مهندسی شهرسازی

استان شناسی تهران

ostan-shenasi-tehran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استان شناسی تهران”

استان شناسی تهران

اسلاید 1: عنوان پروژه:استاد:دانشجو:رشته:91-92درس 5 مشکلات و مسائل محیطی استان

اسلاید 2: 1-مخاطرات طبیعیالف- زلزله: استان تهران در منطقه لرزه خیز واقع شده است. وجود گسل های فراوان و فعال دلیلی بر این ادعاست. در این میان، سه گسل پتانسیل ایجاد زمین لرزه ای با بیش از 7 ریشتر قدرت را دارا هستند که عبارتند از:1-گسل مشا به طول حدود 200 کیلومتر2-گسل شمال تهران به طول حدود 90 کیلومتر 3- گسل جنوب ری به طول حدود 20 کیلومتر.

اسلاید 3: وقوع زلزله در مناطق شهری استان تهران برای همه ی تأسیسات حیاتی از قیبل بیمارستان ها، مراکز آتش نشانی و مراکز امدادرسانی خطری جدی است. آسیب دیدن لوله های بزرگ گاز و نفت، خطوط انتقال نیرو و سدهای تأمین کننده ی آب استان از خطرهای بزرگی است که مناطق مسکونی شهری و روستایی را تهدید می کند.

اسلاید 4: چه باید کرد؟زلزله در واقع رفتار طبیعی زمین است و آنچه زلزله را خطرناک می کند، شیوه ی نامناسب زندگی انسان ها بر روی زمین است. برای کاهش میزان خسارت های ناشی از زلزله، اقدامات زیر را باید انجام داد:1-تجهیز امکانات علمی کشور برای پیش بینی دقیق تر احتمال وقوع زلزله2- رعایت اصول ایمنی در ساخت بناهای جدید و تحکیم و بازسازی بافت های فرسوده ی شهری3- آمادگی همه جانبه ی سازمان ها و مراکز ذی ربط قبل، هنگام و بعد از وقوع زلزله (مدیریت بحران)4- آموزش همگانی مردم.

اسلاید 5: ب- سیل: بخشی از دامنه های جنوبی البرز که استان تهران را دربر گرفته ، حوضه های آبریز رودهای پر آبی است که به سمت دشت های تهران در جریان اند. از بین رفتن پوشش گیاهی و تغییر کاربری زمین یعنی تبدیل زمین های نفوذ پذیر به مناطق مسکونی و از بین بردن مسیل های طبیعی باعث شده تا در اثر وقوع بارندگی های شدید، سیلاب از شمال به سرعت به سمت مناطق جنوبی سرازیر شود و آسیب شدیدی را به این نواحی وارد کند. امروزه بستر این رودخانه ها به علت ساخت و ساز بی رویه به شدت باریک شده و یا به کلی از بین رفته و همین امر مناطق مختلف استان تهران را در معرض خطر سیلاب قرار داده است.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید