روانشناسی و روانپزشکی

ازدواج سفید یا هم باشی سیاه

ezdevaje_sefid

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 16 اسلايد مقدمه ازدواج برای غربی ها رابطه ای خصوصی و شخصی است. ولی وقتی زن و مردی فقط به دلایل شخصی خودشان زیر یک سقف رفته و بدون ثبت رسمی، قانونی و حقوقی در کنار هم زندگی می کنند و هم خانه میشوند، به آن ارتباط ازدواج سفید گفته می شود. زندگی بدون ازدواج یکی از شیوه های رایج زندگی در غرب است. بیش از دوسوم زوج های آمریکایی پیش از ازدواج رسمی، مدتی را بدون ازدواج با یکدیگر زیر یک سقف می گذرانند. اکثر ازدواج های سفید عمری کوتاه دارند و معمولاً حدود یک سال یا کمی بیشتر طول می کشند که یا به ازدواج رسمی و یا جدایی ختم می شوند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2169 بازدید, 20 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ازدواج سفید یا هم باشی سیاه”

ازدواج سفید یا هم باشی سیاه

اسلاید 1: موضوع:ازدواج سفید یا هم باشی سیاه

اسلاید 2: مقدمهازدواج برای غربی ها رابطه ای خصوصی و شخصی است. ولی وقتی زن و مردی فقط به دلایل شخصی خودشان زیر یک سقف رفته و بدون ثبت رسمی، قانونی و حقوقی در کنار هم زندگی می کنند و هم خانه میشوند، به آن ارتباط ازدواج سفید گفته می شود. زندگی بدون ازدواج یکی از شیوه های رایج زندگی در غرب است. بیش از دوسوم زوج های آمریکایی پیش از ازدواج رسمی، مدتی را بدون ازدواج با یکدیگر زیر یک سقف می گذرانند. اکثر ازدواج های سفید عمری کوتاه دارند و معمولاً حدود یک سال یا کمی بیشتر طول می کشند که یا به ازدواج رسمی و یا جدایی ختم می شوند.

اسلاید 3: ازدواج رسمی در مقابل زندگی زناشویی بدون ثبت قانونی:ازدواج سفید، پیوندی غیرقانونی و غیررسمی است که در آن دو طرف هیچ تعهد برای کنار هم ماندن ندارند. حتی اگر یک طرف رابطه دوست داشته باشد که زندگی آنها دائمی و همیشگی باشد، خیلی وقت ها طرف دیگر خواستار آن نیست. احتمال بر هم خوردن ازدواج های سفید بسیار بالاتر از ازدواج های رسمی است. این زوج ها هیچ تعهد حمایت مالی در برابر همسر خود ندارند. این زوج ها بیشتر از زوج هایی که ازدواج رسمی داشته اند، وقت آزاد خود را به تفریحات مجردی می گذرانند و زندگی اجتماعی خود را مستقل نگه می دارند. بااینکه بیشتر این افراد توقع دارند که زندگی جنسی شان با وفاداری باشد اما خیانت جنسی در این روابط بسیار بیشتر از زوج های قانونی دیده می شود. تعداد قابل توجهی از این زوج ها تصمیمات و برنامه های قطعی برای ازدواج قانونی دارند و رفتارشان در جامعه درست مثل زن و شوهرهای عادی است. بهتر است زوج ها با دقت بسیار بیشتری درمورد ازدواج سفید فکر کنند زیرا هیچ محدودیت یا مسئولیت پذیری رسمی و قانونی را شامل نمی شود.

اسلاید 4: ازدواج رسمی در مقابل زندگی زناشویی بدون ثبت قانونی:این معامله هزینه هایی دارد. طبیعت آزمایشی، موقت و بی تعهد ازدواج سفید مانع می شود که بسیاری فواید ازدواج رسمی را برای دو طرف داشته باشد. عدم قطعیت درمورد ثبات و طول عمر این روابط، سرمایه گذاری در آن را برای هر دو طرف پرخطرتر می کند. زوج هایی که انتظار دارند زمان زیادی کنار هم بمانند مهارت هایی پیدا می کنند و به طرفشان اجازه می دهند نقص ها و ضعف هایی داشته باشند چون خودشان هم می توانند برای پر کردن نقاط ضعف خودشان به طرفشان تکیه کنند. این کسب مهارت به این معنی است که زوج هایی که برای رابطه ای طولانی کنار هم کار می کنند بسیار بیشتر از مقداری که به تنهایی عایدشان می شده است، به دست می آورند. اما ازدواج سفید این فواید را کمتر کرده و هزینه یادگیری این مهارت ها را بالا می برد خیلی راحت تر است که هر کاری را برای خودتان انجام دهید چون نمی دانید کسی که الان با او زندگی می کنید سال آینده کنارتان باشد. به همین دلیل این زوج ها بسیار کمتر از زوج هایی که ازدواج رسمی کرده اند عایدی دارند.

اسلاید 5: ازدواج رسمی در مقابل زندگی زناشویی بدون ثبت قانونی: جدا بودن زندگی این زوج ها هم مفید بودن آنها بعنوان منبع حمایتی طی زمان های سخت را کاهش می دهد. آمار نشان می دهد که این زوج ها از همدیگر توقع دارند که از آنها حمایت کند و انجام ندادن آن تهدیدی برای ارتباطشان خواهد بود. یکی دیگر از مشکلات ازدواج سفید این است که به نظر می رسد فرد را از برخی مسائل اجتماعی مهم مثل مذهب دور نگه می دارد. این سبک زندگی در اکثر مذاهب مردود است و به همین دلیل افرادیکه چنین روش زندگی پیش می گیرند در جمع های مذهبی چندان پذیرفته نیستند. و به همین دلیل است که معمولاً دختران و پسران مذهبی به چنین زندگی تن نمی دهند و آنهایی که ازدواج سفید را پیش می گیرند، چندان افراد مذهبی نیستند. در چنین زندگی زناشویی، ارتباط هر طرف با بچه هایی که طرف مقابل از زندگی قبلی خود می آورد هم تعریف درستی ندارد. او هیچ حق یا مسئولیت قانونی در مقابل فرزندان طرف مقابل خود ندارد و این ابهام سرمایه گذاری در چنین رابطه ای را برای هر دو طرف خطرناک می کند.

اسلاید 6: ازدواج سفید چه حاصلی دارد؟ازدواج رسمی تغییرات رفتاری ایجاد می کند هم در زوج و هم در اطرافیان آنها که هیچ آثاری از آن در ازدواج سفید دیده نمی شود: دو طرف می توانند به هم اعتماد کنند، بچه ها و والدین دو طرف می توانند در این رابطه سرمایه گذاری عاطفی و مالی کنند، و از این قبیل. اما نتایج تجربی این تغییرات رفتاری چیست؟قبل از تلاش برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید درک کنیم که زوج ها در ازدواج سفید، بخصوص آنهایی که هیچ برنامه ای برای ازدواج رسمی ندارند، حتی قبل از شروع هم خانگی شان هم با زوج هایی که ازدواج رسمی می کنند فرق دارند. زندگی کردن با یک نفر به جای ازدواج کردن با او، جذابیت ازدواج را برای افراد و احتمال موفق شدن آن را کمتر می کند.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید