صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
۱ :سوال اساسى
وقد دانٌ اک
انشجويى 99 yb © مشکلات > 2
5 د ت خودباها سخن میگوید
صفحه 4:
# داشتن برنامه کاری متخصصان در مرکز مشاوره و حیطه
تخصصی آن ها وشماره تلفن و آدرس مرکز مشاوره
© شناخت سبك ارتباطى خودمان
* آشنايى با تكنيك هاى اوليه در حل مشكلات تحصيلى و فردى
*آشنايى با تيب هاى شخصيت
صفحه 5:
بهطور خلاصه
ارتباط فرآیندی است بین دو نفر که یک نفر بهعنوان فرستندة پیام و
.دیگری بهعنوان گيرندة پیام قرار دارد
توانایی برقراری رابطه با دیگران به شکل موّثر.
صفحه 6:
فراحل ارتباط
*شروع ارتباط
*ادامه ارتباط
*ختم ارتباط
صفحه 7:
RECEIVER
يمام
(پنهان و آشکار)
Body language
SENDER
صفحه 8:
7 ارتباط بینفردی موثر
اطلاعات دادن
(خودفاشسا
توجه
شر گوش دادن
ae 2 mee 8 ع
مرحلة دوم: ادامه شود
مرحلة سوّم: پایان
پایان پیش از موضوع.
جدید
صفحه 9:
© اعتماد
© احترام و توجه
* مفيد و موثر بودن
* اخلاق و منش و رفتار اجتماعى اساتيد
© توانایی همدلی و درک متقابل و کمک به حل مشكلات
* ايجاد انكيزه براى يادكيرى و تجربه اساتيد
* قابل دسترسى
* تحوه برخورد اساتيد
* همدلى و مثبت كرايى و حمايتكرايى
صفحه 10:
عناصر اصلی ارتباط
© احترام
* يديرش
©اجساس امنیت
©أعماة
#صداقت
درک و فهم
؟حساسیت داشتن نسبت به علایق و نیازهای طرف مقابل
صفحه 11:
#اشتباه برخورد
اشتباه بیان
؟اشتباه قضاوت
؟اشتباه قدرت
صفحه 12:
مر
sn
تحمل *
بازكويى *
* حساسيت نسبت به احساسات نهفته در يس كلمات
صفحه 13:
* توجه كردن به فرد مقابل
© استفاده از كلمات كوتاه
#سوال كردن
© دعوت كردن
* بازخورد دادن
9 خلاصه نمودن
* سكوت توجه آميز
صفحه 14:
رجاع به خود
#بی توجهی به احساسات فرد مقابل
#ارائه راه حل
۴ذهن خوانی
*پرسیدن سوالات زیاد و نامناسب
آماده كردن سوال خود
* قطع كردن صحبت فرد
صفحه 15:
لب نی لصا ۳(
#زمان و مکان را در نظر بگیریاد
#مشاهدات خود را بیان کنید.
نگرانی خود را راجع به سلامتی دانشجو بیان کنید.
۴ پرسش درباره استفاده از مشاوره در گذشته و حال
© خلق یک ذهنیت مثبت درباره مشاوره
*پیگیر ی
صفحه 16:
نیاز به دوست داشته شدن توسط دانشجو
* يرهيز از رفتارهای غیر حرفه ای
#باقی ماندن در سطح ظاهری مشکلات
*سرزنش کردن. قضاوت کردن
© پرهیز از افشای اسرار دانشجویان
؟ اجتناب از ایفای نقش مجازات کننده
* اجتناب از تحقیر و تمسخر
صفحه 17:
© اختصاص دادن وقت اضافی برای ب بعضی افراد
ا اشتن احساسات قوى مثبت و منفى براى بعضى افراد
© تمايل داشتن ن به ايجاد تماس فيزيكى
#در رابطه مشاوره ى مراقب روابط دوكانه باشيد.
صفحه 18:
صفحه 19:
اهداف آموزشی:
* آشنایی با احتلالات روانشناعتی
* شناسايى به موقع دانشجویان آسیب پذیرو ارجاع به مراکز
gga
صفحه 20:
؟ افت بارز عملکرد تحصیلی و یا مشروطی
؟ نشانه های خود کشی:کلامی - رفتاری
* اضطراب
* گوشه گیری و اجتناب از تماس با اساتید و دانشجویان
؟ تغییرات بارز در لباس پوشیدن و ظاهر
* انجام ندادن و یا تاخیر در انجام تکالیف درسی
؟ مشکلات جسمی همچون سردرد و سرگیجه
© مشکلات تحصیلی و افت تحصیلی
صفحه 21:
XS ae
#سطوح بالای تحریک پذیری
تغييرات در خيلق (تنبككيني) و اترساناتت خيلقى
بى نظمى در خواب
إلى
8
#به خواب رفتن سر كلاس
9
إلى
صفحه 22:
تاد
#اسیب زدن به خویشتن
* مصرف بى رويه دارو
* مسائل جنسى
#اهمالکاری
صفحه 23:
اضطر اب
صفحه 24:
خوزه هاى نكرانى
* خانواده
© يلاي
* امور مالى
* روابط
gee
* ازدواج
ای روزمره
* نگرانی های
صفحه 25:
Pa ee ترا
#علایم شايع اضطراب
ضربان سريع قلب
لرزش
مشکل در تمرکز
تحریک پذیری
مشکل در تصمیم گیری
صفحه 26:
دار ل ل كت
*مشكلات خواب
درد یا احساس ناراحتى در قفسه سينه
* نفس نفس زدن
#ززد خسته شدن
#سردرد و سرگیجه
# تغییرات دمای بدن
صفحه 27:
را ۲۳۳
* مى ترسم که مسخره ام کنند.
می ترسم توی جمع دیده شوم.
۴ کمرو خجالتی هستم.
* اعتماد به نفس ندارم.
* آدم اجتماعى نيستم.
* در جمع دجار ضربان قلب و تيش قلب مى شوم.
* صحبت كردن برام سخت است.
* وارد شدن تو جمع برام سخت است.
* برام سخت است با استادم صحبت کنم.
صفحه 28:
۴ با آدم های جدید نمی توانم روبرو شوم.
من آدم استرسی هستم افراد جدید را می بینم اینجوری می شوم.
* فكر مى کنم دیگران از من خوششان نمی آید.
* ترس از مسخره شدن دارم.
* توى جمع هیچ کاری رو نمی توانم انجام بدم.
#می تسم :کاشتباه کنم.
؟ جواب سوالات را می دونم اما سر کلاس می ترسم حرف بزنم
* فى ترسم كه ديكران به من بخندند.
صفحه 29:
افسردگی
صفحه 30:
ترا تا خاص: افسردكى
از دست دادن علاقه يا فقدان لذت
© احتناس ناامیذی
؟کاهش انرژی
۴بی خوابی یا پرخوابی
* يرخورى يا كم خوری
* احساس غمكينى و يوجى
* كندى حركتى
صفحه 31:
سب در 2
؟احساس بی ارزشی
© احساس گناه
ذ كك خود کشی
* ارزوى و فكر مرك و خوء
صفحه 32:
صفحه 33:
ل خاص: سایکوز
* قطع ارتباط با واقعيت
* توهم :درك كردن جيزى بدون وجود محرک خارجی
*هذيان: عقايد ثابت و يندار باطلى است كه
بااوضاع.احوال.شرایط و سطح فرهنكى و هوش فرد منطبق
نیست.
#رفتار عجیب و غریب
صفحه 34:
#جه احساسی از اين کارگاه دارید؟
*چه پیشنهادهایی برای بهتر شدن آن دارید؟
# چه میزان در شما انگیزه, آگاهی و مهارت ایجاد شد؟