صفحه 1:
ee Cte ie Deh Seat ie ae Ted
صفحه 2:
: تمرکز و گوش فرادادن
تعریف و بازگویی
* فراگیری نوشتاری
۴ یادگیری حروف و صداهاء ویژگی ساختار کلمه و اتصال حروف
۴ جهان واژه ها
۴ جمله نویسی
* شعرها و آواهای کوتاه کودکانه
نوروز
"1 شناخت اعداد
صفحه 3:
۶ درک مفهوم واژه هاء گفتار و دستورالعمل های آموزگار
۴ واكنش دانش أموز در كفتكو يه نشانه د رک مطلب و حتی تشخیص هدف
ينهان درمتن
اخت كليه حروف زبان فارسى و استفاده صحيح از آنها در كويش و
Is شناخت حروف و صداها در روخوانی
موز توانایی تعریف بازگویی ۰ پرسش. ابراز نظر و بیا
ote! ی را دارد ارتباط موضوعی را حفظ مى” کند و كفتار او قابل اک
* نوشتار: دانش آموز تونایی نوشتن جمله ومتن کوتاه در دو یا سه خط در
ارتباط با موضوع را دارد. متن باید قابل درک بوده و ارتباط موضوعي در
محئوای آن برقرار باشد. ساختار جمله از نظر دستور زبانی تا حد امکان
ضحیح باشد,
صفحه 4:
* خواندن متن های کوتاه ؛ داستان های کوتاه ویژه کودکان و نوجوانان
۶ درک مطلب و بیان آن از طريق توصيف و توضيح
۴ خواندن و درک مفهوم متن شعر (مناسب برای سن و توانایی فکری)
تمرین نگارش و ویژگی متن های گوناگون. نوشتن خاطرات . نامه نویسی .
خلاصه نویسی » تهیه روزنامه...
# آموزش نکته های علمی و اجتماعی تا حد امکان همگام با مطالب آموزشی
در کلاس های معمول مدارس بطور مثال:
گیاهان و جانوران - روابط اجتماعی " وظایف و مستولیت ها در خانه و
مدرسه- آشنایی با شخصیت های علمی و ادبی 7 بهداشت و ورزش
* در باه ایران:آگاهی اولیه در باره سرزمین ایرآن و تاریخ آن - جشن ها -
آداب و رسوم
صفحه 5:
فراگیری های دانش آموز درپایان دوره سه سال
توانایی گفتار و بیان یک مطلب به شکل قابل درک برای شنونده و حفظ
ارتباط موضوع
بهره گیری از کلمات توصیفی و تعریفی در گفتار و نوشتار
شرکت در گفتگوی گروهی ۰ پرسش و بیان احساس و اندیشه
توانایی روخوانی و بهره گیری از تکنیک روخوانی ..
تونایی در نوشتن خلاصه در ارتباط با داستان و یا نکته های مهم در یک
uo آموزشی
توانایی نوشتن متن در ارتباط با قصوير يا يف موضوع تعيين شده الستقادة
صحیح از کلمات. تنوع در انتخاب واژه ها. حفظ ارتباط موضوعی » حفظ
ساختار زبانی ونقطه گذاری
روخوانی شعر(شعرهای کودکان). توضیح مفهوم و پیام شعر
توانایی ترجمه متون کوتاه در زمینه موضوع های آموزشی مدارس
صفحه 6:
۴ خواندن .درک وبازگویی مطالب کتاب های آموزشی کتاب
های کودکان و نوجوانان شامل داستان و آگاهی های دانشی
"" خواندن روزنامه نوجوانان
"" درک خبرها ومطالب ارائه شده دررسانه های عمومی
"" شرکت در بحث و گفتگو وبیان افکار ودلایل به نحوی قابل
درک و در ارتباط با موضوع
فراگیری گفتاری: تعریف . توصیف . بحث و بیان استدلال هم
چنین بیان یک دستور العمل یا روش کار
صفحه 7:
۴ فراگیری های نوشتاری : توانایی نوشتار با استفاده از روش های
گوناگون درنگارش (تعریف ۰ توصیف. توجیه و استدلال) هم
چنین ساختار واصول زبانی
۴ فراگیری روش های خلاصه نویسی و نقد متن ۰ گزارش . نامه و
شرح خاطرات, انشاً و ترجمه متن های کوتاه
2 ادبیات شعری وداستانی .شخصیت های علمی و ادبی
۴ فراگیری های فرهنگی در باره آداب و رسوم و جشن ها و
مقایسه با فرهنگ کشورهای دیگر . تاریخ . جغرافیا و مسائل
اجتماعی
صفحه 8:
توانايى در كوش كردن ٠ خواندن متن . درک مطلب و بازگویی. خواندن داستان
کوتاه و شعر و توانایی دربیان هدف . پیام شاعریا نویسنده و اظهار نظریه و
برداشت شخصی..
* توانایی شرکت درگفتگوهاء بهره گیری از نظریات دیگران » توضیح و
پرسش استدلال » جلب نظرشنوندگان وادامه كيو در ارتباط با موضوع
تونایی در نوشتن متن با رعایت قوانین دستورزبان . گستردگی در استفاده از وازه
ها و مفهوم آنهاء استفاده از کلمه های ربط وترکیب های کامل تر در جمله سازی
:نهاد و گزاره؛ حفظ ارتباط موضوعی و ارتباط با خواننده
* توانایی در نوشتار با بهره گیری از روش های گوناگون نگارش (تعریفی . توصیفی.
استدلالی...) . رعایت علامت گذاری هم چنین ساختار متن شامل مقدمه . هدف.
صفحه 9:
۴ توانايى در نوشتن خلاصه. نقد . پرسش وارائه نظریه . نتيجه
گیری, نوشتن داستان کوتاه و شخصیت سازی» ترجمه متن
های ساده در ارتباط با مطالب آموزشی
۴ بهره گیری از منابع آموزشی, تحقیق و کسب آگاهی ها در باره
تاريخ » جغرافیا » مسائل اجتماعی . آداب ورسوم و جشن ها .
شخصیت های تاریخی . ادبی و علمی...
صفحه 10: