کسب و کار مهارت‌های شخصی

ارزیابی خلاقیت – Creativity Assessment

66-Creativity-Assessment

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی خلاقیت – Creativity Assessment”

ارزیابی خلاقیت – Creativity Assessment

اسلاید 1: ارزیابی خلاقیتCreativity AssessmentMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانارزیابی خلاقیتنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحگروهیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: خلاقیت، یک فرایند ذهنی است که از فرد معینی و در یک زمان مشخص دیده می شود؛ فرآیندی که در نتیجه آن، یک اثر جدید - اعم از ایده یا چیزی نو و متفاوت - تولید می شود. تولید جدید و متفاوت، می تواند کلامی یا غیر کلامی و عینی یا ذهنی باشد. در مطالعه پیرامون خلاقیت، به دو نکته مهم زیر باید توجه داشت: 1. اول آن که خلاقیت می تواند خلق اشکال یا صورت های جدیدی از ایده ها یا تولیدات کهنه باشد. در این صورت، اغلب فکرها و ایده های گذشته، اساس خلاقیت های تازه است. 2. دوم این که خلاقیت امری انحصاری است و حاصل تلاش فردی و تنها یک موقعیت یا مسئله عمومی نیست؛ از این رو، فردی ممکن است چیزی را خلق کند که قبلاً هیچ گونه سابقه ذهنی از آن نداشته باشد؛ اگر چه آن چیز به صورت های مشابه یا کاملاً یکسان قبلاً توسط شخص دیگری و در موقعیت خاصی خلق شده باشد. ابزار ارزیابی خلاقیت که توسط لئومور ابداع شده است، به عنوان یک فرآیند مرتب سازی و امتیاز دهی برای لیستی طولانی، از ایده های طرح شده کاربرد دارد. این ابزار با انتخاب ایده ها، بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده تیم ها را در ارزیابی و طبقه بندی یاری می دهد. فرایند اجرای این تکنیک به صورت ذیل می باشد : 1- مشاور تیم، تابلوهای مربوط به ایده هایی که قبلاً طراحی شده اند به نمایش افراد در می آورد. 2- افراد معیارهای لازم برای ارزیابی را تعیین می کنند. 3- مشاور، عناوین متناسب به این دسته ها را روی سه تابلو می نویسد و شرکت کنندگان، ایده ها را ارزیابی کرده، هرکدام را به یکی از سه طبقه اضافه می کنند. 4-وقتی تمام ایده ها طبقه بندی شدند، سه دستۀ حاصل 1 و 3 مرور و تاریخ گذاری می شوند 5- نهایتاً تیم، طبقه بندی ایده ها را به مدیران سطوح بالاتر ارائه می دهد تا اقدامات و ارزیابی های بعدی انجام شوند. پاره‌ای از دلایل و عوامل باز دارنده خلاقیت عبارتند از: گمان اینکه مسئله تنها یک راه حل درست دارد. سعی بر اینکه همیشه منطقی باشیم. طاعت بی چون و چرا از قوانین. ترس از ابهامات و علاقه به مشخص بودن همه چیز. اصرار بر اینکه همیشه عملی فکر کنیم. ترس از شکست و پرهیز از انجام کارهای مخاطره انگیز. عدم تفریح و سرگرمی. تخصص پیدا کردن تنها در یک کار. ترس از احمق جلوه داده شدن توسط دیگران. تمایل به همرنگی با جماعت. اعتقاد نداشتن به اینکه می‌توانیم خلاق باشیم.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمخزن تفکرات مکتوبBrain writing pool تحلیل خوشه ایCluster Analysis پالایش معیارCriteria Filtering طوفان فکریBrainstorming مزایاساده و قابل اجرا امکان ارزیابی در چند بعدمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانی زمان بر بودن تکنیک نیاز به آموزش قبل از استفاده از تکنیک•طبقه بندی لیستی از داده های طرح شده با استفاده از معیارهایی که تیم مشخص کرده است.•ارزیابی و طبقه بندی ایده ها•غربال کردن ایده ها یا راه حل هایی که برای اجرا بررسی می شوند.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان