علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

استاندارد حسابداری شماره ۷: حسابداری مخارج تحقیق و توسعه

estandarde_hesabdari_7_hesabdariye_makhareje_tahghigh_va_toseea

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد حسابداری شماره ۷: حسابداری مخارج تحقیق و توسعه”

استاندارد حسابداری شماره ۷: حسابداری مخارج تحقیق و توسعه

اسلاید 1: 1/14استاندارد حسابداري شماره 7 حسابداري مخارج تحقيق و توسعه

اسلاید 2: 2/14دامنه کاربرداين استاندارد در رابطه با حسابداري مخارج تحقيق و توسعه کاربرد دارد.فعاليتهاي زير در اين استاندارد مورد بحث قرار نمي گيرد:الف . فعاليتهاي تحقيق وتوسعه اي که به موجب قرارداد براي ديگران انجام مي شود.ب . عمليات اکتشاف نفت، گاز و ذخاير معدني.

اسلاید 3: 3/14فعاليتهاي تحقيق و توسعهفعاليتهايي است که در يکي (يا بيش از يکي) از زمينه هاي گسترده زير واقع شود:الف . تحقيق محض (يا پايه اي)، ب . تحقيق کاربردي، يا ج. توسعه.

اسلاید 4: 4/14تحقيق محض يا پايه ايکار تجربي يا نظري است که عمدتا” به منظور کسب دانش علمي يا فني جديد انجام مي شود و اساسا” معطوف به هدف کاربردي مشخصي نيست.

اسلاید 5: 5/14تحقيق کاربرديپژوهشي بديع يا منتقدانه است که به منظورکسب دانش علمي يا فني جديد انجام مي شود و معطوف به هدف کاربردي مشخصي است.

اسلاید 6: 6/14توسعهعبارتست از بکارگيري دستاوردهاي تحقيقاتي يا ساير دانش ها در برنامه يا طرحي براي:توليد مواد، ابزار ومحصولات يا ارائه خدمات جديد يا اساسا” بهسازي شده،استقرار فرايندها يا سيستمهاي جديد پيش از آغاز توليد يا کاربرد تجاري، يابهسازي اساسي مواردي که قبلا” توليد يا ارائه گرديده و يا استقرار يافته است.

اسلاید 7: 7/14انواع مخارج تحقيق و توسعهاصطلاح تحقيق و توسعه در حال حاضر طيف وسيعي از فعاليتها، از جمله فعاليتهاي بخش خدمات را در بر مي گيرد.واژه توسعه در بر گيرنده فعاليتهاي زير نمي باشد: فعاليتهاي مرتبط با گسترش واحدهاي توليدي موجود ايجاد واحدهاي توليدي جديد فاقد نوآوري ملاک تشخيص فعاليتهاي تحقيق وتوسعه ازساير فعاليتها:وجود يا نبود عامل مهم نوآوري در اين فعاليتهاست.

اسلاید 8: 8/14نمونه هايي از فعاليتهاي تحقيقکارهاي تجربي، نظري و ساير کارهايي که معطوف به دستيابي به دانش جديد يا پيشبرد دانش موجود باشد، کنکاش در جهت کشف موارد کاربرد دانش مذکور،فرموله کردن و طراحي کاربردهاي احتمالي کارهاي مذکور،جستجو جهت محصول، خدمت يا فرايند جايگزين، وايجاد سيستم نرم افزار رايانه اي براي استفاده در يک فعاليت خاص تحقيق.

اسلاید 9: 9/14نمونه هايي از فعاليتهاي توسعهارزيابي محصول، خدمت يا فرايند جايگزين،طراحي، ساخت و آزمايش نمونه ها و مدل ها قبل از مرحله توليد،طراحي ابزار، قالبها، محصولات، خدمات، فرايندها يا سيستم هايي با هدف بکارگيري فناوري جديد با بهسازي موارد موجود،طراحي، ساخت و راه اندازي تجهيزات وماشين آلات آزمايشي در حدي که ازنظر اقتصادي، توليد تجاري تلقي نشود، وايجاد سيستم نرم افزار رايانه اي براي استفاده در يک فعاليت خاص توسعه.

اسلاید 10: 10/14نمونه فعاليتهايي که ممکن است با فعاليت تحقيق و توسعه ارتباط نزديک داشته باشد، ليکن فعاليت تحقيق و توسعه محسوب نمي شود عبارت است از:آزمايش و بررسي تجهيزات در مراحل اوليه توليد تجاري و کنترل کيفي و کمي محصولات در مراحل توليد تجاري،تغييرات ادواري ومعمول در محصولات و خدمات و.. حتي اگر نوعي بهسازي باشند،تطبيق امکانات موجود توليد با الزامات خاص يا نياز مشتري به عنوان بخشي از فعاليت مستمر تجاري،هزينه هاي مربوط به رفع عيوب ماشين آلات در دوران توليد تجاري،کارهاي حقوقي واداري در ارتباط با تقاضاي ثبت، سوابق و دعاوي مربوط به حق اختراع و فروش يا صدور پروانه توليد،فعاليتهايي (از جمله مهندسي ساخت و طراحي) در جهت ساخت، جابجايي، آرايش جديد يا راه اندازي تجهيزات و تاسيسات به جز آنهايي که انها در ارتباط با پروژه تحقيق و توسعه خاصي انجام شود،بررسي وضعيت بازار، وايجاد و توسعه سيستم رايانه اي براي بهبود روشهاي اداري يا فروش، هزينه اجاره نرم افزار رايانه اي غير مرتبط با فعاليت خاص تحقيق و توسعه و هزينه هاي مستمر بهبود سيستم نرم افزاري موجود.

اسلاید 11: 11/14حسابداري مخارج تحقيق و توسعه مخارج تحقيق محض و کاربردي:در دوره وقوع به عنوان هزينه شناسايي مي شود؛ به استثناي بهاي تمام شده داراييهاي ثابت مشهود و داراييهاي نامشهودي که به منظور تامين تسهيلات لازم جهت فعاليتهاي تحقيق و توسعه طي چند دوره مالي خريداري يا ساخته مي شود که بايد: جزء مخارج سرمايه اي منظور و در طول عمر مفيد آنها، مستهلک شود.

اسلاید 12: 12/14حسابداري مخارج تحقيق و توسعه مخارج توسعه: بايد در دوره وقوع هزينه شود؛ مگر در صورت وجود کليه شرايط زير:الف. مشخص و موجود بودن پروژه و نيز وجود تعريفي روشن از آن ب. قابل تشخيص بودن مخارج مربوط به طور جداگانه وقابل اندازه گيري بودن مخارج به گونه اي اتکاپذيرج. ارزيابي مثبت ماحصل پروژه با اطميناني معقولد. انتظاردرآمدهاي آتي مربوط بيشتري نسبت به ميزان مخارج تحمل شده بعديه. وجود منابع کافي جهت تکميل پروژهکه بايد آن را تا ميزاني که نسبت به قابليت بازيافت آن اطمينان معقول وجود دارد،بعنوان دارايي شناسايي کرده ودرطول دوره استفاده آنرا مستهلک نمود.

اسلاید 13: 13/14حسابداري مخارج تحقيق وتوسعه مخارج توسعهمخارج توسعه هر پروژه که به عنوان دارايي شناسايي شده است، بايد در پايان هر دوره مالي بررسي شود. در مواردي که شرايط توجيه کننده شناخت مخارج به عنوان دارايي وجود نداشته باشد يا قابل ترديد باشد، اين مخارج بايد، پروژه به پروژه، به ميزاني که بازيافت نمي شود، بلافاصله هزينه شود.مخارج توسعه اي که قبلا به هزينه منظور شده است نبايد به حساب دارايي برگشت شود، حتي اگر موارد عدم اطميناني که باعث به هزينه منظور کردن آنها گرديده بود برطرف شده باشد.

اسلاید 14: 14/14افشا موارد زير بايد در يادداشتهاي توضيحي افشا شود:الف . رويه حسابداري مخارج تحقيق و توسعه (از جمله روشهاي استهلاک، عمر مفيد يا نرخهاي استهلاک)ب . مجموع مخارج تحقيق و توسعه که به سود و زيان دوره منظور شده است. مبلغ مزبور بايد به “مبالغي که طي دوره جاري مستقيما” به هزينه منظور شده” و “مبالغ انتقالي از حساب دارايي” تفکيک شود، و ج . گردش حساب دارايي (مخارج توسعه).مخارج توسعه اي که به عنوان دارايي شناسايي شده است بايد جزء داراييهاي نامشهود در ترازنامه انعکاس يابد.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید