را بهتر ميفهميم.

اسلاید 4: يك محيط درماني یک محیط عجیب و غریب ممکن است باعث تردید و ترس و وحشت شود :روشهاي جديد اصطلاحات مخصوص یک صنف پزشکی • ممکن است رفتارهای محافظت(گارد گيري) ایجاد کنید : -- خجالت در هنگام افشای مطالب شخصی واسرار زندگي -- اطمینان نميكنند -- ترس از اخراج از محيط كاردر اولين برخورد با بيمار بسيار مهم است.

اسلاید 5: مهارتهاي پايه گوش دادنپردازشپاسخ دادن

اسلاید 6: تعریف گوش دادن فعالگوش دادن فعال یکی از مهارت هاي اصلی ارتباط با بيماراست.گوش دادن شامل شنیدن آنچه بیمار می گوید و برقراري ارتباط براي نشان دادن درك آن است.ابراز علاقه کلامی پاداشهاي کوچکی هستند براي تشویق بیماربه ادامه صحبت

اسلاید 7: مهارت هاي گوش دادن فعال1-توجه کردن2-جمله بندي مجدد3-بازتاب دادن احساسات4-خلاصه کردن

اسلاید 8: توجه کردنتوجه کردن :ابراز توجه و هوشیاري نسبت به حرفهاي بیمار به صورت کلامی و غیرکلامی.این کار ما را توانمند می کند تا از طریق مشاهده دقیق بيمار، استنباط دقیقی از او به دست آورد.به بيمار کمک می کند كه:احساس راحتی داشته باشد.ایده ها و احساسات خود را باز و به شیوه خود بيان کند.به ما اعتماد كند

اسلاید 9: توجه کردن : راهنماها١. تماس چشمی و حالت چهره مناسب٢. زبان بدن: حفظ حالت جسمی راحت و خم شدن اندکی به جلو،استفاده از حرکات طبیعی دست٣. دنبال کردن کلامی صحبت بيمار با استفاده از جملات کوتاهی مثل« ادامه بدهید » ،« خوب »4.دقت در زبان بدن بيمار

اسلاید 10: مثال توجه کردن خب بيشتر برام بگيناخيرا شب ها براحتي نميخوابم

اسلاید 11: اول ديماه مبارك

اسلاید 12: جمله بندي مجددجمله بندي مجدد پاسخی است که ما عبارت قبلی بيماررامجددا بیان كنيم در اين روش از کلماتی مشابه کلمات بيمار استفاده می کنيم، اما خلاصه تر است. هدف از این کارنشان دادن به بيمار است که شما آنچه او می گوید درك میکنید.باعث ميشود بيمار موضوع مورد نظر مارا برجسته كند و حتي جهت بحث را تعيين ميكند.

اسلاید 13: (جمله بندي مجدد ( 2جمله بندي مجدد به بيمار کمک می کند:بداند که ما آنچه او گفته، فهمیده ايم.احساس تحت هدایت بودن نماید.بیانات خود را روشن بيان کند.

اسلاید 14: مثال جمله بندي مجددوقتي اين قرص را ميخورم هميشه دچار سردرد ميشممن شب ها تا دير وقت بيدارم و ودرس ميخونمپس.. پس اين قرص شما را اذيت ميكنپس.. مشكل خواب ندارين به خاطر درس خوندن بيدارين

اسلاید 15:

اسلاید 16: بازتاب دادن احساساتمااحساسات بيمار چه آنها که گفته شده یا به صورت غیرکلامی قابل استنباط است را ابراز كنيم. بازتاب احساسات به بيمار در زمینه هاي زیر کمک می کند:• بداند که ما احساس او را درك می کنيم.• امکان ابراز واضح احساساتی که به صورت مبهم بیان شده را فراهم نماید.• یاد بگیرد احساسات و رفتار با هم مرتبطند.• بدون آن که بيمار احساس کند تحت فشار قرار گرفته، مشكلاتش را بيان ميكند.

اسلاید 17: مثال بازتاب احساساتمن به آدم هاي نادرستي اطمينان كردمآدم هاي نادرست؟

اسلاید 18: خلاصه کردنخلاصه کردن به ما کمک میکند تا:• منظورمان را روشن کنيم.•بيمار متوجه شود که ما مشكل او را درك كرده ايم.• باعث تداوم و پیوستگی ادامه بحث ميشود.•بحثرا به نحوي منطقی خاتمه دهيم.• ضمن به رسمیت شناختن وجود سایر مشکلات، بر روي یک مشکل تمرکزكنيم.

اسلاید 19: مثال خلاصه کردنخب شما در حين راه رفتن دچار درد قفسه سينه ميشيد، گاهي بعد غذا هم، زمينه بيماري قلبي هم توي خانواده دارين،آيا ....؟

اسلاید 20: پاسخ دادندر تمام مراحل شرح حالگيري از بيمار وجود دارد.به روشهاي زير است:1-ابراز همدلی2-کنکاش3-تفسیر4-سکوت:وقتي با نشانه هاي توجه همراه باشد،بيمار را تشويق به ادامه بحث ميكند.

اسلاید 21: تاكيد بر حقايق:چه زماني مرخص مي شوم؟))ما جواب مي دهيم:((وقتي بهتر شدي.))((اگر من در خانه باشم بهتر از خود مراقبت مي كنم.))ومادر پاسخ :((در صورت بهبودي شما از بيمارستان ترخيص خواهيد شد))اطمينان بخشي::((آيا حال من خوب خواهد شد؟))ما نبايد بگوييم:((بله حتما))بلكه بهتر است كه ((ما هرچه در توان دارم براي حصول سلامتي شما انجام ميدهيم))

اسلاید 22: رازداري

اسلاید 23:

اسلاید 24: اميد آن كه طولاني ترين شب سال سرآغاز روشنايي در زندگي كاريمان باشد.

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید