سایر تحقیق و پژوهش

ارزش زیست محیطی پوشش گیاهی

posheh-apprasial

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزش زیست محیطی پوشش گیاهی”

ارزش زیست محیطی پوشش گیاهی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: ارزش های زیست محیطی و اقتصادی پوشش گیاهی طبیعی

اسلاید 3: اهمیت حفاظت و حمایت از پوشش گیاهی طبیعی مقدمه :پوشش گیاهی سطح زمین شامل درختان، درختچه ها، بوته ها، علفزارها، نیزارها، بیشه ها، پوشش چمنی و ...... نقش های بی بدیلی برای ادمه ی حیات موجودات زنده ی کره زمین دارند. در این نوشتار علاوه بر تبیین وظایف قانونی برای حفاظت و حمایت از پوشش گیاهی کشورمان، به دو ارزش حیاتی مهم یعنی ارزشهای زیست محیطی و ارزشهای اقتصادی آن به اجمال پرداخته میشود. (باتوجه به تنوع و حجم زیاد اطلاعاتی که جامعه فعلی درمعرض آن قرار داشته و بویژه فضای مجازی که فرصت مطالعه ی نوشتارها و کتابهای حجیم را از مخاطبان سلب کرده ، سعی بر اجمال و اختصار نویسی شده است )

اسلاید 4: مبانی قانونی :اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:درجمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشد داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می گردد. از این رو فعالیت های اقتصادی و غیره که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است. ماده 42 - قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع :بریدن و ریشه کن کردن و سوزانیدن نهال و درخت و تهیه چوب و هیزم و ذغال از منابع ملی و توده های جنگلی، بدون اخذ پروانه از وزارت منابع طبیعی ممنوع است.  ماده 45- آتش سوزی نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مامورین جنگلبانی ممنوع است. در صورتیکه در نتیجه بی مبالاتی حریق درجنگل ایجاد شود، مرتکب به حبس تادیبی از دو ماه تا یکسال محکوم خواهد شد . ماده 46 – هرکس مبادرت به کت زدن یا روشن کردن آتش در تنه درخت جنگلی نماید، به حبس تادیبی از 3 ماه تا یک سال و برای هر درخت که کت یا پی زده و یا درآن آتش روشن کرده باشد، به پرداخت جریمه نقدی از یکصد ریال تا یکهزار ریال محکوم خواهد شد. ماده 50 – برای احیای جنگلهای سوخته و منابع ملی که بی رویه بهره برداری و مخروبه گردیده و همچنین توده های جنگلی (تبصره 2 ماده 2 قانون ملی شدن جنگلها) سازمان جنگلبانی مکلف است، با انتشار آگهی و نصب تابلو، حدود آنها را تعیین و قرق اعلام کند و تا زمانیکه سازمان لازم بداند ، هرگونه دخل و تصرف ممنوع است.

اسلاید 5: تبصره ذیل ماده 47قانون حفاظت ازجنگلها و مراتع :درموقع آتش سوزی درجنگلها، کلیه مامورین دولتی اعم از لشکری و کشوری و شهرداریها که در نزدیکی ان محل باشند، در مقابل تقاضای مامورین جنگلبانی یا ژاندارمری یا بخشداری موظفند با همه وسایل ممکن دولتی و شهرداری که در اختیار دارند در آتش نشانی کمک نمایند. مامورین کشوری و شهرداری که در ایفای این وظیفه مسامحه و قصور نمایند، برحسب مورد طبق مقررات مواد 58 و59 قانون استخدام کشوری مجازات می شوند. مامورین لشکری تعقیب و مجازات آنها طبق مقررات نظامی خواهد بود.  قانون مجازات اسلامی :ماده 354- هرکس در ملک خود آتش روشن کند وآتش به جایی سرایت نماید و سرایت به او استناد داشته باشد، ضامن خسارتهای وارده می باشد. اگرچه به مقدار نیاز خود روشن کرده باشد.ماده 355 – هرکس در ملک دیگری بدون اذن صاحب آن و یا در معبرعام بدون رعایت مصلحت رهگذر آتش روشن کند که موجب تلف یا خسارات گردد ، ضامن خواهد بود. اگرچه قصد اتلاف یا اضرار نداشته باشد.

اسلاید 6: اصطلاحات و مفاهیم :تخریب: به هرگونه تغییردرعرصه های منابع طبیعی که سبب کاهش کمی و کیفی تولید و یا تغییر شکل ظاهری و ماهوی آن عرصه ها گردد، تخریب گفته می شود. حفاظت: به مجموعه اعمال و یا تمهیداتی که سبب کاهش و یا جلوگیری از تخریب منابع طبیعی گردد، حفاظت اطلاق می شود.حمایت: مجموعه فعالیت ها و تمهیداتی که به منظور افزایش میزان موفقیت اقدامات حفاظتی، انجام می شود. اقدامات حفاظتی :مجموعه اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری (مدیریتی و اجرایی) که درجهت حفاظت ازعرصه های منابع ملی ودولتی انجام می شود .

4,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید