علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

استاندارد حسابرسی شماره ۷۲: سایر اطلاعات مندرج در گزارشهای حاوی صورتهای مالی حسابرسی شده

estandarde_hesabresi_72_saiere_ettelaate_mondarej_dar_gozareshha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد حسابرسی شماره ۷۲: سایر اطلاعات مندرج در گزارشهای حاوی صورتهای مالی حسابرسی شده”

استاندارد حسابرسی شماره ۷۲: سایر اطلاعات مندرج در گزارشهای حاوی صورتهای مالی حسابرسی شده

اسلاید 1: استاندارد حسابرسی شماره 72سایر اطلاعات مندرج در گزارشهای حاوی صورتهای مالی حسابرسی شده

اسلاید 2: مقدمهحسابرس مسئولیت خاصی برای ارزیابی مناسب بودن سایر اطلاعات ندارد.فرض زیربنایی هدف و دامنه حسابرسی صورتهای مالی این است که مسئولیت حسابرس تنها به اطلاعات تصریح شده در گزارش حسابرسی محدود می‌شود.به هر حال، از آنجا که اعتبار صورتهای مالی حسابرسی شده می تواند به دلیل وجود مغایرتهایی بین صورتهای مالی و سایر اطلاعات خدشه دار شود، حسابرس باید این گونه اطلاعات را هنگام ارائه گزارش درباره صورتهای مالی ، ارزیابی کند.طبق بخش 72 استانداردهای حسابرسی، حسابرس ملزم است سایر اطلاعات را به منظور شناسایی مغایرتهای با اهمیت آن با صورتهای مالی حسابرسی شده ، مطالعه کند.

اسلاید 3: مقدمهبخش 72 اساساً در مورد گزارشهای سالانه کاربرد دارد، اما می تواند درباره گزارشهای دیگری چون گزارشهای مربوط به عرضه اوراق بهادار نیز استفاده شود.در حین این مطالعه، حسابرس ممکن است از تحریف با اهمیت حقایق آگاه شود.مفاد این بخش در مواردی که حسابرس به صورت خاص برای گزارش نسبت به سایر اطلاعات ، الزام قانونی یا قراردادی دارد، کاربرد ندارد.

اسلاید 4: تعاریفسایر اطلاعات. اطلاعات مالی و غیر مالی که حسب الزامات قانونی یا روال واحد مورد رسیدگی، همراه با مجموعه صورتهای مالی حسابرسی شده و گزارش حسابرس در یک مجموعه ارائه می‌شود.مغایرتهای با اهمیت. منظور از ”مغایرتهای با اهمیت“ تناقض سایر اطلاعات با اطلاعات مندرج در صورتهای مالی حسابرسی شده است.این مغایرتها می تواند تردیدهایی را در باره نتایج حاصل از شواهد حسابرسی کسب شده قبلی و گاه ، مبنای اظهارنظر حسابرس نسبت به صورتهای مالی به وجود آورد.تحریف با اهمیت حقایق. منظور از ”تحریف با اهمیت حقایق“ در سایر اطلاعات ،گزارش یا ارائه نادرست سایر اطلاعاتی است که با مندرجات صورتهای مالی حسابرسی شده مرتبط نمی‌باشد.

اسلاید 5: مثالهایی از سایر اطلاعات”سایر اطلاعات“ مندرج در گزارش سالانه، مواردی از قبیل زیر را دربرمی گیرد:الف. گزارش مدیریت یا هیئت مدیره واحد مورد رسیدگی. ب. نکات برجسته یا خلاصه اطلاعات مالی. پ. اطلاعاتی که در مورد وضعیت اشتغال در واحد مورد رسیدگی. ت. مخارج سرمایه ای برنامه ریزی شده. ث. نسبتهای مالی. ج. اسامی اعضای هیئت مدیره و مدیران اجرایی. چ. اطلاعات انتخابی مربوط به فصول مختلف یک سال.

اسلاید 6: دسترسی به سایر اطلاعاتحسابرس با هماهنگی واحد مورد رسیدگی باید تمهیدات لازم را برای دسترسی به سایر اطلاعات پیش از تاریخ گزارش حسابرسان تدارک ببیند.در مواردی که ”سایر اطلاعات“ به طور کامل پیش از تاریخ گزارش حسابرس نباشد ،حسابرس باید در اولین فرصت ممکن ،سایر اطلاعات را دریافت و مطالعه کند.

اسلاید 7: کلیاتحسابرس باید سایر اطلاعات را به منظور شناسایی مغایرتهای با اهمیت آن با صورتهای مالی حسابرسی شده ، مطالعه کند.

اسلاید 8: مغایرتهای با اهمیتچنانچه حسابرس با مطالعه سایر اطلاعات، مغایرت با اهمیتی را شناسایی نمود ، ضرورت اصلاح صورتهای مالی حسابرسی شده یا سایر اطلاعات را مشخص می کند.اگر اصلاح صورتهای مالی حسابرسی شده ضروری باشد، اما واحد مورد رسیدگی از انجام آن خودداری ورزد ، حسابرس اظهارنظر مشروط یا مردود ارائه می کند.اگر اصلاح سایر اطلاعات ضروری باشد،اما واحد موردرسیدگی از انجام آن خودداری ورزد، حسابرس ضرورت توصیف مغایرت مذکور را در یک بند تاکید بر مطلب خاص در گزارش خود ارزیابی می کند.

اسلاید 9: تحریف با اهمیت حقایقچنانچه حسابرس با مواردی از سایر اطلاعات برخورد نماید که به نظر می‌رسد حاوی تحریف با اهمیت حقایق است، موضوع را با مدیریت واحد مورد رسیدگی مطرح خواهد کرد.هنگامی که حسابرس هنوز بر این باور است که تحریف با اهمیت حقایق وجود دارد از مدیریت خواهد خواست که با شخص ثالث ذیصلاحی چون مشاور حقوقی واحد مورد رسیدگی مشورت کند و توصیه های وی را مورد توجه قرار می دهد.چنانچه حسابرس به این نتیجه برسد که تحریف با اهمیت حقایق در سایر اطلاعات وجود دارد و مدیریت واحد مورد رسیدگی از اصلاح آن خودداری می ورزد، حسابرس بکارگیری اقدامات مناسب دیگر را مورد توجه قرار می دهد.

اسلاید 10: دسترسی به سایر اطلاعات پس از تاریخ گزارش حسابرسدر مواردی که ”سایر اطلاعات“ ، به طور کامل پیش از تاریخ گزارش حسابرس در دسترس حسابرس نباشد، حسابرس در اولین فرصت ممکن، اطلاعات مزبور را به منظور شناسایی مغایرتهای با اهمیت، مطالعه خواهد کرد.چنانچه تجدید نظر در سایر اطلاعات ضروری باشد، اما مدیریت از اصلاح آن خودداری ورزد، حسابرس ضرورت اعمال اقدامات مناسب دیگر را متناسب با شرایط موجود ارزیابی می کند.

اسلاید 11: اقدامات لازم در مواردی که سایر اطلاعات اصلاح نشده استچنانچه ”سایر اطلاعات“ به دلیل وجود مغایرتی با اهمیت نیازمند اصلاح باشد، اما مدیریت واحد مورد رسیدگی از اصلاح آن خودداری ورزد ، حسابرس باید ضرورت توصیف مغایرت مذکور در یک بند توضیحی تاکید بر مطلب خاص، یا انجام اقدامات دیگر را مورد توجه قرار دهد.اقدامات دیگر می تواند شامل خودداری از صدور گزارش حسابرس یا کناره گیری از کار باشد.بدین منظور، حسابرس می تواند نظر مشاور حقوقی را نیز جویا شود.چنانچه حسابرس به این نتیجه برسد که تحریف با اهمیت حقایق در سایر اطلاعات وجود دارد و مدیریت واحد مورد رسیدگی از اصلاح آن خودداری می کند ، انجام اقداماتی چون آگاه ساختن هیئت مدیره و مجمع عمومی واحد مورد رسیدگی از یافته های حسابرسی، به صورت کتبی، می تواند مورد توجه قرار گیرد.

اسلاید 12: اقدامات لازم در مواردی که سایر اطلاعات اصلاح نشده استاگر”سایر اطلاعات“ پیش از تاریخ گزارش حسابرس در دسترس نباشد و مدیریت واحد مورد رسیدگی از انجام اصلاحاتی که از نظر حسابرس لازم است، خودداری ورزد، حسابرس باید انجام هر گونه اقدام دیگر را مورد توجه قرار دهد.این اقدامات می تواند شامل اطلاع کتبی نگرانیهای حسابرس نسبت به سایر اطلاعات ، به هیئت مدیره و مجمع عمومی واحد مورد رسیدگی و کسب نظر مشاور حقوقی باشد.

اسلاید 13: مسئولیت مطالعه سایر اطلاعاتموضوعی که گاه در عمل پیش می آید آن است که مسئولیت مطالعه سایر اطلاعات ، به منظور شناسایی مغایرتهای با اهمیت به عهده کدام یک از اعضای گروه حسابرسی است.مسئولیت مطالعه سایر اطلاعات برعهده شخصی است که از همه جنبه های حسابرسی آگاه بوده ، و از صنعت و فعالیت واحد مورد رسیدگی شناخت و آگاهی داشته باشد.از این رو ، مسئولیت مذکور نباید به کارکنانی که تنها مسئولیت حوزه بخصوصی از کار حسابرسی را بر عهده دارند یا افرادی که تماس کمی با واحد مورد رسیدگی داشته اند، واگذار شود.

اسلاید 14: چشم انداز بخش عمومیحسابرس ممکن است برای گزارش نسبت به سایر اطلاعات، الزام قانونی یا قراردادی داشته باشد.در این موارد، مطالعه سایر اطلاعات و مقایسه آن با مندرجات صورتهای مالی ممکن است در جهت ایفای الزامات قانونی یا سایر الزامات حسابرسی ، کافی نباشد ؛ نظیر اظهارنظر نسبت به قابلیت اتکای شاخصهای عملیاتی و سایر اطلاعات مندرج در گزارش سالانه.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید