کسب و کار

استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9000 – Quality management-ISO 9000

143-Quality-management-ISO-9000

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9000 – Quality management-ISO 9000”

استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9000 – Quality management-ISO 9000

اسلاید 1: استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9000))Quality management-ISO 9000MGTools.ir

اسلاید 2: عنواناستاندارد مدیریت کیفیت (ISO 9000)نوعمدلمراحل استفادهبازنگریموضوعتغییرات و سازمان / زنجیره تامینسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: ایزو (ISO) کوتاه شده نام سازمان بین‌المللی (International Standard Organization) می‌‌باشد. مؤسسه بین‌المللی استاندارد سازی (ایزو) یک فدراسیون بین‌المللی متشکل از نهادهای ملی استاندارد است. تعداد این نهادها بالغ بر 140 نهاد می‌باشد که هریک از یک کشور برخاسته‌اند. ایزو یک سازمان غیر دولتی است که در سال 1947 میلادی تاسیس شد. وظیفه ایزو ارتقاء توسعه استاندارد سازی و فعالیتهای مربوطه در جهان با دیدگاهی است که هم به ایجاد تسهیلات در زمینه تبادل بین‌المللی کالاها و خدمات توجه دارد و هم توسعه همکاری در زمینه‌های فکری ـ علمی ـ فنی و اقتصادی را در نظر دور ندارد. ما حاصل فعالیتهای ایزو قراردادهای بین‌المللی خواهد بود که به عنوان استانداردهای بین‌المللی انتشار می‌یابد. سیستمهای مدیریتی ایزو از طریق بیش از 430000 سازمان در 158 کشور به اجرا درمی‌آید. در سال 1987 کمیته فنی 176 سازمان ایزو (ISOTC/176) سری استانداردهای ISO 9000 را به جهانیان ارائه نمود. هدف از تدوین این سری استاندارد، به وجود آوردن الگویی بین‌المللی برای پیاده‌سازی و استقرار سیستم‌های مدیریت و تضمین کیفیت بوده است که مورد استقبال فراوان در سطح دنیا قرار گرفت. سیستم‌های مدیریت کیفیت به منظور حفظ سطح کیفیت تعریف شده و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرایندها، در سازمان پیاده‌سازی می‌شود. امروزه واحدهای خدماتی نیز مانند واحدهای صنعتی، علاقه زیادی به استقرار سیستم کیفیت نشان می‌دهند. خلاصه شرایط ایزو 9000 به شرح زیر است : -سیاست حفظ کیفیت یک بیانیه رسمی از جانب مدیریت است که به صورت غیر قابل تفکیکی به برنامه‌ها و طرح‌های بازرگانی و تولیدی موسسات و همچنین نیازهای مشتریان گره خورده‌است و این سیاست‌ها باید در تمام لایه‌ها و بخش‌ها و همچنین کارکنان یک سازمان رعایت و تعهد گردند و برای این منظور هر یک از کارکنان احتیاج به اهداف قابل اندازه گیری برای کارشان دارند. -تصمیمات مربوط به مدیریت کیفیت بر پایه اطلاعات و داده‌ها و همچنین سیستم، که شامل حسابرسی معمول برای ارزیابی انطباق و کارایی است، بنا شده. -سوابق و داده‌ها می‌بایست نشاندهنده چگونه و چطور تولید شدن مواد خام و محصولات باشند تا از طریق ردیابی منابع به مشکلات پی برده شود. -شما به یک ملاک روند، برای کنترل کیفیت اسناد شرکت خود دارید. هرکسی می‌بایست به این اطلاعات دسترسی داشته و چگونگی استفاده از آنها به صورت به روز، را بداند. -برای ابقای سیستم مدیریت کیفیت و تولید محصولات مرتبط به هم، شما احتیاج به فراهم کردن زیر ساخت، منابع، اطلاعات، امکانات و تجهیزات، ابزارهای بررسی و کنترل و همچنین شرایط محیطی دارید. -شما احتیاج به استخراج تمام عناصر حیاتی روندهای تولیدی خود دارید که این کار از طریق کنترل و نمایش بررسی‌ها و اطمینان حاصل کردن از تکمیل کننده بودن اهداف کیفیت تولید، دارید.

اسلاید 4: اگر شما وسایل بررسی را به صورتی کارا طراحی کرده باشید، می‌توانید مطمئن باشید که اهداف تعیین شده بلند مدت قابل دسترس می‌شوند و این اهداف به صورت اهداف فردی در نمی‌آیند. -برای هر کدام از محصولاتی که شرکت تولید می‌کند شما نیاز به انتشار اهداف کیفی جدید دارید تا طرح روند، اسناد و نتایج بررسی‌ها را به عنوان ابزاری برای بهبود و رشداستفاده کنید. - شما احتیاج به تعیین نقاط حساسی که هر کدام از روندها دارا می‌باشند دارید تا از طریق کنترل و بررسی این نقاط اطمینان حاصل کنید که همه چیز تحت میزانهایی که شما تعیین کرده‌اید، پیش می‌رود. -شما احتیاج به شرایط واضحی از فروش محصول دارید. -شما نیاز به تصمیم گیری درباره الزامات مشتریان و طراحی سیستمی برای برقراری ارتباط مشتریان با اطلاعات محصولات، پرس و جو، قرارداد، بازخورد و شکایت دارید. -زمان توسعه محصول جدید، شما احتیاج به برنامه ریزی مراحل بهبود جدید برای توسعه محصول و همچنین آزمایش این مراحل دارید. -شما احتیاج به تجدید نظر در کاربردها و روندهای معمول در غالب حسابرسی داخلی و نشست‌ها دارید تا تصمیم بگیرید که آیا مدیریت کیفیت کارا می‌باشد و این سیستم ما را به کدام جهت می‌برد. برای این منظور اطلاعات فعالیت‌ها را نگهداری کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسی قرار می‌دهید. -با توجه به مشکلات پنهانی و بالفعل شما نیاز به روندهای ثبت شده‌ای دارید که اطمینان حاصل کنید که هیچ کسی محصولات بد شما را استفاده نمی‌کند و تصمیم بگیرید که با این محصولات بعضاً معیوب چه کنید و این کار تنها با توجه به ریشه‌های به وجود آورنده تولید این محصولات بد و همچنین تهیه گزارش و نگهداری آن برای تکرار نکردن دوباره این ایراد تعبیه می‌شوند، قابل انجام است. شرایط دارا شدن مدیریت کیفیت و اخذ ایزو 9000 مشتمل بر نزدیک به 30 صفحه شرایط می‌شود که توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی منتشر و در همه کشورها به منظور هماهنگی به کار می‌رود . این شرایط به شرح ذیل می‌باشند :•پیش گفتار •معرفی ایزو •شرایط •فصل چهار : سیستم مدیریت کیفیت •فصل پنجم : مسئولیت‌های مدیریت •فصل ششم : مدیریت منابع •فصل هفتم : پديدآوري محصول •فصل هشتم : پايش، اندازه گيري، تحليل و بهبود معیارهایی‌ كه‌ برای‌ بررسی‌ مورد استفاده‌ قرار گرفت‌ عبارت‌ بود از مقایسه‌ قبل‌ و بعد اخذ گواهینامه‌ و روند تغییر موارد ذیل‌ بعد از اخذ گواهینامه: میزان‌ شكایت‌ مشتریان‌ در مورد كیفیت‌ محصول تحویل‌ به‌موقع‌ محصول، شرایط‌ تحویل‌ و بسته‌بندی مقایسه‌ درصد ضایعات‌ قبل‌ و بعد از اجرای‌ نظام بررسی‌ میزان‌ محصول‌ برگشتی‌ از سوی‌ مشتریان توقفات‌ تولید و نیاز به‌ تعمیرات‌ اضطراری‌ و برنامه‌ریزی‌ نشده تعداد مجوز ارفاقی‌ صادر شده انجام‌ صحیح‌ و به‌موقع‌ كالیبراسیون سوابق‌ ممیزی‌ و تعداد مغایرتهای‌ مشاهده‌ شده‌ و نوع‌ آنها گزارشهای‌ مطرح‌ شده‌ در جلسه‌ بازنگری‌ مدیریت.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطجایزه کیفیت اروپا(EFQM) European Quality Award- European Foundation for Quality Management مزایا•بررسی مجدد فعالیت های سازمان بر اساس اهداف سازمان و رفع کاستی‌ها•شفافیت فرآیندها و شاخص ها در سازمان •جلوگیری از دوباره کاری ها به واسطه تعریف فعالیتهای برنامه ریزی شده و سیستماتیک •کاهش هزینه ها • ایجاد اطمینان و اعتماد در درون سازمان •ایجاد اطمینان و اعتماد درون سازمان (مشتری) • افزایش توان رقابت در عرصه بین المللکاربردها•مجموعه‌ای از روندها که مراحل حیاتی کسب و کار را تحت پوشش می‌گیرند •کنترل و اصلاح روندها برای کارا بودن آنها •ثبت و ضبط اطلاعات مناسب •کنترل برون داده‌های معیوب و اتخاذ تصمیم و انجام عمل درست برای اصلاح•بررسی‌های معمول برای اطمینان حاصل کردن از درستی روندهای منحصر به فرد و سیستم مدیریت کیفیت •بهبود مداوم و مستمر به روندها و محصولاتمعایب•ایزو 9000 مدیران‌ را به‌ تفكر خلاق‌ تشویق‌ نمی‌كند. •ایزو 9000 در تسریع‌ ارتباطات‌ خوب‌ بین‌ مشتری‌ - تامین‌كننده‌ ناكام‌ است•ایزو 9000 مدیران‌ را از آموزش‌ و فراگیری‌ درباره‌ تئوری‌ انحراف‌ باز می‌دارد•این‌ استانداردها موجب‌ انجام، توسعه‌ و ترویج‌ فعالیتهایی‌ می‌شوند كه‌ خود كاهش‌ كارایی‌ را به‌همراه‌ دارند. •این‌ استانداردها بیش‌ از حد به‌ افراد وابسته‌ است‌ و عملاً‌ ممیزان‌ هستند كه‌ كیفیت‌ را تفسیر می‌كنند.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان