کسب و کار مدیریت و رهبری

ارزیابی اثربخشی گروه Team Effectiveness Assessment

Team-Effectiveness-Assessment-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی اثربخشی گروه Team Effectiveness Assessment”

ارزیابی اثربخشی گروه Team Effectiveness Assessment

اسلاید 1: ارزیابی اثربخشی گروهTeam Effectiveness Assessment

اسلاید 2: عنوانارزیابی اثربخشی گروهنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / بازنگری موضوعمدیریت پروژهسطحگروهیپیچیدگیکم

اسلاید 3: کار گروهی اثرات شگرفی در عملکرد سازمان دارد. یک تیم اثربخش می‌تواند نتایج غیرقابل باوری را برای یک سازمان ایجاد نماید. گروهی که درست کار نمی‌کند می‌تواند باعث توقف، محصولات معیوب و شکستهای استراتژیک شود.امروزه اجتناب از عضویت در گروه نیز امری غیر ممکن است. اگر شما عضو تیمی در محیط کار خود نباشید، شانس این را دارید که در یکی از این گروه‌ها در مسیر کاری خود یا سایر مسیرهای پیش‌رو فعالیت کنید. بنابر این برای رشد فردی و حرفه‌ای شما مهم است که قوتها و ضعفهای کار گروهی خود را بدانید.این ارزیابی به شما کمک خواهد تا چالشهای معمول کار گروهی را که ممکن است با آن مواجه شوید را کشف کنید. ابتدا شما ارزیابی را کامل کنید، بر اساس آن ما شما را به سمت ابزارهای کار گروهی راهنمایی خواهیم کرد که به شما در بهبود و توسعه این مهارتهای مهم کمک خواهد کرد.سایر شاخصهای قابل احصا از این جدول عبارتند از:توسعه تیم (عبارات 1 و 11)جمع امتیاز شما در این دو عامل از 10: ..........................یک تیم یک‌شبه کارامد نخواهد شد. ایجاد تیم فرایندی است که به توجه و دقت نیاز دارد. اگر شما بخواهید از گامهای مهم این فرایند صرف‌نظر کنید و کار را جهشی انجام دهید ممکن است با این مخاطره رو‌به‌رو شوید که زیرساختهای قابل اتکای مورد نیاز را هنگامی که به مشکل یا مانعی برخورد می‌کنید نداشته باشید.برای ایجاد، رهبری یا مشارکت در یک تیم شما نیازمند درک مراحل مختلف موجود در فرایند توسعه تیم هستید. در تحقیقات گسترده انجام شده، مشخص شده است که معمولا تیمهای موفق رویکردها و اصول شفافی در مورد مسیر توسعه خود داشته‌اند. یکی از مدلهایی که این افراد اغلب از آن آگاه هستند مدل تشکیل، آشوب، تثبیت (هنجارسازی) و اجرا است که توسط تاکمن ارائه شده است.دو عامل مهم دیگر که به صورت معناداری شانس کارامد بودن یک تیم را افزایش می‌دهند عبارتند از: داشتن نگرشی درست در فرایند گروه محوری و تدوین منشوری شفاف برای گروه. هر دوی این عوامل به شما کمک خواهند کرد تا رهنمون‌های دقیقی و انتظارات شفافی را تدوین نمایید.وقتی افراد تیم همگی بدانند باید چه کاری را و چگونه انجام دهند، شما به نقطه شروع خوبی برای حرکت به سمت حداکثر کردن کارایی تیم دست یافته‌اید. برای مطالعه بیشتر در مور این فرایند بخشهای مربوط به ابزارهای منشور تیم و القاء موفقیت در سایت mindtools.com مراجعه کنید

اسلاید 4: بازخورد (عبارات 2 و 13):جمع امتیاز شما در این دو عامل از 10: ..........................یکی از بهترین روشها برای ارتقاء عملکرد افراد ارائه اطلاعات عملکرد فردی افراد همزمان با اطلاعات کلی عملکرد تیم به اعضای آن است. با این همه اگر کسی به شما اطلاعاتی از اهداف و میزان تحقق آنها ندهد چگونه خواهید فهمید چه چیزی درست کار می‌کند و چه چیزی نه؟اطراف شما افراد زیادی هستند که برای این کار (دادن بازخورد) آمادگی و تمایل دارند. متأسفانه این اطلاعات در فرایندی حاصل می‌شود که موجبات رجش و مخفی‌کاری افراد را فراهم می‌نماید.برای اینکه بازخورد گرفتن مثبت و الهام‌بخش رشد باشد باید به درستی و با دقت لازم در اینکه چه دیدگاهی نسبت به گرفتن اطلاعات وجود دارد و چگونه عمل می‌کند، انجام شود. برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه گرفتن بازخورد به تکنیکهای دادن و گرفتن بازخورد، مدل گرو و بازخورد 360 درجه مراجعه کنید.تبیین و به اشتراک گذاشتن چشم‌انداز: (عبارات 3، 9 و 10)جمع امتیاز شما در این دو عامل از 15: ..........................تبیین چشم‌انداز گروه زیرساختی برای ایجاد تیمی با کارایی بالاست. این چشم‌انداز است که تیم را در راستای رسیدن به اهدافش هدایت کرده و به آن انگیزه می‌دهد.بهترین تیمها زمان و انرژی زیادی را صرف تبیین و فهم هدف کلی و چشم‌انداز تیم می‌کنند. از این چشم‌انداز اهداف و شاخصهایی استخراج می‌شود که به تیم کمک می‌کند بر آنها تمرکز کرده و در راستای آنها حرکت کنند.کلید استفاده موفقیت‌آمیز از چشم‌انداز این است که فرایندی برای تدین آن به صورت مشارکتی ایجاد شود. شما می‌توانید برای تیم توضیح دهید که چشم‌انداز چیست و اعضای تیم ممکن است با آن موافق باشند یا مخالف که این عامل مهمی است که آنها برای رسیدن به آن سخت کار کنند. بنابر این اگر شما به تیم اجازه دهید که چشم‌انداز را مرور کنند تا نقش خود را در تصویر کلان تیم پیدا کنند و موقعیت مناسبی برای اعضای تیم فراهم کنید تا بتوانند در موفقیت تیم کمک نمایند، آنگاه پایه‌ای مناسب برای یک تیم با کارایی بالا را در اختیار دارید.برای یادگیری در مورد چگونگی گره زدن چشم‌انداز به اهداف به مواردی چون مدیریت عملکرد و شاخصهای کلیدی عملکر، کارت امتیازی متوازن و مدیریت با اهداف مراجعه کنید. برای دانستن در مورد جایگاه خود در مدیریت مشارکتی ماتریس مدیریتی بلیک موتون را را مرور کنید. در بخشهای صرفنظر از مدیریت جزئیات و تفویض موفق در مورد اینکه چرا باید چالشها را با اعضای تیم مطرح کرد و اینکه چرا باید به آنها اجازه داد تا از مهارتها و توانمندیهای خود حداکثر استفاده را نمایند توضیحاتی داده شده است.

اسلاید 5: نقشها و ساختار گروه: (عبارات 6، 8، 14 و 15)جمع امتیاز شما در این دو عامل از 20: ..........................تفاوت بین چگونگی کار در افراد و نوع نگاه آنها به جهان برای بحثهای جذاب و تیمهای پویا ساخته شده است. یک تیم اثربخش بر این تفاوتها سرمایه‌گذاری کرده و عملکرد خود را با قراردادن افراد در جای درست بیشینه می‌نماید.بخشهای مرتبط با مدل راسی و تخصیص فعالیت مطالب دقیقی را در این حوزه ارائه کرده و روشهای عملیاتی را پیشنهاد نموده تا شما بهتر از تیم خود استفاده نمایید.تحقیقات متعددی در مورد تفاوت نوع نقشهایی که افراد در یک تیم به عهده می‌گیرند انجام شده است. هرچند هنوز قضاوت دقیقی در مورد این تحقیقات صورت نگرفته، داشتن بینش و فهم در مورد انواع نقشهایی که در آنها ارائه شده است به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید چه نقشها و رفتارهایی برای تیم سودمند هستند و کدام‌یک نیستند. سایت mindtools.com دو نمونه از این مدلها را که با نقشهای مختلف گروه هستند را ارائه کرده است که عبارتند از: نقشهای گروه بلبین و نقشهای گروه بنه و شیت. رشد اعضای گروه: (عبارات 7 و 12)جمع امتیاز شما در این دو عامل از 10: ..........................مهم نیست که یک فرد چه نقشی را در یک گروه ایفا می‌کند یا چه کاری به او تخصیص داده شده است، گروه باید جایی برای رشد و اتقاء افراد باشد. وقتی افراد در یک تیم با بالاترین ظرفیت مشغول کار هستند گروه می‌تواند به شکوفایی برسد.این موضوع یک رویکرد بسیار کلیدی در عملکرد گروه است که هرچند در تیم من وجود ندارد اما به یاد داشته باشید که هیچ گروهی بدون افراد شکل نخواهد گرفت. شما باید مهارتهایی را در افرارد ایجاد کنید و پرورش دهید که با نیازهای گروه تناسب و تطابق داشته باشد.برای انجام این کار نیازمند درک منسجمی از روشهای آموزش و راه‌های شناخت نیازهای اعضای تیم هستید. بخش مربوط به القاء موفقیت در مورد انجام تحلیل نیازهای آموزشی از روز اول مطالبی را ارائه می‌نماید. در بخشهای فهم نیازمندیهای رشد و ارزیابی نیازهای آموزشی نیز روشهای عملیاتی را برای تشخیص حوزه‌هایی که برای بهبود نیاز است ارائه شده است.

اسلاید 6: درک متقابل و همکاری: (عبارات 4 و 14)جمع امتیاز شما در این دو عامل از 10: ..........................آخرین حوزه کارکردی تیم که با این آزمون قابل شناختن است، چگونگی همکاری شما و تیمتان و میزان درک شما از مسائل مهمی است که تیم با آن مواجه است. این موضوع نیز به ایده همبستگی قابل ارجاع است. افراد تیمهای موفق همه در یک راستا حرکت می‌کنند و برای یک هدف تلاش می‌نمایند.هنگامی که اولویتها و اهداف پراکنده باشد، در گروه تنش بروز خواهد کرد و کل هیچگاه بزرگتر از جمع اجزا نخواهد شد. این موضوع یک مسئله بنیادی برای تیمهایی است که عملکرد مطلوبی دارند. درک، ثبات و توافق‌نظر برای تیمهای کارامد بسیار حیاتی هستند.اگر امتیاز شما این رویکرد در کارگروهی را نشان نمی‌دهد بخشهای دستیابی به مفوم و تکنیک دلفی به شدت به شما توصیه می‌شود.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطمهارتهای ایجاد انگیزه شما چقدر خوب است؟ How Good Are Your Motivation Skills?مزایایک تیم اثربخش بسیار بیش از مجموعه‌ای از افراد است که برای انجام کاری به هم پیوسته‌اند. به این دلیل که گروه‌ها بخشی جدایی ناپذیر از نحوه کار کردن ما هستند، فهم اینکه چه چیز باعث عملکرد مطلوب یک تیم می‌شود کار ساده‌ای است هرچند ممکن است این مورد، ثابت نباشد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا کاربردهااین ارزیابی به شما کمک خواهد تا چالشهای معمول کار گروهی را که ممکن است با آن مواجه شوید را کشف کنید. ابتدا ارزیابی را کامل کرده، بر اساس آن به سمت ابزارهای کار گروهی راهنمایی خواهید شد که به شما در بهبود و توسعه این مهارتهای مهم کمک خواهد کرد.با استفاده از این آزمون به شما کمک خواهد کرد تا زمینه‌های بهبود برای تبدیل شدن به عضوی مؤثرتر و ایجادکننده‌ای برتر در تیم را در خود کشف کنید.معایب

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان