علوم مهندسی معماری و عمران

ارزش های بافت های تاریخی ومرکزی شهر

baft-hai-tarikhi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزش های بافت های تاریخی ومرکزی شهر”

ارزش های بافت های تاریخی ومرکزی شهر

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: ارزش های بافت های تاریخی ومرکزی شهر

اسلاید 3: کشورما نشانه‌های تاریخی مهمی از شهرنشینی دارد. این نشانه‌ها در قالب بافت‌های تاریخی یا مجموعه ابنیه‌های تاریخی هستند. اینکه چگونه از این نشانه‌ها و شناسنامه‌ها مراقبت کنیم، بسیار مهم است. و مهمتر آنکه این شناسنامه‌ها را <برای چه> باید مراقبت کنیم. در هر شهر تاریخی ، بافت تاریخی کانون و هسته اولیه و آغازین شهر است و قلب تپنده تاریخ آن ، حیات شهری بیش از چندین سده در جریان بوده است و می تواند باز هم در جریان باشد به شرط آنکه با حفظ و احیای روش مند و برنامه ریزی شهری بر پایه شناخت درست سازمان فضائی شهر ، بتوان بافت تاریخی را زنده و پویا نگهداشت.مقدمه:

اسلاید 4: در یک بررسی اجمالی از وضعیت شهرهای تاریخی، می‌بینیم که طی دو دهه اخیر و با سرعت شگفت‌انگیزی، بافت وسیع و نوین شهری، پیرامون بافت تاریخی در حال شکل‌گیری است، ترکیب کلی این شهرها، حالتی دوگانه به خود گرفته است. در یک سو بافت جدید شهری با خیابان‌های پهن و عریض، ساختمان‌های مرتفع و مراکز تجاری، تفریحی، فرهنگی، رفاهی و رفت‌وآمد خودروها، در طرف مقابل بافت تاریخی شهرها با هزاران مشکل و معضل برای حفظ و نگهداری. رشد بی‌رویه شهرها، بدون شک صدمات جدی و جبران‌ناپذیری را موجب شده است. هسته مرکزی و قدیمی شهرهای تاریخی با تحمیل طرح‌های ناقص شهری مواجه بوده و در نتیجه اجرای این طرح‌ها آسیب‌های فراوان در سیمای آنها ایجاد شده است، بسیاری از مدیران و مسوولا‌ن اداره این شهرها، از درگیر شدن با مسائل و معضل‌های بافت تاریخی و سامان دادن آنها اکراه دارند و نمی‌دانند که چگونه می‌توان از این مناطق برای تأمین نیازهای امروزی استفاده نمود. آنها در مجموع ترجیح می‌دهند تا با کنار گذاشتن تمامی مشکلا‌ت و پیچیدگی‌های موجود همه چیز را از نو شروع کنند، آنها از توسعه و گسترش شهر، تصویری یک بعدی دارند و آن را با تخریب بافت‌های تاریخی یکسان می‌پندارند.

اسلاید 5: قیمت تجاری زمین در این مناطق آن‌چنان فریبنده است که این مناطق با هجوم انبوه‌سازان، دلا‌لا‌ن و واسطه‌ها و بورس‌بازان زمین و مسکن مواجه‌اند. و نادیده انگاشتن ارزش‌های فرهنگی و تاریخی و اجتماعی بافت‌ها از سوی اقشار مختلف و غلبه امیال سوداگرانه، به یک معضل فرهنگی، اجتماعی، امنیتی تبدیل شده است .

اسلاید 6: در نتیجه مداخلا‌ت غیر علمی و عبور خیابان‌ها و گذرها و پل‌ها از بافت‌های تاریخی، انسجام و حالت خاص بافت‌ها نابود گردیده در کشورهای پیشرفته جهان، تعامل بین ضرورت‌های حفظ قسمت قدیمی شهر و توسعه بافت نوین شهری به نحو بارزی قابل مشاهده است. با نگاهی به شهرهای تاریخی اروپا که در آنها بافت تاریخی شهرها یکی پس از دیگری برای استفاده امروزی مرمت و نوسازی می‌شوند، می‌توان رهیافت مناسبی را به دست آورد. این رهیافت چیزی نیست جزو استفاده مناسب دوباره از بخش قدیمی شهرها.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید