ertebate_nezamhaye_ejtemaei_ba_yekdigar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط نظام های اجتماعی با یکدیگر”

ارتباط نظام های اجتماعی با یکدیگر

اسلاید 1: به نام خدا مطالعات اجتماعی فصل دوم.درس چهارم ارتباط نظام های اجتماعی با یکدیگر

اسلاید 2: نظام اجتماعی نظام اجتماعی کل و خرده نظام ها ارزش های نظام اجتماعی کل و خرده نظام ها تعادل اجتماعی عدم تعادل اجتماعی

اسلاید 3: نظام اجتماعی کل در بر گیرنده ی همه ی روابط موجود در جامعه است. نظام هایی که جزئی از نظام های اجتماعی بزرگترند خرده نظام نام دارد.

اسلاید 4: برای مثال،نظام آموزش وپرورش وسیاسی و اقتصادی خرده نظام نظام اجتماعی کل هستند و هر یک به نوبه ی خود خرده نظام هایی دارند

اسلاید 5: همانطور که خرده نظام ها جزئی از نظام اجتماعی کل هستند و از هنجار های آن ها پیروی می کنند،ارزش های خرده نظام ها و نظام اجتماعی کل نیز باید با هم متناسب و هماهنگ باشند که یک کل منسجم و یکپارچه را که همه ی اجزای آن در یک جهت عمل می کند به وجود آید به چنین نظامی نظام اجتماعی متعادل می گویند.

اسلاید 6: چند مثال برای نظام اجتماعی متعادل: -جامعه ای که هدفش رسیدن به استقلال و آزادی است وتمام خرده نظام ها(اموزش و پرورش و سیاسی و اقتصادی)ارزش متناسب با هدف جامعه را در پی می گیرند و در نهایت آن جامعه به بیشترین حد تحقق هدفش می رسد. -انقلابی که در جامعه ای رخ داده و اهداف مغایر با خرده نظام های موجود درآن جامعه دارد پس انقلاب رخ داده با شکست رو به رو میشود.

اسلاید 7: حا ل اگر ارزشهای میان نظام اجتماعی کل و خرده نظام ها، مغایر و مخالف هم باشند گفته می شود که آن جامعه دچار عدم تعادل اجتماعی است که باعث میشود بین بخش های مختلف جامعه تعارض و تضاد به وجود آید. مثال: -جامعه ای که درگیر جنگ است ولی خرده نظام اقتصادی آن جامعه هدف کسب سود از موقعیت را دارد این عدم تناسب مانع رسیدن جامعه به هدفش میشود.

اسلاید 8: -جامعه ای که خرده نظام آموزش و پرورش اش افرادی درست کار و پرکار تربیت میکند و همان افراد در اداره هایی مشغول کار میشوند که کارکنان بی مسئولیت و تنبلی دارد،در نتیجه آنچه خرده نظام آموزش و پرورش ایجاد میکند توسط خرده نظام اداری خنثی می شود.

اسلاید 9: نتیجه تعادل اجتماعی و عدم تعادل اجتماعی: .تعادل اجتماعی: -دست یافتن جامعه به بیشترین حد تحقق اهدافش. .عدم تعادل اجتماعی: -مانع دست یافتن جامعه به اهداف خویش میشود. -خنثی شدن اثرات خرده نظام ها.

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید