علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

استدلال معکوس – Abductive Reasoning – Pierce

2-Abductive-Reasoning-Pierce

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استدلال معکوس – Abductive Reasoning – Pierce”

استدلال معکوس – Abductive Reasoning – Pierce

اسلاید 1: استدلال معکوسAbductive Reasoning (Pierce)MGTools.ir

اسلاید 2: عنواناستدلال معکوسنوعنظریهمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحگروهی / سازمانی / فراسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: فیلسوف آمریکایی چارلز سندرز پیرس (1839-1914) اولین بار استدلال معکوس با به اصطلاح یک حس معرفی کرد .استدلال معکوس فرایند استدلالی است که از مشاهده حقایق شروع گشته و منجر به دستیابی فرضیه از طریق شهود با توضیحی قابل قبول می‌گردد. مفهوم این استدلال ابتدا توسط فیلسوف، ریاضیدان و دانشمند آمریکایی چارلز سندرز پیرس، در سال‌های اولیه قرن 20 توسعه داده شد. فرایند استدلال معکوس بصورت زیر می‌باشد: از مشاهده یا کاوش حقایقی خاص (به ظاهر نامرتبط) شروع می‌شود که منجر به (با یک حدس، شهود) پی بردن به اظهار بیانیه‌ای بعنوان فرضیه گشته که اگر فرضیه در رابطه با حقایق مشاهده شده نتایج قابل قبولی ارائه دهد، پس از آنان توضیحاتی در ارتباط با این حقایق از افراد مرتبط گرفته می‌شود. استدلال معکوس شکلی از استدلال استنتاجی است که از طریق کاوش یک مشاهده به یک تئوری که در آن کاربران (حساب‌ها) مشاهده‌کننده به صورت ایده‌آل به‌دنبال پیداکردن راه‌حلی ساده و در عین حال مورد پسند هستند، می‌باشد. در استدلال معکوس، بر خلاف استدلال استقرایی یا قیاسی ، محل انجام داشتن آن نتیجه را تضمین نمی‌کند. در واقع می‌توان استدلال معکوس را به عنوان استنتاج بهترین تبیین در نظر گرفت. مراحل فرآیند استدلال معکوس: از مشاهده یا کاوش حقایق خاص ( به ظاهر نامربوط) شروع می‌شود که منجر به (از طریق حدس و شهود) پی بردن به بیانیه‌ای که بعنوان یک فرضیه مطرح می‌شود. اگر فرضیه نتایج قابل قبولی در رابطه با حقایق مشاهده شده بدهد، سپس توضیحی از آن حقایق در نظر گرفته شود. اغلب در زمینه‌های حقوق، علوم کامپیوتر و تحقیقات هوش مصنوعی از این استدلال استفاده می‌شود, همچنین سیستم‌های خبره تشخیص و شناسایی اغلب استدلال معکوس را مورد استفاده قرار می‌دهند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطتفکر طراحی Design Thinking تفکر یکپارچه Integrative Thinkingتفکر جانبی Lateral Thinking مزایانتایج حاصل از این استدلال بسیار دقیق بوده و خطای بسیار کمی دارند. یک روش پرکاربرد برای نتیجه‌گیری‌ها است.کاربردهاتحقیقات علمی در خصوص هوش مصنوعی، عارضه‌یابی پزشکی و محاکمات حقوقی. براساس مفهوم فسفی نیز روش‌های مدیریت خاصی مانند تفکر طراحی، تفکر یکپارچه و تفکر جانبی شکل گرفته است. معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان