کسب و کارمدیریت و رهبری

از بین بردن فضای سرد حاکم بر جلسات Ice Breakers

صفحه 1:
از بين بردن فضای سرد حاکم بر جلسات Ice Breakers ۱۸6۱۲ Is

صفحه 2:
عنوان

صفحه 3:
فعالیت هایی که در آغاز کار. منجر به بهبود فضای حاکم بر جلسات می شوند؛ برای دوره های آموزشي و با جلسات تیم سازی, بسیار مفید و موثر هستند. این فعالیت ها که معمولا تعاملی بوده و کمی جنبه سرگرمی دارند. پیش از آغاز فعالیت های اصلی, بکار گرفته می شوند. در زمان انجام آن ها؛ افراد آشنایی بیشتری با یکدیگر پیدا کرده و از هدف جلسه یا گردهمایی, آگاه می شوند. 7 اگر اين مجموعه فعالیت هاء بخوبی برنامه ریزی شده و تدارکات لازم برای اجرای آن ها فراهم شود, همه چیز ‎sly‏ یک آغاز خوب و موثر, آماده است. اگر افراد. با یکدیگر آشنا شوند؛ از تسهیلات درنظرگرفته شده, آگاهی یابند و اهداف بونامه(جلسه-گردهمایی) را درک کنند. در پیشرفت امور و دستیابی به نتایج موفقیت آمیز, مشارکت بیشتری خواهندداشت. اما آیا تاکنون در جلسه ای حضور داشته اید که برنامه های اولیه- که برای بهبود فضای موجود تدوین شده بودند- نامناسب بوده و بدرستی ‎Lol‏ نشده باشند؟ یک آغاز مناسب و موثر, راه را برای دستیابی به اهداف پرناک با قمالیت پپروتطر قتوار مس كد ولى أكازى تاملاشب و وى كقيت خبرهاق غوين يرات بایان نام شما به همراه نخواهدداشت. جنين شرايط ناخوشايندى هم موجب اتلاف وقت شده و هم جيزى بجز خجالت, ‎sly‏ افرادى كه اين برنامه «آشنايى و معارفه» را تدوين و اجرا نموده اند. باقی نمی گذارد. راز موفقیت یک برنامه آشنایی و معارفه, در حفظ سادگی آن است: برنامه را بر اساس مجموعه اهدافی روشن 9 ‎eats‏ طراحی کنید و مطمئن شوید که اين بینامه برای تمام شرکت کنندگان: مناسب, آسان و جذاب باشد. زمانيكه بونامه أشتايى و معارفه را طراحى مى كنيد؛ به اين فكر كنيد كه جه عاملى سیب سردی فضای حاکم بر جلسات می شود؟ شما قصد ازبین بردن چه چیزی را دارید؟ ۲ اگر افرادی را گردهم می آورید که ذهنیت و علایق مشابهی دارند؛ احتمالا عامل مشکل زا, عدم آشنايى اين افراد با یکدیگر است. اگر افیادی را گردهم می آورید که از مراتب و سطوح سازمانی مختلفی هستند؛ احتمالا عامل مشکل زا همین اختلاف سطح است. ‎re oe‏ را گردهم می آورید که پیشینه, فرهنگ و دیدگاه متفاوتی دارند؛ احتمالا عامل مشکل زا, درک افراد از یکدیگر است. ‏این تفاوت ها را باید با دقت و ظرافت خاصی, مدیریت کنید. کافیست., تمرکز خود را بر آن چیزی معطوف کنید که برای جلسه(برنامه-فعالیت) شما مهم و حباتی است(به یاد داشته باشید که قصد شماء ازبین بردن چند عامل مهم است؛ نه اینکه ريشه همه عوامل مشکل زا را بيابيد يا اينكه تمام تكه هاى بازل فكرى افراد را كنار هم قراردهيد!) ‎

صفحه 4:
هنگامیکه مشغول تهیه و تدارک برنامه هستید؛ بیشتر به وجوه تشابه, توجه کنید(برای نمونه؛ علایق مشترک پیرامون نتایج برنامه), نه تفاوت های موجود! طراحی برنامه های آشنایی و معارفه ‎als‏ طراحی یک «برنامه معارفه» موفق, کسب اطمینان نسبت به اين دو نکته است: ‏*حفظ تمرکز برنامه بر دستیابی به اهداف شماً ‏*تناسب برنامه با شرکت کنندگان ‏پس از شناسایی عاملی که موجپ سردی فضای حاکم بر جلسه می شود, گام بعدی تعبین اهدافی مشخص ای برنامه «آشنایی و معارفه» است. برای نمونه؛ اگر موضوع جلسه, حل مشکلات کاری است, هدف برنامه ‏«آشنایی و معارفه» شاید اینگونه باشند: ‏«ایجاد یک فضای کاری بهره ور در جلسه امروز با مشارکت تمام افراد حاضر در جلسه, ‏بدون توجه به سطح یا جایگاه شغلی آنها در سازمان» ‏با تدوین اهداف مشخص, می توان کار طراحی «برنامه معارفه» را آغاز کرد. در همین راستاء سوالاتی در ‏مورد چگونگی دستیابی به اين اهداف را از خود بپرسید. برای نمونه: ‏*چگونه, آفراد هنگام مشارکت, احساس آسایش و راحتی بیشتری خواهندداشت؟ ‏*چگونه شرایط مشارکت را برای افرادی با سطوح و جایگاه شغلی متفاوت. فرآهم می کنید؟ ‏چگونه در بین افراد. درک و حسی مشترک نسبت یه اهداف مورد نظر ایجاد می کنید؟ ‏پس از طیاحی «برنامه معارفه» می تواتید از پاسخ این سوالات می تواند بعنوان شاخص ارزیابی, استفاده ‏كنيد. براق تمونه: ۳ ی ‏«آیا اين برنامه, در ایجاد حس آسایش و راحتی برای شرکت كنندكان, موثر اسث؟ در فرآهم آوردن شرايط ‏مشارکت برای همه افراد(از تمامی سطوح و جایگاه های شغلی) چطور؟» ‏همچتین باید از خود بیرسید که واکنش یکایک شرکت کنندگان به اين برنامه چه خواهدبود؟ ‏خواهندبود؟ آیا این برنامه برای آن ها از ارزش و کیفیت مناسبی بخوردار است؟ ‎ ‎wel, ul ‏از‎ Ul ‏نمونه هایی از برنامه های «آشنایی و معارفه» انواع مختلفی از اين برنامه ها وجود دارند که هریک برای شرایط و هدف خاصی, مناسب است. در این بخش, برخي أز اين برنامه ها و نخوه انستفاده از آن ها را مرور می کنیم.

صفحه 5:
*برنامه های مبتتی بر آشناین متفابل اقراد ۳ این برنامه ها برای آشنایی افراد بایکدیگر و تسهیل شرایط گفتگو ‎gu‏ آن هاء اجرا می شوند. *برنامه های مبتنی بو مرور اطلاعات جزیی در این برنامه ها از افراد درخواست می شود که اطلاعاتی نظیر جایگاه سازمانی, سابقه کار: واحدسازمانی و مواردی از اين دست را با دیگران. در میان بگذارند. اين قبیل برنامه هاء درواقع عامل ملايم سازى روابط هستند و برخی موانع ناشی از رتبه, درجه و جایگاه سازمانی را در تعامل های آینده, از بين می برند. *برنامه های مبتنی بر بیان عبارات درست و نادرست ۳ شرکت کنندگان ضمن معرفی خود, سه یا چهار عبارت درمورد خودشان بیان می کنتد که یکی از آن ها نادرست است. سپس سایر افراد با رای گیری, عبارت نادرست را مشخص خواهندکرد. در چنین برنامه هایی, علاوه بن آشنایی افراد با یکدیگر, زمینه تعامل و همکاری آن ها نیز فرآهم می شود. دیرنامه های عتتی بر مصاحتم شرکت کنندگان به گروه های دونفره تقسیم می شوند. سپس هر فرد در یک بازه زمانی مشخص با هم گروهی خود مصاحبه می کند. در نهایت. هنگامیکه تمام شرکت کنندگان دوباره دور هم جمع می شوند. هر فرد. هم گروهی خود را به دیگران معرفی می کند. *برنامه های مبتنی بر حل مساله شرکت کنندگان در قالب گروه های چندنفره و کوچک, تقسیم می شوند. سپس به هر گروه. مساله ای تخصیص داده مي-شود که باید آن را در زمانی کوتاه. حل کنند. پس از اینکه گروه ها مساله را تحلیل کرده و راهکار های گوناگون را ارزیابی نمودند؛ از آن ها خواسته-می شود تا آرزیابی خود و نتيجه کار را برای دیگر گروه ها شرح دهند. *یرنامه های مبتنی بو تیم سازی این برنامه ها برای تقوبت همیستگی و همکاری افرادی انجام می شوند که در مراحل اولیه تیم-سازی قرار دارند. با پیاده سازی درست این برنامه هاء اعضای تیم برای تحقق برنامه ها و آهداف مشترک عملکرد بهتر و منسجم تری از خود ارائه خواهندکرد.

صفحه 6:
*برنامه های مبتنی بر کشف عناوین این تمرین برای کشف عنوان جلسه توسط شرکت کنندگان یا تقوبت انرژٍی و سرعت عمل آن ها در حین جلسه. بکار می رود *برنامه های مبتنی بر ترکیب واژه ها در این تمرین, افراد با تهیه فهرستی از واژّه های مربوط به عنوان جلسه یا دوره, سعی می کنند که وسعت بحث را حدس بزند. برای نمونه در یک کارگاه بهداشتی, از شرکت کنندگان پرسیده می شود كه جه كلمات يا ‎calle‏ ارماط با وف «یواد بر قطره به ذهن آن ها می ‎Naas‏ شركت كتتدكان النكونه ياسع فى دفد «خطر. خطرناک, فاسدکننده, قابل اشتعال, هشدار, عکس جمجمه, علامت خطر مرگ!». سپس راهنما همه بيشنهاد ها را روی تخته ای نوشته و دسته بندی می کند. در این فرصت می توان واه ها و اصطلاحات کلیدی که پيشنهاد داده شده و در جلسه نیز بکارخواهدرفت را توضیح داد. همچنین گستره اطلاعانی و آموزشی جلسه نیز به نوعی اعلام می-شود. *برنامه های مبتتی بر طرح سوالات داغ در این تمرین به هر فرد اجازه داده می شود تا تعداد مشخصی از سوالات کلیدی مورد نظر خود را که در جلسه بدنبال پاسخ ن ها خواهدبود. اعلام کند. از این فرصت نیز می توان برای توضیح واژگان کلیدی و نببین دامنه کاری جلسه, استفاده کرد. البته راهنما یا مجری باید تمامی سوالات را یادداشت کرده و در طول جلسه یا در قسمت نتیجه گیری برای آن ها پاسخ مناسب ارائه کند. *برنامه های مبتنی بر طوفان فکری ۳ لین تمرین نیز هم در آبتدای یک جلسه کاربرد دارد و هم در حین برگزاری آن. گاهی افراد برای حل یک مساله به بن بست مى رسند؛ در این هنگام می توان یا اجرای یک طوفان فکری سریع و به-موقع. جان تازه ای به جریان فکری جلسه داد. برای تمونه؛ اگر بدنبال راه حلی برا مشکلات حوزه خدمات مشتریان باشند؛ می توانند یک طوفان مغزی برای خلق و کشف مشکلات راه بیاندازند؛ نه برای یافتن راه حل! این کار هم خلاقیت افراد را تحریک می کند و هم انرژی آن ها را افزايش خواهدداد.

صفحه 7:

صفحه 8:
i 0 os

صفحه 9:
براق کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سانت ام جی تولر مراحعه تمد © ۱۸۵۲6 5

رایگان