علوم انسانی و علوم اجتماعی حسابداری

استاندارد ۱۶ حسابداری (تسعیر ارز)

hesabdari_arz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد ۱۶ حسابداری (تسعیر ارز)”

استاندارد ۱۶ حسابداری (تسعیر ارز)

اسلاید 1: استاندارد16 حسابداری تسعیر ارزدوشنبه 1393/12/18

اسلاید 2: مقدمهYour footer here2یک واحد تجاری ممکن است معاملاتی به ارز انجام دهد یا دارای عملیات خارجی باشد. علاوه بر این، یک واحد تجاری ممکن است صورتهای مالی خود را به ارز ارائه کند.موضوعات اصلی این استاندارد این است که از چه نرخی برای تسعیر استفاده شود و آثار تغییر در نرخ ارز، چگونه در صورتهای مالی گزارش شود.

اسلاید 3: تعاریفYour footer here3واحد پول گزارشگری:عبارت‌ است‌ از واحد پول‌ مورد استفاده‌ در ارائه‌ صورتهای مالی در ايران واحد پول گزارشگری ريال می باشد‌واحد پول عملیاتی:عبارت است ازواحد پول محیط اقتصادی اصلی که واحد تجاری در آن فعالیت دارد.

اسلاید 4: تعاریفYour footer here4ارز:عبارت‌ است‌ از هر واحد پولی به‌ غير از واحد پول‌ گزارشگری‌تسعیر:فرایندی است که از طریق آن اطلاعات‌ مالي‌ مبتني بر ارز، برحسب‌ واحد پول‌ گزارشگری بيان‌ شود. نرخ تسعیر:عبارت است از نرخ تبدیل دو واحد پولی به یکدیگرکه در فرایند تسعیر به کار گرفته می شود.

اسلاید 5: تعاریفYour footer here5. معاملات ارزی:معامله ای است که به ارز انجام می شود يامستلزم تسويه به ارز است. از قبيل:

اسلاید 6: Your footer here6

اسلاید 7: تعاریفYour footer here7محیط اقتصادی اصلی محل فعالیت واحد تجاری:به طور معمول محیطی است که بخش عمده وجه نقد واحد تجاری در آن ایجاد و مصرف می‌شود. ارزش منصفانه: مبلغی است که خریداری مطلع و مایل و فروشنده‌ای مطلع و مایل می‌توانند در معامله‌ای حقیقی و در شرایط عادی، یک دارایی را در ازای مبلغ مزبور با یکدیگر مبادله یا یک بدهی را تسویه نمایند

اسلاید 8: Your footer here8برای تعیین واحد پول عملیاتی، واحد تجاری عوامل زیر را :مد نظر قرارمی دهیمالف)واحد پولی که قیمت فروش کالاها و خدمات عمدتاً با آن تعیین و تسویه می‌شود و رقابت و مقررات موجود در محل فعالیت، قیمت فروش کالا و خدمات را تعیین می‌کند.ب)واحد پولی که بخش عمده مواد، دستمزد، و سایر مخارج تأمین کالاها و خدمات با آن تعیین و تسویه می‌شود

اسلاید 9: اقلام پولیYour footer here9عبارت است از وجه نقد و داراییها و بدهیهایی که قرار است به صورت مبلغ ثابت یاقابل تعیینی از وجه نقد دریافت یا پرداخت شود. حسابهای دریافتنی و پرداختنی تجاری و سود سهام پرداختنی، نمونه‌هایی از اقلام پولی است. مطالبات و بدهیهایی که به صورت غیرنقدی و برمبنای ارزش منصفانه کالا و خدمات درآینده تسویه می‌شود (مانند پیش‌دریافت بابت فروش کالاهایی که قیمت آن در زمان تحویل مشخص می‌شود) نیز جزء اقلام پولی محسوب می‌گردد.

اسلاید 10: اقلام غیر پولیYour footer here10برعکس، ویژگی اصلی اقلام غیر پولی، نبود حق دریافت (یا تعهد پرداخت) مبلغ ثابت یا قابل تعیینی از وجه نقد می‌باشد. پیش‌پرداخت خرید کالا و خدمات به قیمت ثابت (مانند پیش‌پرداخت اجاره)، سرقفلی، داراییهای نامشهود، موجودیهای مواد و کالا، داراییهای ثابت مشهود و بدهی هایی که از طریق تحویل دارایی غیر پولی تسویه می شود نمونه هایی از اقلام غیر پولی است.

اسلاید 11: اگر واحد پول عملیاتی واحد تجاری، واحد پول یک اقتصاد با تورم حاد باشد صورت های مالی آن براساس الزامات گزارشگری مالی در اقتصاد های با تورم حاد تجدید ارئه شود.Your footer here11

اسلاید 12: اگر واحد پول یک اقتصاد با تورم حاد نباشد باید باروش های زیر تسعیر شودYour footer here12

اسلاید 13: اگر واحد پول یک اقتصاد با تورم حاد باشد باید با روش های زیر تسعیر شودYour footer here13

اسلاید 14: در صورتی که واحد تجاری دفاتر ثبت های خود را به واحد پولی غیر از واحد پول عملیاتی خود نگهداری نماید.هنگام تهیه صورت های مالی تمام مبالغ برحسب واحد پول عملیاتی؛واحد تجاری تسعیر می شود.و در نتیجه به مبالغی منجر می شود که اگر این اقلام از ابتدا به واحد پول عملیاتی ثبت شده بود؛ایجاد می شد.Your footer here14

اسلاید 15: Your footer here15نرخ تسعیر در تاریخ ترازنامه نرخ تسعیر در تاریخ انجام معاملهتسعیراقلام ارزی در تاریخ ترازنامه12اقلام پولیاقلام غیر پولی

اسلاید 16: در پایان هر دوره گزارشگری16

اسلاید 17: Your footer here17شناخت تفاوت تسعير معاملات ارزي شرکتهاي دولتی شرکتهاي غيردولتیطبق ماده 136 قانون محاسبات عمومی حساب سود و زیان دوره

اسلاید 18: ماده136قانون محاسبات عمومی کشورYour footer here18سود و زيان‌ حاصل‌ از تسعير داراييها و بدهيهای ارزی شركتهای دولتی ‌، درآمد يا هزينه‌ تلقی‌ نمی گردد. مابه‌التفاوت‌ حاصل‌ از تسعير داراييها و بدهيهای مذكور بايد در حساب‌ ذخيره‌ تسعير داراييها و بدهيهای ارزی منظور شود.در صورتی که در پایان سال مالی مانده حساب ذخیره بدهکار باشد این مبلغ به حساب سود و زیان همان سال منظور خواهد شد.

اسلاید 19: Your footer here19در صورتی كه‌ مانده‌ حساب‌ ذخيره‌ تسعير داراييها و بدهيهای ارزی در پايان‌ سال‌ مالی‌ از مبلغ‌ سرمايه‌ ثبت‌ شده‌ شركت‌ تجاوز نمايد، مبلغ‌ مازاد پس‌ از طی مراحل‌ قانونی قابل‌ انتقال‌ به‌ حساب‌ سرمايه‌ شركت‌ می باشد.تبصره

اسلاید 20: Your footer here2020/26

اسلاید 21: صورت های مالی عملیات خارجیYour footer here21روش مورد استفاده براي تسعير صورتهای مالی عمليات خارجی، به رابطه عملياتی و تامين مالی بين واحد تجاری گزارشگر و عمليات خارجی بستگی دارد.

اسلاید 22: Your footer here22عملیاتخارجیعملیات خارجی لاینفک از عملیات تجاری گزارشگرواحد مستقل خارجی

اسلاید 23: با این وجود تشخیص عملیات خارجی مستقل مستلزم قضاوت استنشانه های تشخیص عملیات خارجی مستقل1234استقلال فعالیتپایین بودن حجم معاملات واحد خارجی با واحد گزارشگرتامین مالی خارجیپرداخت هزینه ها با استفاده از ارز56فروش براساس ارزاستقلال جریان های نقدی23

اسلاید 24: عملیات خارجی لاینفک از عملیات واحد تجاری گزارشگرYour footer here24صورتهای مالی اين دسته از عمليات با استفاده از روشهای مورد استفاده برای معاملات ارزی تسعير می شود. عمليات تسعير مبتنی بر اين فرض است که معاملات انجام شده توسط عمليات خارجی عملا به وسيله واحد تجاری گزارشگر صورت گرفته است.

اسلاید 25: Your footer here2525/26

اسلاید 26: واحد های مستقل خارجیYour footer here26صورتهاي مالي اين واحدها به شرح زير تسعير مي شود:1-داراييها و بدهيها اعم از پولی و غير پولی، با نرخ تسعير در تاريخ ترازنامه 2-درآمدها و هزينه ها با نرخ تسعير در تاريخ انجام معاملات( به استثنای صورتهای مالی که واحد پول آن مربوط به اقتصادهای با تورم حاد است که در اين صورت پس از ارائه مجدد، از نرخ تسعير در تاريخ ترازنامه استفاده مي شود).

اسلاید 27: واحد های مستقل خارجینکات:27

اسلاید 28: واحد تجاري‌ بايد موارد زير را افشا كندYour footer here28 1-مبلغ‌ تفاوتهای تسعير شناسایی شده‌ در سود و زيان‌ دوره‌ 2-خالص‌ تفاوتهای‌ تسعير طبقه‌بندی شده‌ به عنوان‌ يك‌ قلم‌ جداگانه‌ در سرفصل‌ حقوق‌ صاحبان‌ سرمايه‌ و صورت‌ تطبيق‌ مانده‌ آن‌ در آغاز و پايان‌ دوره‌3- مبلغ‌ تفاوتهای تسعيری كه‌ طی دوره‌ به عنوان‌ بخشی از مبلغ‌ دفتری يك‌ دارايی منظور شده‌ است‌.

اسلاید 29: و من الله توفیق

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید