صفحه 1:
ارتباط ميان كارآفريني سازماني و مديريت
استراتزيك
©0926 ,حلصن !8) & موه
صفحه 2:
فرضیات:
انعطاف پذيري سازماني
توانايي شرکت براي اندازه گيري» تشویق و دادن پاداش به رفتار
مخاطره انگیز و نوآور
.پایه ايي براي توانايي سازماني جهت کارآفرین شدن
صفحه 3:
متغير هاي مطالعه
:متغیر وابسته
شدت کارآفريني سازماني
شدت پیمایش
انعطاف در برنامه ريزي
افق برنامه ريزي
مکان برنامه ريزي
ويژگي هاي کنترل
صفحه 4:
محیط
پیمایش-فعالیت مدبرانه يادگيري در مورد رویدادها و روندها در
.ييمايش كمك مي مند تا با عدم اطمینان مقابله کنیم
.سطح بالاي ييمايش محيطي با فرآيند كارآفرينانه سازكار است
.بيمايش يلي است براي اينكه رقابتي بمانيم
.بيمايشء بيشتر در محيط هاي آشفته مهم است
صفحه 5:
انعطاف پذيري در برنامه ريزي
انعطاف پذيري در برنامه ريزي اشاره دارد به توانايي برنامه استراتژيك شرکت
جهت تغییر در پاسخ به تهدیدات محيطي< يك برنامه ايي با طراحي موضوعي
براي تغيير
سيستم هاي برنامه ريزي منعطف به شركت ها اجازه مي دهند تا خود را براي
.بيكيري فرصت ها تنظيم كنند
هرجه قدر استراتزي مفصل تر و كاملتر باشدء مقاومت بيشتري در مقابل تغيير
.صورت مي كيرد
سيستم برنامه ريزي مننعطف براي محيط هاي آشفته مناسب است اما ممكن است
.بازده و كارايي شركت هاي محافظه كار را تحليل ببرد
صفحه 6:
افق برنامه ريزي
افق برنامه ريزي اشاره دارد به طول دوره زماني آینده که تصمیم گیرندگان در
.برنامه ريزي در نظر مي گیرند
که براي شركت هاي كارآفريني مناسب است. افق کوتاه(کمتر از 9 سال)
فق برنامه ريزي کوتاه مدت +پیمایش شدید محيطي + درجه بالابي از انعطاف
پذيري
توانايي در شناخت تغییر محيطي و -
توسعه نوآوري ها
که براي شرکت هاي محافظه کار مناسب است. افق برنامه ريزي بلند مدت(بیشتر
از 9 سال)
صفحه 7:
مکان برنامه ريزي
عمق درگيري کارمند در فعالیت هاي برنامه ريزي استراتژيك يك شرکت
که شناخت فرصت را تسهیل مي کند. مکان عمیق(درگيري بالاي کارمندان)
ي تيم هاي مشابه
مكان عميق تنوع ديدكاه ها را بيشينه مي كند- در تقابل با تاثير
در شركت هاي محافظه كارء مكان عميق برنامه ريزي (كه از منظر تيم مديريتي و انرژي پر
.هزينه است) ضروري نيست
صفحه 8:
ويژگي هاي کنترل
در شرکت کارآفريني» سیستم هاي کنترل باید نوآوري» ريسك پذيري و بیش فعالي را شبیه
.سازي کند
دو شکل کنترل مهمند؛ کنترل استراتژيك و کنترل مالي
کنترل استراتژيك اندازه مي گیرد - معیار رضایت مشتري» ثبت اختراع جدید. موفقیت در
جلسات هدف براي معرفي محصول یا فرآیند جدید» دستيابي به استانداردهاي کنترل کیفیت
کنترل مالي اندازه میگیرد - درآمد خالص. میزان برگشتي فروش و غیره
صفحه 9:
ويژگي هاي کنترل(پیوسته)
شركت هاي كارآفريني-تاكيد بر روي كنترل هاي استراتذيك
شركت هاي محافظه كار-تاكيد بر روي كنترل هاي مالي
صفحه 10:
جیست؟
اتژيك ua
ترائؤيا
ey |
ان كارافريني سازماني و مدیریت استر
)=
۲
آفريني
كا
میان
ابطه مي ساز ما
|
زا