علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

استاندارد حسابداری شماره ۵: حسابداری رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه (۲)

Hesabdari_rooydadhaye_baed_az_tarikh_tarazname

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد حسابداری شماره ۵: حسابداری رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه (۲)”

استاندارد حسابداری شماره ۵: حسابداری رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه (۲)

اسلاید 1: 1اسلايد آموزشي استاندار شماره 5 حسابداري ايرانتهيه کننده: یونس عباسیاستفاده کننده گرامي:جهت بهبود کيفيت اسلايدهاي آموزشي، لطفا نظرات خود را از طریق فرم نظرخواهی ارائه شده در آدرس ذيل برای ما ارسال نمایید.(http://hesabras86.blogfa.com)

اسلاید 2: 2 استاندارد حسابداري شماره 5 حسابداري رويدادهاي بعد از تاريخ ترازنامه

اسلاید 3: 3رويدادهاي بعد از تاريخ ترازنامهرويدادهاي مطلوب و نامطلوبي که بين تاريخ ترازنامه و تاريخ تایید صورتهاي مالي رخ مي دهد.

اسلاید 4: 4تاريخ تایید صورتهاي ماليتاريخي است که مديريت، صورتهاي مالي را به طور رسمي و براي آخرين بار به منظور انتشار، تایید مي کند. تاريخ تایید صورتهاي مالي تلفيقي تاريخي است که صورتهاي مالي ياد شده توسط مديريت واحد تجاري اصلي به منظور انتشار تایید مي شود.

اسلاید 5: 5شناخت و اندازه گیریواحد تجاری بايد به‌منظور انعکاس رويدادهای تعديلی بعد از تاريخ ترازنامه، مبالغ شناسايی شده در صورتهای مالی خود را تعديل کند. واحد تجاری نبايد به‌منظور انعکاس رويدادهای غيرتعديلی بعد از تاريخ ترازنامه، مبالغ شناسایی شده در صورتهای مالی خود را تعدیل کند.واحد تجاری باید رویدادهای غیرتعدیلی بااهمیت بعد از تاریخ ترازنامه را افشا نماید.

اسلاید 6: 6نمونه‌هایی از رویدادهای تعدیلی بعد از تاریخ ترازنامهحل و فصل یک دعوای حقوقی بعد از تاریخ ترازنامه‌که وجود تعهد فعلی واحد تجاری در تاریخ ترازنامه را تأیید می‌کند. اطلاعات دریافتی بعد از تاریخ ترازنامه بیانگر آن باشد که ارزش یک دارایی در تاریخ ترازنامه کاهش یافته‌ یا‌ مبلغ زیان‌کاهش ارزش شناسایی شده قبلی برای آن دارایی نیازمند تعدیل است، مشخص شدن بهای تمام شده داراییهای خریداری شده یا عواید حاصل از فروش داراییها بعد از تاریخ ترازنامه، چنانچه معاملات قبل از تاریخ ترازنامه انجام شده باشد،تعیین مبلغ پرداختهای مربوط به مشارکت در سود یا پاداش بعد از تاریخ ترازنامه، در صورتی که واحد تجاری در تاریخ ترازنامه تعهد فعلی قانونی یا عرفی برای چنین پرداختهایی، درنتیجه رویدادهای قبل از تاریخ مذکور، داشته باشد، تصویب سود سهام توسط مجمع عمومی شرکتهای فرعی و وابسته برای دوره یا دوره‌‌های قبل از تاریخ ترازنامه شرکت اصلی یا همزمان با آن، دریافت وجه یا مشخص شدن مبلغ قابل وصول بابت ادعاهای خسارت از شرکتهای بیمه که در تاریخ ترازنامه در مرحله مذاکره بوده است، وکشف موارد تقلب یا اشتباهی که حاکی از نادرست بودن صورتهای مالی است.

اسلاید 7: 7نمونه‌ای از رویدادهای غیرتعدیلی بعد از تاریخ ترازنامهکاهش ارزش بازار سرمایه‌گذاریها بین تاریخ ترازنامه و تاریخ تأیید صورتهای مالی نمونه ای از رویدادهیا غیرتعدیلی بعد از تاریخ ترازنامه است که مستلزم تعدیل صورتهای مالی نمی باشد.

اسلاید 8: 8افشاي رويدادهاي غیرتعدیلی بعد از تاريخ ترازنامهدر مورد هر گروه بااهمیت از رويدادهاي غیرتعدیلی بعد از تاريخ ترازنامه بايد اطلاعاتي به شرح زيرافشا شود: الف . ماهيت رويداد، وب . برآورد اثر مالي رويداد يا ذکر عملي نبودن انجام برآورد.

اسلاید 9: 9نمونه‌هایی از رویدادهای غیرتعدیلی بااهمیت بعد از تاریخ ترازنامهموارد عمده ترکیب تجاری بعد از تاریخ ترازنامه یا واگذاری یک‌واحد فرعی،اعلام برنامه‌ای برای توقف عملیات، موارد عمده خرید و واگذاری داراییها یا مصادره داراییها توسط دولت،وارد شدن خسارت به تأسیسات و تجهیزات اصلی تولید براثر آتش‌سوزی بعد از تاریخ ترازنامه،اعلام یا شروع اجرای تجدید ساختار عمده،تغییرات عمده در سرمایه و ترکیب سهامداران واحد تجاری بعد از تاریخ ترازنامه،تغییرات عمده غیرمتعارف در قیمت داراییها یا نرخ ارز بعد از تاریخ ترازنامه،تغییرات در نرخهای مالیاتی یا قوانین مالیاتی وضع شده یا اعلام شده بعد از تاریخ ترازنامه، در صورتی که به دوره‌های مالی گذشته تسری نداشته باشد،ایجاد تعهدات یا بدهیهای احتمالی عمده، برای مثال از طریق صدور ضمانت‌نامه، ودعوای حقوقی عمده که صرفاً ناشی از رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه باشد.

اسلاید 10: 10سود سهامواحد تجاری نباید سود سهام مصوب بعد از تاریخ ترازنامه یا سود سهام پیشنهادی را بعنوان بدهی در تاریخ ترازنامه شناسایی کند.

اسلاید 11: 11تداوم فعالیتچنانچه بعد از تاریخ ترازنامه، انحلال واحد تجاری یا توقف فعالیتهای آن توسط ارکان صلاحیتدار اعلام شود، یا اینکه واحد تجاری عملا ناگزیر به انجام این امر گردد، صورتهای مالی نباید برمبنای تداوم فعالیت تهیه شود.

اسلاید 12: 12افـشـاءتاريخ تایید صورتهاي مالي و اسامی تاییدکنندگان آن بايد به گونه اي مناسب افشا شود.چنانچه واحد تجاری بعد از تاریخ ترازنامه اطلاعاتی درباره شرایط موجود در تاریخ ترازنامه کسب کند، باید موارد افشای مربوط به این شرایط را با توجه به اطلاعات جدید به روز کند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید