جغرافیا و نجوم

ارزیابی پیامدهای زیست محیطی سازه های شهری

arzyabi_payamadhaye_zistmohii

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی پیامدهای زیست محیطی سازه های شهری”

ارزیابی پیامدهای زیست محیطی سازه های شهری

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: ارزیابی پیامدهای زیست محیطی سازه های شهریتهیه و تنظیم :رخساره نوریان راد / کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری/ پیام نور بابل

اسلاید 3: فهرست مطالب مقدمه فواید ارزیابی پیامدهای زیست محیطی (EIA) مراحل فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی (EIA)تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی ارزیابی پیامدهای زیست محیطی در پروژه های بیمارستانیفهرست منابع

اسلاید 4: مقدمه ارزیابی پیامدهای زیست محیطی (EIA)، رویه ای بین رشته ای و چند مرحله ای می باشد تا مطمئن شویم برای تصمیم گیری در مورد پروژه هایی که احتمال آسیب به محیط زیست را دارند، ملاحظات کامل صورت گرفته است. به بیان ساده فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی به ما کمک می کند تا اثرات احتمالی یک پروژه را بر محیط زیست قبل از شروع به کار شناسایی کنیم و نحوه کاهش تاثیرات پروژه بر محیط زیست را بررسی و پیشنهاد کنیم.

اسلاید 5: هدف از فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه ها چیست؟ هدف از ارزیابی پیامدهای زیست محیطی، اطلاع رسانی به تصمیم گیرندگان و عموم جامعه در مورد عواقب زیست محیطی یک پروژه پیشنهادی می باشد. سند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی به تنهایی یک ابزار تکنیکی برای شناسایی، پیشبینی، و تجزیه و تحلیل اثرات یک پروژه بر محیط زیست فیزیکی، همچنین بررسی اثرات اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی می باشد. اگر فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی موفق عمل کند ، می تواند برای کاهش تاثیرات زیست محیطی یک پروژه ی پیشنهادی بر محیط زیست، گزینه های جایگزین و راهکارهایی را پیشنهاد کند. باید توجه نمود، در صورتی که معلوم شود پروژه پیشنهادی دارای تاثیرات زیست محیطی جدی می باشد، فرایند ارزیابی پیامدها نمی تواند تضمین کند که پروژه اصلاح می شود یا با اجرای آن مخالفت می شود. در واقع ارزیابی پیامدها به مدیران و تصمیم گیرندگان کمک می کند تا تصمیم آگاهانه بگیرند ، اما این تصمیم ضرورتا به نفع محیط زیست نخواهد بود.

اسلاید 6: فواید ارزیابی پیامد های زیست محیطی (EIA) به طور بالقوه، پروژه های بی سر و صدایی که ظاهرا ارتباطی با محیط زیست ندارند را غربالگری می کند تغییرات و اصلاحیاتی را برای کاهش تاثیر پروژه بر محیط زیست پیشنهاد می کند. گزینه های جایگزین که امکان اجراشدن را دارند، شناسایی می کند. تاثیرات نامطلوب و قابل توجه را پیشبینی می کند. اقدامات لازم برای کاهش، جبران، یا حذف تاثیرات مهم را شناسایی می کند. به افراد و جوامعی که به طور بالقوه تحت تاثیر پروژه خواهند بود اطلاع رسانی می کند و آنها را درگیر می سازد. فرایند تصمیم گیری را تحت تاثیر قرار می دهد.

اسلاید 7: چه کسی ارزیابی پیامدهای زیست محیطی را انجام می دهد؟ مسئولیت انجام ارزیابی پیامدهای زیست محیطی به طور کلی بر عهده دو گروه خواهد بود:سازمان دولتی یا وزارتخانهمدیر پروژه اگر قانون اجازه دهد هر کدام از این دو گروه می توانند مشاوری را استخدام کنند تا تمام فرایند ارزیابی زیست محیطی پروژه و یا بخش های ویژه ای از روند ارزیابی را انجام دهد. برای مثال در مورد پروژه معدن مس در جنگل های ملی کورونادو (ایالات متحده آمریکا)، سازمان حفاظت از جنگل های آمریکا با ارائه دلیل منطقی، از یک پیمانکار ویژه خواست تا فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی را انجام دهد. البته استفاده از مشاور برای ارزیابی های زیست محیطی احتمال سو گیری و خطا را افزایش می دهد، چون ممکن است مشاور شخصا به انجام پروژه علاقه مند باشد و ارزیابی دقیق و درستی انجام ندهد. برای مثال اگر پروژه مربوط به یک شرکت معدن باشد، مشاور ممکن است با در نظر گرفتن منافعی که بعد از اجرای پروژه از طریق شرکت به صورت مستقیم و غیر مستقیم عایدش می شود، ارزیابی سطحی و ناکامل ارائه نماید. به همین دلیل بسیاری از مشاوران محیط زیست باید از سوی دولت، وزارتخانه یا سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام و مورد تایید قرار گیرند. در بعضی موارد باید صراحتا اظهارنامه ای تهیه کنند و تمام منافعی که از اجرای پروژه به دست می آورند و یا هر گونه علاقه مندی به اجرای پروژه را بیان کنند.

اسلاید 8: مراحل ارزیابی پیامد های زیست محیطی (EIA) اگرچه فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی از یک کشور به کشور دیگر دقیقا مشابه و یکسان نیست، اما به طور کلی دارای مراحلی اساسی می باشد که در نهایت به صورت گزارشی مکتوب در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می گیرد تا با استفاده از آن بتوانند پروژه ی پیشنهادی را تایید و یا رد کنند. نمودار بعدی اجزای اصلی یک ارزیابی زیست محیطی خوب را نشان می دهد.

اسلاید 9: شناسایی پروژه ها یا فعالیت هاغربالگری پروژه هابه ارزیابی زیست محیطی نیاز استبه ارزیابی زیست محیطی نیازی نیستابعاد پروژه ، هدف از اجرا و جزئیات آن به طور دقیق آماده شودتهیه پیشنویس گزارش ارزیابی پیامد زیست محیطیتهیه گزارش نهایی ارزیابی پیامد زیست محیطیتصمیم گیری در مورد پروژهپروژه تایید می شودپروژه رد می شوداجرای پروژه و پایش آن (مانیتورینگ)انجام مطالعات در زمینه قابلیت اجرایی پروژه، تاثیرات زیست محیطی پروژه و مطالعات بنیادی مشارکت مردمداوری و مرور مجدد پروژهپروژه تایید می شودپروژه رد می شوداجرای پروژه و پایش آن (مانیتورینگ)

اسلاید 10: شناسایی و تعریف پروژه یا فعالیت این مرحله از ارزیابی پیامدها ممکن است به نظر آسان باشد، اما تعریف یک پروژه با هدف ارزیابی پیامدهای زیست محیطی آن می تواند بسیار پیچیده و بحث برانگیز باشد. به خصوص اگر پروژه بسیار عظیم، دارای فازهای متعدد، یا محلهای اجرای متعدد باشد. هدف از اجرای این مرحله ، تعریف پروژه با جزئیات کامل می باشد تا بتوان پیامدهای احتمالی را به طور صحیح تعیین نمود و فعالیت های مرتبط با پروژه که می توانند دارای تاثیرات زیست محیطی باشند به خوبی شناسایی شوند.

اسلاید 11: غربالگری روند غربالگری تعیین می کند که ارزیابی پیامدهای زیست محیطی برای کدام پروژه لازم است. آستانه ی نیاز به ارزیابی پیامدهای زیست محیطی از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است - در برخی کشورها طبق قانون لیستی از انواع فعالیت ها و پروژه هایی که نیاز به ارزیابی دارند تهیه می شود، در کشورهای دیگر هر پروژه ای که تاثیر زیست محیطی قابل توجهی بر محیط زیست داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرد و یا پروژه هایی که هزینه اجرای آن بیش از حد مجاز است. در موارد خاصی که تاثیرات احتمالی یک پروژه بر محیط زیست ناشناخته باشد ، یک ارزیابی زیست محیطی ابتدایی انجام می شود تا معلوم شود آیا پروژه واقعا به ارزیابی زیست محیطی مفصل و جامع نیاز دارد یاخیر.

اسلاید 12: تعیین حوزه ، ابعاد و وسعت پروژه در این مرحله عموم مردم می توانند مشارکت داشته باشند و موضوعات کلیدی که بایستی در ارزیابی پیامدهای زیست محیطی مد نظر قرار گیرد شناسایی می شوند. این مرحله فرصتی است برای اعضای جامعه و سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد (NGO) تا نظر خود را در مورد یک پروژه پیشنهادی ارائه نمایند. همچنین در این مرحله فعالیت هایی که ممکن است در حاشیه پروژه انجام شود و یا مشکلاتی که سبب متوقف شدن پروژه می شوند شناسایی خواهند شد.

اسلاید 13: تهیه پیشنویس گزارش ارزیابی پیامد در این مرحله از طیف وسعی از کارشناسان و متخصصان استفاده می شود که شرایط پایه را بررسی کنند، تاثیرات احتمالی پروژه را پیشبینی کنند، و اقدامات لازم برای کاهش تاثیرات پروژه بر محیط زیست را طراحی کنند.

اسلاید 14: مشارکت مردم بهترین نوع فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی آن است که مردم را در زمان های مختلف درگیر سازد و تبادل اطلاعات و نظرات میان مردم و کارشناسان صورت گیرد. مشارکت مردم ممکن است شامل تشکیل جلسات اطلاعاتی یا جلسات عمومی باشد، همچنین ممکن است فرصتی فراهم شود تا مردم نظرات خود را به صورت مکتوب به کارشناسان ارائه کنند. البته در حال حاضر قوانین محکمی در مورد مشارکت مردم در سیستم های ارزیابی پیامدهای زیست محیطی وجود ندارد. کیفیت و وسعت مشارکت مردم در یک کشور دستخوش تغییرات زیادی می شود، برای مثال نوع پروژه یا نظارت دستگاه های دولتی بر پروژه بر تصمیم گیری در مورد مشارکت مردم تاثیرگذارند.

اسلاید 15: تهیه گزارش نهایی ارزیابی پیامد در این مرحله گزارشی ارائه می شود که حاوی نقطه نظرات گروه هایی است که فرم پیشنویس گزارش را مطالعه کرده بودند. ممکن است به متن پیشنویس مواردی اضافه یا اصلاح شود. در بعضی موارد نظراتی که از مردم و گروه های علاقه مند به پروژه دریافت شده بود، در بخش ضمائم به طور خلاصه گنجانده شده و پاسخ های لازم به نظرات مردم ارائه می شود. به طور کلی تصمیم گیری در مورد پذیرش یا رد پروژه ، بر اساس گزارش نهایی ارزیابی پیامدهای زیست محیطی می باشد. در بعضی موارد موافقت با اجرای پروژه مشروط بر ارائه ضمانت نامه در مورد حفاظت از محیط زیست و یا تشکیل پرونده در زمینه مدیریت مسائل زیست محیطی می باشد. مرور مجدد گزارش توسط مدیران یا مراجع قضایی ، زمانی صورت می گیرد که برخی از گروه های حامی محیط زیست نواقصی را در پروسه ارزیابی پیامدهای زیست محیطی گزارش می کنند. برای مثال عدم تشکیل جلسات عمومی با مردم در مورد پروژه و یا در نظرنگرفتن مسائل اساسی زیست محیطی توسط تصمیم گیرندگان.

اسلاید 16: اجرای پروژه و مانیتورینگ وقتی تمام الزامات قانونی تامین شد، تمام مجوزها صادر شد، و در موارد لزوم پس از مرور مجدد پروژه توسط مدیران یا دستگاه های قضایی و تایید پروژه ، می توان پروژه پیشنهادی را اجرا نمود. مانیتورینگ (پایش) یکی از اجزای مهم اجرای پروژه می باشد. مانیتورینگ با سه هدف عمده صورت میگیرد:آیا اقداماتی که با هدف کاهش تاثیر نامطلوب پروژه بر محیط زیست طراحی شده بودند ، اجرا می شوند؟ارزشیابی اقدامات طراحی شده برای کاهش تاثیرات نامطلوب بر محیط زیست؟ آیا این اقدامات واقعا موثرند؟تعیین اعتبار و صحت مدل ها یا طرح هایی که در طول فرایند ارزیابی پیامدهای زیست محیطی مورد استفاده قرار گرفتند.

اسلاید 17: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی یک پروژه برای تنظیم گزارش موارد زیر قید می گردد: نام پروژه مکان اجرای پروژه – آدرس دقیق محل پروژه. در مورد پروژه های احداث بزرگراه و خط راه آهن، آدرس دقیق محل شروع و پایان پروژه ضروری می باشد. طبقه بندی پروژه – پروژه جدید، ساخت مجدد و توسعه، نوسازی فنی،.... مبلغ تام سرمایه گذاری اهداف پروژه در زمینه حفاظت از محیط زیست – شامل محافظت از مناطق مسکونی اطراف پروژه، مدرسه، بیمارستان، میراث های فرهنگی، چشم اندازها و مناظر طبیعی، رودخانه ها، ...نتیجه گیری و پیشنهادات- اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از آلودگی محیط زیست باید شرح داده شود. تاثیر پروژه بر محیط زیست به طور دقیق توضیح داده شود. در بخش نتیجه گیری قابلیت اجرایی پروژه از نظر حفاظت از محیط زیست صراحتا بیان شود، و پیشنهاداتی برای کاهش تاثیرات پروژه بر محیط زیست ارائه گردد. تصمیم اولیه در مورد پروژه بررسی مجدد و تصمیم در مورد پذیرش یا رد پروژه

اسلاید 18: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان مواردی که در تنظیم گزارش پروژه بیمارستان بایستی مدنظر قرار گیرد به شرح ذیل می باشد: توصیف دقیق محل احداث بیمارستان اعم از نام شهر، تعیین طول و عرض جغرافیایی محل احداث، ذکر جاده هایی که در شمال ، جنوب ، شرق و غرب محل احداث بیمارستان قرار دارند، ذکر کاربری فعلی زمینی که برای احداث بیمارستان انتخاب شده ( زمین کشاورزی، مسکونی، آیا برای تخلیه زباله استفاده می شود ( اعم از قانونی یا غیر قانونی) و ... ارزیابی و مطالعه زیست محیطی تا چه شعاعی از محل احداث انجام شده ( مثلا به شعاع 2 کیلومتر از مرکز زمینی که برای احداث بیمارستان انتخاب شده است....) در مجاورت محل احداث بیمارستان (شمال ، جنوب، شرق، غرب) چه نوع مناطق یا زمین هایی وجود دارد ( مناطق مسکونی، تجاری، باغ، گورستان، پارک، .....)

اسلاید 19: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) عوامل زیست محیطی که در مورد پروژه بیمارستان باید بررسی شوند:1) زمین:نوع زمین ( مثلا دشت رسوبی ....)محل قرار گیری زمین ( مثلا غرب شهرستان قائم شهر....)توپوگرافی زمین ( سطح شیب آن چقدر است......)نوع خاک ( رُسی، شن،....)

اسلاید 20: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) عوامل زیست محیطی که در مورد پروژه بیمارستان باید بررسی شوند:2) کیفیت هوای محیط:آیا در محل احداث بیمارستان خروج گاز وجود دارد؟ساخت و ساز بیمارستان چه تاثیری بر کیفیت هوا خواهد داشت؟بعد از اتمام پروژه، با شروع به کار بیمارستان کیفیت هوا چه تغییری خواهد کرد؟ (ممکن است به دلیل استفاده از ژنراتورهای دیزلی، یا دستگاه های زباله سوز آلودگی هوا ایجاد شود....در این صورت برنامه بیمارستان برای کاهش آلودگی هوا چیست؟....)

اسلاید 21: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) عوامل زیست محیطی که در مورد پروژه بیمارستان باید بررسی شوند:3) سر و صدا :محل احداث بیمارستان در چه منطقه ای می باشد؟ ( مثلا حومه شهر و مسکونی ....)مقدار استاندارد سر و صدا در منطقه مسکونی واقع در حومه شهر چند دِسی بِل است؟آیا در حال حاضر مقدار صدای اندازه گیری شده در منطقه احداث بیمارستان بالاتر از حد معمول است؟ اگر بلی به چه دلیل ( مثلا ترافیک زیاد در جاده های اطراف منطقه....)آیا با شروع ساخت و ساز بیمارستان ، مقدار سر وصدا از حد اندازه گیری شده در منطقه تجاوز می کند؟ اگر بلی راهکار مدیر پروژه برای کاهش سرو صدا چیست؟آیا احداث بیمارستان تاثیر بلند مدت و قابل توجه در میزان سر و صدای منطقه دارد؟

اسلاید 22: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) عوامل زیست محیطی که در مورد پروژه بیمارستان باید بررسی شوند:4) کیفیت آب :آب آشامیدنی شهری که قرار است بیمارستان در آن احداث شود از چه طریقی است؟ ( آب های سطحی، سفره های آب زیرزمینی، ....)آیا احداث بیمارستان به کیفیت آب شرب ، سفره های آب زیرزمینی یا آب های سطحی صدمه می زند؟در این مورد باید با ابزارهای دقیق کیفیت آب در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد تا مطمئن شویم احداث بیمارستان به کیفیت آب های زیرزمینی صدمه ای وارد نمی کند.

اسلاید 23: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) عوامل زیست محیطی که در مورد پروژه بیمارستان باید بررسی شوند:5) محیط زیست :آیا تا شعاع دو کیلومتری زمین احداث بیمارستان، محل زندگی یا پناهگاه حیوانات وحشی ، گونه های نادر و گونه های در معرض خطر حیوانی یا گیاهی می باشد؟( اگر پوشش گیاهی زمین پروژه بیابانی باشد، می توان انتظار داشت با محوطه سازی بیمارستان و گلکاری و درختکاری در فضای اطراف آن، چشم انداز و فضای سبز خوبی ایجاد شود)آیا با احداث بیمارستان چشم انداز زیبای شهر دستخوش تغییر می شود؟آیا بناهای تاریخی در اطراف محل احداث وجود دارد که با احداث بیمارستان در معرض خطر قرار گیرد؟آیا محلی که برای احداث بیمارستان انتخاب شده از نظر فرهنگی یا مذهبی برای مردم شهر ارزش ویژه ای دارد؟آیا با احداث بیمارستان در محل انتخاب شده، دسترسی مردم به فضاهای سبز ، پارک و اماکن عمومی کاهش می یابد؟

اسلاید 24: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) عوامل زیست محیطی که در مورد پروژه بیمارستان باید بررسی شوند:6) محیط اقتصادی اجتماعی :اگر احداث بیمارستان در شهری نسبتا پرجمعیت و رو به رشد می باشد، هر کدام از فازهای پروژه می تواند سبب اشتغال بسیاری از افراد شود و از این جهت ، اجرای پروژه تاثیر مثبتی بر محیط اقتصادی اجتماعی شهر خواهد داشت. از طرفی آیا برای دسترسی مردم به بیمارستان امکانات مناسب برای حمل و نقل عمومی فراهم شده است؟آیا منطقه ای که برای احداث بیمارستان انتخاب شده است دارای امنیت اجتماعی می باشد؟ آیا جان و مال مراجعین به بیمارستان در معرض خطر می باشد؟ آیا محل انتخاب شده محل زندگی و تردد افراد بزهکار می باشد؟

اسلاید 25: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) بررسی پیامدهای پروژه بیمارستان در طول ساخت و ساز:قطعا با شروع ساخت و ساز ، خطراتی برای محیط زیست ایجاد می شود اما اگر با بررسی به عمل آمده معلوم شود که این خطرات کوتاه مدت و یا به آسانی قابل اصلاح می باشند ، عاملی برای توقف پروژه نخواهند بود. مهمترین تاثیراتی که انتظار می رود در طول احداث پروژه ایجاد شود می تواند شامل موارد زیر باشد: آلودگی خاک به علت نشت روغن و مواد شیمیایی از ماشین آلات عمرانیآلودگی آب سطحی، و تاحدودی آلودگی هوا و آلودگی صوتیافزایش ترافیک وسایل نقلیه و افزایش تولید مواد زائد جامد (البته این پیامدها می تواند کوتاه مدت باشد..)آیا فضای مناسبی برای پارک ماشین آلات صنعتی و بعد از شروع به کار بیمارستان برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است؟

اسلاید 26: تنظیم گزارش ارزیابی پیامدهای زیست محیطی پروژه احداث بیمارستان (ادامه...) بررسی پیامدهای پروژه بعد از شروع به کار بیمارستان :در طول فعالیت بیمارستان انتظار می رود حجم قابل توجهی از زباله های پزشکی و عفونی تولید شود. که اگر این زباله ها به طور صحیح و ایمن منهدم نشوند خطر بزرگی برای بهداشت و سلامت مردم می باشند. آلودگی هوا به دلیل گازهای ناشی از ژنراتورهای دیزلی، دستگاه های زباله سوز، وسایل نقلیهآلودگی صوتی ناشی از کار کردن ژنراتورهای دیزلیامکان آلودگی آب های زیرزمینی و آب های سطحی وجود دارد، مدیر پروژه بایستی راهکارهای موثری برای کاهش تاثیر پروژه بر کیفیت آب ارائه نمایداز فواید اجرای پروژه می توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد فرصت های اشتغال، ارتقای سلامت مردم، افزایش رشد و توسعه شهری.

اسلاید 27: تاثیرات زیست محیطی احداث بیمارستان خصوصی قائم (قائم شهر) این بیمارستان در حاشیه رودخانه تلار و حومه شهرستان قائم شهر قرار گرفته است. نگرانی های زیست محیطی عمده شامل آلودگی زیست محیطی ناشی از زباله های بیمارستانی قرار گرفتن بیمارستان در محیط مسکونی می تواند سبب آلودگی صوتی شود، البته با توجه به اینکه بزرگراه پر ترددی در مجاورت بیمارستان قرار دارد، به نظر نمی رسد سر و صدای ناشی از ساخت و ساز بیمارستان و بعد از شروع به کار بیمارستان ، از میزان سر و صدای فعلی در محل احداث فراتر رود. اگرچه لازم است با ابزارهای دقیق میزان صدا اندازه گیری شود. احتمال رانش زمین با توجه به برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه و نشست ساختمان بیمارستان وجود دارد. احتمال آلودگی آب های زیرزمینی و آلودگی آب های سطحی به خصوص آب رودخانه تلار وجود دارد که مدیران پروژه باید راهکارهای خود را برای جلوگیری از آلودگی ارائه نمایند. محل احداث بیمارستان تقریبا در حومه شهر می باشد، آیا تدابیر لازم برای برقراری امنیت اجتماعی مردمی که در ناحیه سکونت دارند و مراجعینی که به بیمارستان می آیند اندیشیده شده است؟ با مراجعه بیماران و همراهان آنها به بیمارستان زباله های زیادی در داخل و خارج بیمارستان تولید می شود؟ تدابیر مدیران برای جمع آوری بهداشتی زباله ها چیست؟ مدیران بیمارستان برای احیای فضای سبز و پوشش گیاهی در محوطه بیمارستان چه برنامه ای دارند؟

اسلاید 28: فواید احداث بیمارستان خصوصی قائم (قائم شهر) با توجه به اینکه این بیمارستان در حومه شهر قرار گرفته است ، از میزان بار ترافیکی در مرکز شهر کاسته خواهد شد. از زمان شروع طراحی پروژه تا اتمام پروژه و شروع به کار بیمارستان ، جوانان زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد. با توجه به حجم بالای مراجعین به بیمارستان های دولتی رازی و ولیعصر که در مرکز شهر واقع شده اند، با راه اندازی بیمارستان خصوصی از تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های دولتی کاسته خواهد شد و به نوعی عدالت اجتماعی برقرار می شود و افرادی که واقعا نیاز به استفاده از خدمات دولتی دارند ، می توانند از خدمات خوبی در بیمارستان های دولتی بهره مند گردند. محل احداث بیمارستان جدید در حاشیه رودخانه می باشد و چشم انداز زیبایی دارد و این ویژگی بیمارستان می تواند در بهبود بیماران موثر باشد. احداث یک بیمارستان جدید با امکانات مناسب می تواند به توسعه پایدار شهری کمک کند.

اسلاید 29: بیمارستان قائمرودخانه تلار

اسلاید 30: بیمارستان قائم

اسلاید 31:

اسلاید 32: فهرست منابعEnvironmental Impact Assessment in Japan. Ministry of EnvironmentEnvironmental Impact Assessment : Portmore International Hospital and Medical CenterGetting to Green—A Sourcebook of Pollution Management Policy Tools for Growth and Competitiveness, available online at www.worldbank.org Overview of the EIA process. Guidebook for Evaluating Mining Project EIAs. The Guide to Preparing Your Environmental Impact Assessment (EIA) For Concessions Applications . Department of Conservation, Te Papa Atawhai.

اسلاید 33: از توجه شما بزرگواران سپاسگزارم

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان