سایر تحقیق و پژوهش

استان یزد + برای دانش آموزان ابتدایی

ostaan-yazd

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۲۳ اسلاید پاور پوینت در مورد استان یزد اثار باستانی، اب و هوا ، جغرافیا ، صنایع، و غذا های استان یزد و مناسب برای دانش اموزان ابتدایی و راهنمایی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1127 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استان یزد + برای دانش آموزان ابتدایی”

استان یزد + برای دانش آموزان ابتدایی

اسلاید 1: موضوع: استان یزد

اسلاید 2:

اسلاید 3: آمار و ارقام استان یزدجمعیت: 1074428 نفر مرکز استان: یزد تعداد شهرستان: 11 تعداد بخش: 22 تعداد شهر: 24 تعداد دهستان: 51 مساحت: 129284.859 کیلومتر مربع مساحت: 129284.859 کیلومتر مربع علیرغم این که مساحت استان یزد خیلی بیش تر از استان البرز است اما بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر کم تر جمعیت دارد به دلیل این که آب در استان یزد کم است و هوای گرمی دارد و بیشتر آن کویر است.

اسلاید 4: اقلیم اب و هوایی استان یزداستان یزد در قلمرو سلسله جبال مرکزی ایران واقع شده و از پستی و بلندی و چاله‌‌ها و کفه‌‌های کویری متعدد تشکیل شده است. این ناهمواری‌ها عمدتاً به پنج گروه کوه‌‌ها و تپه‌های پای‌کوه، دشت‌ها و جلگه‌ها، بیابان‌ها، مناطق شور و کویرها و تپه‌های ماسه‌ای تقسیم می‌شوند.متوسط دمای هوا برابر 18/9 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است. حداکثر مطلق دما در تیرماه برابر 43 درجه سانتی‌گراد و حداقل آن در دی ماه برابر 7/2- درجه‌ سانتی‌گراد گزارش شده و اختلاف درجه‌ حرارت سالانه حوالی یزد 50 درجه سانتی‌گراد است. به استثنای منطقه کوهستانی شیرکوه، سایر نقاط استان یزد اقلیم گرم و خشک و بیابانی دارد که از مغرب و جنوب غربی به سمت شمال شرقی و شرق خشک‌تر می‌شود. به این ترتیب، آب و هوای استان یزد به علت قرار گرفتن در کمربند خشک جهانی، دارای زمستا‌ن‌های سرد و نسبتاً مرطوب و تابستان‌های گرم و طولانی و خشک است. در ایام تابستان،‌ ییلاق‌های شیرکوه پناهگاه مردم گرمازده این استان است.

اسلاید 5: در مورد استان یزداستان يزد دربردارنده مجموعه بسيار با ارزش ازميراث فرهنگی ايران زمين، درسده های گوناگون تاريخی است. عناصر مادی و معنوی فرهنگی موجود در استان يزد، به گونه‎ای است كه بررسی تاريخی را از روزگار پيش داديان تا کنون كاملاً فراهم كرده است. صدها مسجد، آب انبار، بازار، کاروان سرا، ساباط، قلعه، کاخ، آرامگاه، خانه، سرداب، خانقاه، حسينيه، کاريز و ده ها مکان مقدس تاريخی نزد زرتشتيان در گوشه و کنار اين استان؛ مجموعه‎ای کامل را به وجود آورده است. استان يزد از دير باز منطقه ای صنعتی بوده و اکنون نيز دارای کارخانه های توليدی بزرگ و کوچک است. اين منطقه از جاذبه هاي پرشمار طبيعي, تاريخي, معماري, فرهنگي و اجتماعي برخوردار بوده و يكي از مهم ترين مناطق جهانگردي ايران به شمار مي آيد.

اسلاید 6: اثار باستانی و میراث فرهنگی میدان امیر چخماق این مجموعه شامل بازار ، تکیه ، خانقاه ، اب انبار، و مسجد است که قدمتشان به دوره تیموریان میرسد. تکیه ی امیر چخماق به سال 1341 و مسجد امیر چخماق به سال 1330 در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفت.نام سازنده ان امیر جلال الدین چخماق است.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید