علوم انسانی و علوم اجتماعی ادبیات و زبان

ارزیابی پیشرفت زبانی دانش آموزان

arzyabie_pishrafte_danesh_amuzan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی پیشرفت زبانی دانش آموزان”

ارزیابی پیشرفت زبانی دانش آموزان

اسلاید 1: ارزیابی پیشرفت زبانی دانش آموزان توانایی روخوانی وگفتار- توانایی در نوشتار- توانایی های فکری و دانشی

اسلاید 2: چهارچوب برنامه آموزشی در سال های اول تا سوم تمرکز و گوش فرادادن تعریف و بازگوییفراگیری نوشتارییادگیری حروف و صداها، ویژگی ساختار کلمه و اتصال حروفجهان واژه هاجمله نویسیشعرها و آواهای کوتاه کودکانه نوروز شناخت اعداد

اسلاید 3: سنجش فراگیری های دانش آموز درپایان دوره سه سال ابتداییدرک مفهوم واژه ها، گفتار و دستورالعمل های آموزگارواکنش دانش آموز در گفتگو به نشانه درک مطلب و حتی تشخیص هدف پنهان درمتنشناخت کلیه حروف زبان فارسی و استفاده صحیح از آنها در گویش و نوشتار بهره گیری از شناخت حروف و صداها در روخوانی گفتار: دانش آموز توانایی تعریف ، بازگویی ، پرسش، ابراز نظر و بیان احساس را دارد. ارتباط موضوعی را حفظ می کند و گفتار او قابل درک است.نوشتار: دانش آموز توانایی نوشتن جمله و متن کوتاه در دو یا سه خط در ارتباط با موضوع را دارد. متن باید قابل درک بوده و ارتباط موضوعی در محتوای آن برقرار باشد. ساختار جمله از نظر دستور زبانی تا حد امکان صحیح باشد.

اسلاید 4: چهارچوب برنامه آموزشی در سال های چهارم تا ششمخواندن متن های کوتاه ، داستان های کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان درک مطلب و بیان آن از طریق توصیف و توضیح خواندن و درک مفهوم متن شعر (مناسب برای سن و توانایی فکری)تمرین نگارش و ویژگی متن های گوناگون، نوشتن خاطرات ، نامه نویسی ، خلاصه نویسی ، تهیه روزنامه...آموزش نکته های علمی و اجتماعی تا حد امکان همگام با مطالب آموزشی در کلاس های معمول مدارس بطور مثال:گیاهان و جانوران – روابط اجتماعی – وظایف و مسئولیت ها در خانه و مدرسه- آشنایی با شخصیت های علمی و ادبی – بهداشت و ورزشدر باره ایران: آگاهی اولیه در باره سرزمین ایران و تاریخ آن – جشن ها - آداب و رسوم

اسلاید 5: سنجش فراگیری های دانش آموز درپایان دوره سه سال میانیتوانایی گفتار و بیان یک مطلب به شکل قابل درک برای شنونده و حفظ ارتباط موضوع بهره گیری از کلمات توصیفی و تعریفی در گفتار و نوشتارشرکت در گفتگوی گروهی ، پرسش و بیان احساس و اندیشه توانایی روخوانی و بهره گیری از تکنیک روخوانی ....توانایی در نوشتن خلاصه در ارتباط با داستان و یا نکته های مهم در یک متن آموزشیتوانایی نوشتن متن در ارتباط با تصویر یا یک موضوع تعیین شده، استفاده صحیح از کلمات، تنوع در انتخاب واژه ها، حفظ ارتباط موضوعی ، حفظ ساختار زبانی ونقطه گذاریروخوانی شعر(شعرهای کودکان)، توضیح مفهوم و پیام شعرتوانایی ترجمه متون کوتاه در زمینه موضوع های آموزشی مدارس

اسلاید 6: چهارچوب آموزشی درسه سال آموزش پایان دوره دبستانخواندن ،درک وبازگویی مطالب کتاب های آموزشی ، کتاب های کودکان و نوجوانان شامل داستان و آگاهی های دانشی خواندن روزنامه نوجوانان درک خبرها ومطالب ارائه شده دررسانه های عمومی شرکت در بحث و گفتگو وبیان افکار ودلایل به نحوی قابل درک و در ارتباط با موضوع فراگیری گفتاری: تعریف ، توصیف ، بحث و بیان استدلال هم چنین بیان یک دستور العمل یا روش کار

اسلاید 7: ادامه...فراگیری های نوشتاری : توانایی نوشتار با استفاده از روش های گوناگون درنگارش (تعریف ، توصیف، توجیه و استدلال) هم چنین ساختار واصول زبانیفراگیری روش های خلاصه نویسی و نقد متن ، گزارش ، نامه و شرح خاطرات، انشأ و ترجمه متن های کوتاهادبیات شعری وداستانی ،شخصیت های علمی و ادبیفراگیری های فرهنگی در باره آداب و رسوم و جشن ها و مقایسه با فرهنگ کشورهای دیگر ، تاریخ ، جغرافیا و مسائل اجتماعی

اسلاید 8: ارزیابی توانایی ها ی دانش آموز در پایان سالهای نهایی دبستانتوانایی در گوش کردن ، خواندن متن ، درک مطلب و بازگویی، خواندن داستان کوتاه و شعر و توانایی دربیان هدف ، پیام شاعریا نویسنده و اظهار نظریه و برداشت شخصی...توانایی شرکت درگفتگوها، بهره گیری از نظریات دیگران ، توضیح و پرسش،استدلال ، جلب نظرشنوندگان وادامه گفتگو در ارتباط با موضوع توانایی در نوشتن متن با رعایت قوانین دستورزبان ، گستردگی در استفاده از واژه ها و مفهوم آنها، استفاده از کلمه های ربط وترکیب های کامل تر در جمله سازی ، نهاد و گزاره، حفظ ارتباط موضوعی و ارتباط با خواننده توانایی در نوشتار با بهره گیری از روش های گوناگون نگارش (تعریفی ، توصیفی، استدلالی....) ، رعایت علامت گذاری هم چنین ساختار متن شامل مقدمه ، هدف، نتیجه و....

اسلاید 9: ادامه...توانایی در نوشتن خلاصه، نقد ، پرسش وارائه نظریه ، نتیجه گیری، نوشتن داستان کوتاه و شخصیت سازی، ترجمه متن های ساده در ارتباط با مطالب آموزشیبهره گیری از منابع آموزشی، تحقیق و کسب آگاهی ها در باره تاریخ ، جغرافیا ، مسائل اجتماعی ، آداب ورسوم و جشن ها ، شخصیت های تاریخی ، ادبی و علمی...

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید