علوم انسانی و علوم اجتماعیعلوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

ارتقای مهارت های ارتباطی در بالین

صفحه 1:

صفحه 2:
دانشگاه:علوم پزشکی و خدمات بهداشتي 1 1و درماني ‎uv.‏ ‏بیمارستان سیدالشهدا(ع) لاهیجان ارتقای مهارتهای ارتباطی در بالين سوير وايزر اموزشى

صفحه 3:
تعریف ارنباط 9ارتباط عبارت از فن انتقال اطلاعات . ‎ta)» As‏ انسانی از یک شخص 9ارتباط جریانی است که طی آن دو نفر یا بیشتر از طریق کاربرد پیامهایی که معنای آن برایشان یکسان است به تبادل افکار , نظرات , احساسات و عقاید خود

صفحه 4:
يك محیط در مان 7 یک محیط عجیب و غریب * ممکن است باعث تردید و ترس و وحشت شود : *“روشهاي جدید © اصطلاحات مخصوص یک صنف پزشکی * ممکن است رفتارهای محافظت(گارد گيري) ایجاد کنید : -- خجالت در هنگام افشای مطالب شخصی واسرار زندگي -- اطمینان نمیکنند -- ترس از اخراج از محیط کار "در اولین برخورد با بیمار بسیار مهم است. برای بیما 0

صفحه 5:
:ارتباط بین بیمار و گروه مراقبت های بهداشتی باعث برقراریارتباط صحیح با بیماران‌و مختلنشدنآن - احساس حامي و پشتیبان -- اطلاعات صحیح در اختیار ما میگذارد -- بیمار براحتي مشکلش را بیان میکند -- امید در بیمار ایجاد میکند -- بازخورد .لذا بیمار را بهتر میفهمیم

صفحه 6:
دو اصل مهم مشخصه یک ارتباط موثر ۴ 1- تفاهم :1۵0001 که عبارت است از احساس خود آگاه و خود بخودی پاسخ دهی هماهنگ به طرف مقابل رابطه و وجود درک و اعتماد متقابل بین طرفین رابطه *- همدلی ‎Empathy‏ شیوه ای برای تقویت تفاهم امت ! توعن :روش ايجاد ارتباط بزای-ززهیری و هدایت در سيستم هاى مديريتى است و با توجه به اهميت هدايت بيماران بخصوص در موردى كه بينش انها نسبت به مشكلاتشان كامل نيست كاربرد دارد

صفحه 7:
اي بايه مهارتهاي 3 دادن 50 پرداز یز سخ دادن ‎Le‏

صفحه 8:
—re= تعریف گوش دادن فعال ۳ #گوش دادن فعال یکی از مهارت هاي اصلى ارتباط با بیماراست. *#گوش دادن شامل شنیدن آنچه بیمار مي كويد و برقراري ارتباط براي نشان دادن درك آن است. *ابراز علاقه کلامی پاداشهاي کوچکی هستند براي تشویق بیماربه ادامه صحبت

صفحه 9:
مثال توجه كردن ۴ 3°

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
*تاکید بر حقایق:چه زماني مرخص مي شوم؟)) #ما جواب مي دهیم:((وقتي بهتر شدي.)) *((اگر من در خانه باشم بهتر از خود مراقبت مي کنم.)) #ومادر پاسخ :((در صورت بهبودي شما از بیمارستان ترخیص خواهید شد)) #اطمینان بخشی::((آیا حال من خوب خواهد شد؟)) #ما نباید بگوییم:((بله حتما))بلکه بهتر است که ((ما هرچه در توان داریم براي حصول سلامتي شما انجام میدهیم))

صفحه 14:

صفحه 15:
‎٩‏ قانون طلايي زیر به شا کمك خواهد ‏کرد که به بيمار خود آرامش دهید : ‏1- دائما چشمتان و تمامو توجهنان به ‏2- به بیمار حقیقت را بگویید ‏3- از كلماتي استفاده کنید که ‎plas‏ ‏4 مراقب مطالبي که درباره بیمار به دیگران مي گویید ‏5- مراقب حرکات بدن خود باشید (برداشت بد از حرکات ‏زعت هات ‎ais‏ شما سب ‎owe” ” ne‏ ‏6- هميشه به آرامي » به وضوح و مشخص صحبت كنيد ‏3 اكر بيمار مشكل شنوايي دارد به وضوح صحبت كنيد ري روبروي شخص ‏رن بگیرید که بتواند حرکت لبهاي شما را بخواند . ‏8- زمان كافي به بیمار بدهید تا پاسخ گوید , پا جواب ‏پرسشتان را بدهد ر ‎1 ۱2 ‎ ‎

صفحه 16:
مهارت حرفه ای خود را نشان دهید ‎aw ©‏ تکنیک استفاده کنید ؟ #بيمار را آگاه کنید تنها فردی نیست که به اين ناراحتی میتلا است و ناراحتی اورا در یک دورنمای اجتماعی قرار دهید . ‏الف ) افراد زیادی مشکل شما را داشته اند و بهبود پیدا کرده اند . ‏ب) دادن اطلاعانی در زمینه اختلال فرد. علایم آن و . ‏ج) بیان کردن تجهیزات و امکانات بیمارستان ‎ ‎۰ ۰ ۰ ۰ ‏© به بيمار منتقل كنيد كه به مشكل او آشنا هستید و در اين زمینه آطلاعات و فطلومات خود زا نشان دهیده تعداد بیمازات که با این مشکلات روزانه مراجعه می کنند . نتیجه درمان آنها و بهبود یافتن آنها . ‏#بیمار را نسیت به آینده امیدوار کنید . با بیان بخشی از ۴12 درمانی كه در مورد بيمار انجام عن كيرد و شرح مختصری از آن بیمار آسوده تر خواهد شد . ‏دز لین‌مورد ز اند متوجه: ريطا قير ولقعودر تمان لتجاد عي © ‎> ‎

صفحه 17:

صفحه 18:
مقوله ارتباط با بیمار به چند بخش نقسیم مي شود: *"ارتباط با بیمار قبل از بستري در بیمارستان (ارتباط نيروهاي خدمات فوريتهاي پزشكي با مددجو , و یا مددجوياني که دریافت کننده خدمات بهداشتي در سطوح اولیه پيشگيري مي باشد. ) ارتباط با بیمار در زمان بستري در بیمارستان که خود شامل بدو پذیرش , زمان بستري , موقعیت هاي ویژه , زمان ترخیص , ارتباط با همراهان بیماران بدحال و فوت شده و .... * ارتباط با بیمار بعد از ترخیص که بیشتر مربوط به زمان پيگيري بيماري و پرستاران بهداشت جامعه

صفحه 19:
ارتباط با بیمار در زمان بستري : *#*نيروهاي انتظامات بیمارستان ‎Og‏ پرسنل فوریت,تحت نظراورژانس ‏” پزشك اسکرین ‏* بخشهاي پاراكلينيك ( آزمایشگاه . داروخانه , اکو , راديولوزي)

صفحه 20:
ستان ا و حراست بیمارستات: برخورد محترمانه همراه با راهنمايي کامل جهت انجام ساده تر و سریعتر مراحل پذیرش در مواقع اورژانس پرهیز از هر گونه درگيري لفظي و فيزيكي با ارباب رجوع و مدد جویان برقراري ارتباط صحیح بر ۱ اشامن اس رل رساي يا مددجو و همراه به منظور رامسازي

صفحه 21:
"برقراري نظم و انضباط و كنترل ورود و خروج افراد ,همراه با توضیحات كافي . روشن و قابل فهم جهت جلوگيري از سوء تفاهم ایجاد حس اعتماد و همدلي و برخورد دوستانه , در عین حال جدي با همراهان خودداري از هر گونه رفتار و گفتار تهدید آمیز و خشن که ee) ee) ee eS OO ee |

صفحه 22:
پذیرش پیمارستان: #پرسنل پذیرش موظفند نه به 1 بیمار پاسخ ‎rede‏ ضایت به بستري را طور دقیق کتترل نموده و در گرا فتن اطلا عات شخصي بيما ل نکنند ‎dal linn» ele sae ai Leow‏ ‎een‏ ات بیمازستان که شامل منشور حقوق بیماً مار زین مي را تحويل دهند. ل مندرج در دستبند با دقت و خواتا ثبت شود. * بايستي در ‎Bl ta‏ تنها با نيروي جایگزین , خدمت خود را ترك نمایند . *# در هنگام ازدحام دي خود ‎aaa‏ ودر صورت بروز مشکل مشکل حاص ام از ما حتما سوير و ور شیفت را در حریان در راه ‎pd‏ > اقدامات ارت ود سا برخم یی 1 باد

صفحه 23:
خش فوريتها يا اورانس ببمارستان: ”برسنل يذيرش بيمار و همراهان بيمار با روي باز وبااحترام كامل؛ و راهنمايي أنها به بخش فوريتها ” معرفي خود به عنوان يرستار مسئول ترياز ” كرفتن تاريخجه بيماري و وريدن مشكل اصلي يمار بدون سوكيري

صفحه 24:
۳ ۱ ۱ فن: تما ‎١‏ ‎Gye‏ با ایجا د حس همدلي با بیمار یا همراهان وي ¥ احترام متقابل بین بیمار و پرسنل ۲ صدا کردن بیمار با نام خود ۲ حفظ شأٌن و منزلت بیمار در ‎ele sells absl as‏ ۲" حفظ حریم شخصي بیمار در هر شرايطي از انجام اقدامات درماني

صفحه 25:
زماني که از بیمار مي خواهید وظیفه اي را انجام دهد "خواهش فیکنم ‎1g‏ ‏متشکرم " را فرامون نکنید. ۲ ازاند توضیحات کافن ابة بیمار در ارتباط با اقدامات درماني و تشخيصي مورد نیاز " اجازه گرفتن از بیمار , قبل از انجام پروسيجرهاي درماني و مراقبتي ورعایت ۲ طرح انطباق بیماران ‎«b> FAS NEWS AGENCY‏

صفحه 26:
داشتن صداقت در هر مرحله از انجام کار , امري ضروري براي ادامه دار گفتن فكاهي و شوخي مي تواند يك راهکار مناسب جهت از بين بردن استرس و اضطراب اولیه باشد و توجه داشته باشید که گفتن آن در زمان مناسب و با حفظ حریم ‎ae xenon see eS‏ ریگ

صفحه 27:
ان را تا راحساسات تشویق نمایید تا او بتواند به راحتي اضطراب پنهان خود را افشا نماید سئوالات باز مي تواند نتایج فوة العاده اي را در استخراج اطلاعات در بر داشته باشد ( توالت با : بسوللاتی تفت بیمار را مجیور به دادن پاسخ هاي مفصل تر از بلي يا خير مي كند. ‎Mio)‏ با جه مشكلاتي به عنوان مشکل اصلی روبرو هستید؟)

صفحه 28:
۲ رازداري باعث تقویت ارتباه و برقراري اعتماد خواهد شد ۲ ارائه توضیحات کافي . شفاف منطبق با شرایط سني , فرهنگي و سطح تخاب مناسب‌ترین کاحاد ‎sly‏ بیمار و خودداري از بکا ‎ieee‏

صفحه 29:

صفحه 30:
تست مت بت سر برقراري ارتباط با بیماران سالخورده یا اعضاي خانواده آنها 1- هنگامي که براي مراقبت از چنین بيماري فراخوانده مي شوید بايد صبور و بردبار باشید 2- آرام و آهسته به بیمار سالخورده نزديك شوید... 3- زمان , " شما ياس سؤالات

صفحه 31:
4دريه علائم ‎gap pega‏ نگراني یا اختلالات شنوايي و بينائي توجه كنيد 5- بيمار بايد نسبت به شما اعتماد پیدا کند و احساس کند که نهایت سعیتان را براي بهبودي اش مي كنيد 6- براي همسر فرد سالخورده و خانواده اش توضيح دهيد كه جه كاري انجام مي دهيد و جرا لازم است جنين عملي انجام شود

صفحه 32:

صفحه 33:
یت برقراري ارتباط با کودکان در بیمارستان 1- کودک را با بیمارستان 2- مادر در كنار 9

صفحه 34:
برقراري ارتباط با کودکان در بیمارستان 3- هنگام جدا شدن از کودک بااأوخواعافطى كنيد 4- از کودکان برای کمک به

صفحه 35:
برقراري ارتباط با کودکان در بیمارستان 5- قبل از آزمايش ها يا اعمال جراحی به کودک آگاهی بدهید 6- به کودکان فرصت و فضای مناسب برای شرح اتفاقاتی که برای شان رخ داده است را بدهید(استفاده

صفحه 36:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان