دارای 22 اسلاید

nothadi

22 صفحه
815 بازدید
15 شهریور 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
دانشگاه آزاد اسلامی واحدشهریار ‎Yi‏ A هك ارزيابى آزمون هوش استاد: ‎ne Leen‏

صفحه 3:
میزان کردن آموزن هاى هوش ا كر مود جر 3 سل ‎Gd einen‏ داریم که به دارند. ‎Fone‏ أزمون جه يه ‎ee‏ As ger y See re ۳ ۳ eee ‏ان نموا‎ eee ‏اف اد‎ Al 2 50220 Dany)

صفحه 4:
توزيع نمرات هوشبرٍ Beier ei cris ey polly are SEA lela) BANG asi ‏کردند و برای تعیین نمره ی میانگین 100 با‎ ‏انحراف معيار 15 ل ك0‎ ‏روشن نمره رت خاصى را ترتيب دادند.‎ , pene ale ‏ا‎ ‎ee ee ‏اسع‎ 107 cr ۳

صفحه 5:
ميزان كردن مجدد و اثر فلين ‎Yew COE DOME E ILE)‏ ل و منسوخ مى شوند . در سال 1920 سئوالى كه از افراد درباره ی مشخص کردن مریخ جوبا می ‎Wee lee es reel ice‏ ار 0 درباره ی سیاره های داشتند. امروزه همین سئوال اسان است. هر آزمونی باید دوباره ۳ شود تا اطمینان حاصل شود 3 ‏۳ سخت تر نشده است.

صفحه 6:
كسانى كه أزمون هاى هوش را ميزان كردند سرانجام بى بردند كه مرتباً ‎IES‏ را ار ‎ella‏ ری و ی رت ار را در 7 بش سربق یج افزایش یافتند و سازندگان آزمون 0 را ری يس گردش ‎lhe byt yoell ise oy‏ ار ام روان رت رک ری وان ان ات بر ‎Gil‏ ارم زره 1 ل رن ‎Ded ee rey eo ieee Serre ea‏ ‎Glas (aces ts lly Paleo ex pe eS‏ ‎ecnl snare ane‏ ی را ‎Kaleo‏ ‎al‏ ار ترا با راز ترس ‎AEM jl Spo hed‏ ‎SS‏ ی و ‎SBE AES IS A en ts Goa‏

صفحه 7:
ارزیابی آزمون ها آیا تا به حال در مورد امتحانی که غیر منصفانه به ال .00 ‎a dilaaio pt Tr!‏ ا ا ا 0 ا ا م ۱ هنگامی که روان شناسان می خواهند دقت با منصفانه بودن یک آزمون را ارزیابی کنند, انواع ‎ee)‏ ا ا ار اصلى ارزيابى كردن هر آزمونى بررسى يايانى و ار ان است

صفحه 8:
پایایی .يايايى رك رت ند در ‎See‏ بودن نمرات آن تعریف ‎Fig‏ سل بت اا ان براى ‎eae ie “a freuen‏ 0 ‎se‏ ا ا ن يا با مدل هاى هم ترا أن رید زمر ۳ ‎ey en‏ سین با رات سوام ‎See eee wh ‏را مقايسه كنند . اكر تمام سئوال ها ‎0 0 ‎epee teeny ep‏ ا لط 1د ‏0 بارش 1 تس , همبستگی ‏ايايى با ‎dio wl!‏ بدان معنى ست که اغلب افرآدی که ‎ee.‏ زمون را انجام دادند و ‏0 رز ‏جنين حالتى هركّز روى نمى دهد. ‏کردند.

صفحه 9:
ae ‏امین نج اک اس مع سد‎ eee are ee ces ras 1 ae ‏در ی هب‎ ie ene a ‏را‎ a ree ‏رانتدكي مربوط مي‎ | ‏ود‎ poisons 0 anre. ‏ا‎ Ne ase

صفحه 10:
اعتبار پیش بین که سومین نوع اعتبار است , نوانایی نمرات أزمون در ييش بينى كردن عملكرد در دنيا عملى است . ازمون ‎OreS eras] nea RED CEE CES‏ ا 2 کند که عملکرد یک دانش آموز در مدرسه تا چه اندازه ای خوب خواهد بود . روان شناسان برای اینکه اعتبار پیش بین ‎Meret ast ME ete p NS Te Morea)‏ 4 ا ی اعتبار 1+ به معنی این است که نمرات آزمون , عملکرد را عالى ‎Neer SSS T)‏ 0 نمرات آزمون. پیش بینی کننده های بی ارزشی بوند. مشکل عمده در پیش بینی عملکرد تحصیلی این است که ارزیابی ما از این عملکرد - نمرات به خودی خود , ارزیابی بی دقتی است. هر چه سیستم نمره دادن کمتر قابل اطمینان باشد, م ۱ اعتبار بيش بين اغلب"آزمون شهاى .هوش از حدود 3/0 تا.6/0 كسترش دارد.

صفحه 11:
۱۳ Fo] pee ery ‏ورائت» محبط,‎ افراد در آزمون هاى هوش نمراتى بالا تر از ‎SURG S) PLCs)‏ ل 1 در محبط هستند. دانشمند بریتانیای فرانسیس كالتون (1869/1978) اولين كسى بود كه از ورائت دفاع کرد. شواهد او سیاستمداران, قضاوت, و سایر افراد سرشناس بودند که ا ا ‎VGC‏ ۱ ‎Orbea tee ert ne Cet epEC i FevUEr‏ ‎Cz‏ زارت 25 ورائتت را توجیه نمی

صفحه 12:
‎Pc Fy cap lus‏ خانوادگی شبد ها شط وماس بو جار ‎oon‏ ‏۳ ب هت تمرات 0 ‎۳2 ۱ BY ‏دهد‎ ‏ار‎ Jes ely ‏کار‎ dl ‏مر‎ mae es LD pail Sees or miley cle ‏جد سين نان برین بای‎ ‏اش و رات ان ی ورام رات و را ‎ANAC fe fe‏ سار ‎ana‏ ار دارندء كه از يايايى ازمون ‏ل 007 ‎A Sly‏ ارت وا ‎emcee‏ اف بل ‎eT‏ ‏نيرقم به ۳ ‎cee‏ * آن ها درز طول" ‎as‏ سب ار ۱ د ۳ ادر هاى ‎00 se a “a Bee ot eae pos 5 0 ‏های یک تخمک با ار‎ ‏نتیکی خبر می‎

صفحه 13:
۱0 aS sailor sla gligo ‏شده آند‎ ‎IEICE PCH CIR Gerttrt 7)‏ ۳ ‎ee‏ ا ا ‎eee‏ 1 همانندی که توسط والدین مختلف به فرزندی ‎SSP ICRC an ys ve Se UrnTC RYE)‏ می شوند از نظر نمرات هوشبهر به یکدیگر شباهت دارند. اين شباهت از دخالت زنتيك درهوشیهر جبر می دهند. ‏در این حال, این نتایج ممکن است در مورد مشارکت زنتبک در هوشبهر خير دهد.

صفحه 14:
اين ۳ اين نتایج 0 است > 290 کت ان قاس فرزشی رآ در 00 .كنيد دوقلو هاى همانندى كه بعد از تولد ا هم جدا شد BES en eae ‏اوايل‎ 0 BE Soalel 1 ‏شان دهند. به خاطر موفقيت‎ ee Jeb Cie eae aa ‏ن هار‎ ‎es‏ موفق تر مى شوند, مربى و ترغيب دريافت مى كنند, و در ‎eee‏ ‏سر ‏أ فا درل ا ا اداه ابه ان ی ژنتیکی خبر می دهند . د ‎ob‏ اسك عقن وجود 0 0 ‏بش صدق می کند: دوقلو ‎Aiea eer‏ | مى شوند که این آینده در< ترا را تقویت می کند, بنابراین ‎oe‏ کنر مر اسر ووایت 2 مخبط بر ‏دارد.

صفحه 15:
پا دوقلوهاى ناهمانند بيشتر از خواهر - برادر هاى ‎Peres‏ ل ا از تعدادى از تحقيقات اما نه در همه ى آن ها ‎wb Jy eal ell‏ بت ‎lay‏ مدن در كك قار مى دهد . از قرار معلوم دوقلو ها به اين دليل بيشتر شباهت دارند كه در مقدار بيشترى از محیط , به محیط پیش از تولد خود سهیم هستند . سهیم بودن در محیط پیش از تولد به معنی ‎py)‏ تغذيه, ‎Sia‏ الکل یا توتون یکسان, و غیره در لحظات حیاتی برای رشد مغز است.

صفحه 16:
‎es‏ اين | ‎G aS‏ انواع مختلفى ‎١‏ ها ‎a‏ لت بت لور ار از رن ‎Lal‏ ‎hed aka‏ ۷ فراهم مس ‎ee‏ ‎Perens 2‏ ‏رب ‎oop‏ كه ايا رن ‎a) Seat‏ کم ال ری ‎pete 9‏ 0 ژن پیدا شده اند ‎rales‏ 0 ند ار که برخی ‏ژن هابی 1 ‎ere‏ ‏شد دارد ‏از سك ی 0 ‎00 Ber ee Renmei ae x ‎oy) 5 ee ap 2 00 ‏ا ا‎ en

صفحه 17:
تفاوت هاى جنسيتى و قومى در نمرات 2” oe 1 ‏أن‎ aoe ee ay 2 eee Bee ieee ree are 00 م توانستند تاش را بار ار 00 يا يسر دروکر از مر ی آن ها این دو نوج موصوع را متعادل کردند تا نضمین شود که نمرات مر ‎Renn NUE lj x55‏

صفحه 18:
ا ا ا ال ان يكى از توجيهاتى كه اغلب براى تفاوت هاى كروهى در نمرات هوشبهر مطرح مى شود اين است كه ازمون هاى هوش سودار هستند. يعنيف كروه هاى قومى واقعا تفاوت ندارند؛ ان ار متقاوت به نظن مى رتش كه آرهون ا ا ا رل دیدگاه آزمون بهتر هیچ نا 1 زین نک مد روت له بان کی این ‎Sellers‏ اکر یک گروه در آزمونی بهتر از گروه دیگر عمل کند, به خودی خود بدان معنا نیست که آزمون سودار است. امکان ‎ycaornnocer mn Dre EDrtnorey (CEST‏ 7۱ ‎ab‏ رت ار ۹ آز شون به درستی ‎pea‏ ‎S Dreetlly‏ ۱

صفحه 19:
‎I‏ قتى | بان شناسا 9 هک اون عم نک 8 ‏دار ‎ny‏ | ‎fp‏ اه ست كم كر زا ‎Hee‏ 2 کهآ ری رو ازمون های ممکن استنفورد ر کار ‎mare‏ ۱ ‏دار هستند. طولانی مدت, ‎aes Pacer tre ‏لاتر می‎ ps ae pelea: Bete oe eee ‏ات ال‎ ‏فته بود.

صفحه 20:
خلاصه صبران کردن- سازندگان آزمون ها ات ا 00 ‎be‏ ‏200 وتوت جراك را براق اه ين نب کر ا 0 0 ‎ae‏ ‎he‏ در از زمون هاى هوش ‎UO gees‏ ر ریت ره بیج ‎os)‏ ۹( 1 تک سارندکا نگه دا ميا ارقا ‎Le‏ سس ‎en ee‏ از دار رت زر کرد ‎Presa a eres eras ete ee ea Ce ‏مقیاسی سا تكرار‎ read oer oe) ea ie ea a ‏سود مندى ارزیاییت مى‎ ‏يذيرى نمرات يى ازمون. اعتبار عبارت است آزمون تا چه‎ 0 cas Says Beira 9 0 ec) ‏عارت ا ]ا کر‎ ‏ا‎ BAe ‏ارزش استفادم‎ ‎20 ‎

صفحه 21:
1 Yer er Dy eee (7 eel eee kobe ae) ‏رای ری ری ری کت برتار رای رک‎ ‏ا ا ا ا ل ا‎ a piece) ‏فا را نا والذين تن و اختيارى آن ها مفايسه امى‎ cures ‏کنند,و کروموزم ها را بررسى مى كنتند تا آنا افرادى كه‎ ‏عملکرد بهتری دارند در مقایسه با کسانی که عملکرد ضعیف‎ ‏ترى دارند از زن هاى متفاوتى برخوردار هستند . بيشتر‎ ‏ا ا رت‎ Cy) Der Ie UBC) Le] ROW Tice luge prt mele Sige Ce prone ‏ا‎ Ep ptr Seemmecrne)ejlecmro ‏موضوعى را كه ياسخ دادن به آن براى يى كروه آسان و‎ ‏دیگر دشوار است از آزمون حذف کنند. سوداری‎ ye ‏كر‎ reer eren np enero y 0 re epee Mev Pt GreS/

صفحه 22:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان