صفحه 1:
صفحه 2:
معرفی مبانی نظری پروژه تحقیقاتی
sf صملكره كرودهلى
آموزشى دانشكاه فردوسى
صفحه 3:
برای مقایسه واهدهای مشابه
در یک سازمان چه راههایی
وجود دارد؟
صفحه 4:
parametric (روشهای -۱
7(071- روشهای -۷
parametric
صفحه 5:
(وشهاى 1231211161116
در روش های پارامتریک . نفست یک واهد نمونه
cay pi (ideal type) میشود.
Pe ۱
این واهد الیذو آل. واحدي اسفه.«فرضی» که «کمترین
میزان نهاده ممکن» را مصرف منٌکند و «بیشترین
میزان ستاده ممکن» رامتولید مینماید ink
2 2
Ne ۶ ~ 22
واحد ايدهآ ل معمولا وجود خارجى كداردا و صرفا به عنوان
«معیاری» برای ارزیابی عملکرد واحدهاى موجود مورد
استفاده قرار میگیرد. 32
صفحه 6:
non-parametric روشهای
در روش های slosalg NON-paramMetric موجود با واحدى
خرضی به نام 17506 unslio ideal نمیشوند.
5
در عوض. ذر اين روش, کلیه وآهندهای موجود با يكديكر مقايسه
شده و با استفاماز از ساز و كارهائ Gh) CabP خطى linear)
((مدهاى موفقتر سای میشوند.
We
اگرچه در روش ‘parametric ممكن است هیچ Hah به
عنوان واهد کارآمد شزاسایی نشود ۱ اما در روش -71072
parametric حتماً یک یا چند وآهد از واهدهای مورد مقایسه
به عنوان واهدهای موفق و کارآمد معرفی خواهد شد.
صفحه 7:
آشنایی با یکی از روشهای NON-
70 مهم و پرکاربرد:
DEA
DATA ENVELOPMENT
NVEEISYS
صفحه 8:
۳ پیشینه روش 7۸4 به سال ۱۹۵۷ بازمیگردد.
5 در آن سال shy نفخستین بار «فارل» با استفاده از روش -2۷02۲
PARAMETRIC عملک(د واهدها ا اندازه كيرى نمود.
a ۳
AN ۳
* از آن پس. این شیویاززیابی ملک رم پزنیل برتری های قابل
توجهی که نسبت به شيوى رقيب» يعنن )309( PARAMETRIC
داشت. به سرعت توسعه یاف sla Lei Lay p94 (یادی از جمله
بانک هاء بیمارستان lo دانشگاه هاء oe بیمه و ...
مورد استفاده قرار گرفت.
صفحه 9:
شیوه ارزیابی با مت 44(
to DMU تعیین ١
tla DMU تنظيم ليست نهادههای مورد استفاده ۲
tlo DMU ط) تنظيم ليست تان فاق مورد انتظار از
:0:/ معاسیه کنو تن ماخ مر (ie
۵) تعیین هرز ) aN {alow «Sis
+) تعیین واهدهای کارا (کاراییر ود
۷ تعیین واهدهای ناکارا و میزآن تاطارآني lool
۸ تعيين مسير كارائى برای واهدهاق ناکرا مر
۸
صفحه 10:
شیوه کار در پروژه تحقیقاتی
ارزیابی عملکرد گروههای آموزشی
دانشگاه فردوسی
صفحه 11:
از توجه اساتید ارجمند سپاسگزارم