کسب و کار مهارت‌های شخصی

استراتژی‌های مطالعه Reading Strategies

Reading-Strategies

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی‌های مطالعه Reading Strategies”

استراتژی‌های مطالعه Reading Strategies

اسلاید 1: استراتژی‌های مطالعهReading Strategies

اسلاید 2: عنواناستراتژی‌های مطالعهنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعارتباطات و مهارت هاسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: 6 استراتژی را برای انجام یک مطالعه هوشمندانه استراتژی نخست؛ آگاهی از آنچه می خواهید بدانید نخستین سوالی که باید از خود بپرسید این است: چرا این متن را مطالعه می¬کنید؟ آیا برای هدفی مطالعه می کنید یا فقط بعنوان تفریح این کار را انجام می دهید؟ قصددارید پس از مطالعه این متن از چه چیزی آگاه شوید؟با پاسخ به این سوالات متوجه می شوید که آیا این متن، شما را به سوی هدفتان یاری می کند یا خیر!برای این کار می توانید قسمت معرفی کتاب و عنوان فصل ها را مرور کنید. در معرفی کتاب می توانید هدف کتاب و مخاطبان آن را بشناسید. مرور عناوین نیز ساختار کلی موضوع را برای شما روشن می کند.از خود بپرسید که آیا این کتاب نیازهای شما را برطرف می کند؟ آیا این کتاب اطلاعات و دانش کمی را در اختیار شما می گذارد؟ اگر این کتاب ایده آل شما نیست؛ آیا بهتر نیست بدنبال کتاب بهتری باشید؟استراتژی دوم؛ آگاهی از عمق مناسب در درک مطالب اگر فقط به یک دانش سطحی نیاز دارید، می توانید مطالب را یک مرور کلی کنید . پس شاید مرور معرفی، عنوان فصل ها و خلاصه هر فصل برای این کار کافی باشد.اگر به یک سطح متوسط از اطلاعات متن نیاز دارید، می توانید مرور خود را با دقت بیشتری انجام بدهید . در این حالت؛ معرفی و خلاصه هر فصل را به دقت مطالعه کنید؛ سپس یک مرور سریع روی محتوای فصل داشته باشید و مفاهیم و واژه های کلیدی را شناسایی و درک نمایید. به یادداشته باشید که در این سطح از مطالعه؛ به نمودارها و شکل های هندسی ، توجه کافی داشته باشید.تنها زمانیکه به یک دانش جزئی و دقیق نیاز دارید؛ متن کامل را مطالعه نمایید. در این حالت، ابتدا یک مرور کلی روی مطالب داشته باشید تا ساختار کلی موضوع را بشناسید. پس از درک ساختار اصلی می توانید به یک مطالعه دقیق و قابل قبول بپردازید. تکنیکSQ3R، روش موثری برای درک عمیق مطالب به یک متن می باشد.

اسلاید 4: استراتژی سوم؛ مطالعه فعالانه زمانیکه یک متن را با جزییات و دقت کامل مطالعه می کنید؛ حاشیه نویسی، یادداشت برداری، علامت گذاری و خط کشیدن زیر مطالب مهم، به شما کمک می کند. این کار مطالب مهم را در ذهن شما برجسته تر می کند و امکان مرور سریع نکات کلیدی را تسهیل می نماید. همچنین این کار، تمرکز ذهن را بر مطالب حفظ کرده و از سردرگمی شما جلوگیری خواهدکرد.البته این استراتژی در شرایطی جوابگوست که کتاب متعلق به خودتان باشد نه امانت! حتی اگر متن یا کتاب خودتان هم خیلی ارزشمند است؛ ابتدا یک نسخه کپی از آن تهیه کرده و سپس این اقدامات را روی نسخه دوم انجام دهید.اگر نگران آسیب وارد شدن به کتاب هستید؛ ابتدا هزینه زمان مطالعه کتاب را ارزیابی کنید. اگر ارزش کتاب کمتر از منافع حاصل از این ارزیابی و استفاده از استراتژی مطالعه فعالانه بود، آنگاه می توانید از این روش استفاده کنید.استراتژی چهارم؛ چگونگی مطالعه منابع اطلاعاتی گوناگون منابع متفاوت، اطلاعات را در چهارچوب های گوناگون و به روش های گوناگونی عرضه می کنند. آن ها از عمق و گستردگی متفاوتی نسبت به مطالب برخوردارند. با درک ساختار و چیدمان مطلب مورد مطالعه خود، می توانید با اثربخشی بیشتری به استخراج مطالب بپردازید.•مطالعه مجلات و روزنامه ها :این مجموعه، معمولا اطلاعات پراکنده ای را درمورد یک حوزه خاص ارائه می کنند. این منابع، بیشتر تمرکز خود را روی بخش های جذاب و جالب توجه یک عنوان، معطوف می کنند؛ تا فروش بیشتری داشته باشند. حتی ممکن است به مطالب اساسی که برای درک یک موضوع لازم هستند ولی از جذابیت پایینی برخوردارند؛ توجهی نداشته باشند. بنابراین بخش هایی که حاوی اطلاعات مفید هستند، نوعا تحت تاثیر تبلیغات و سایر مطالب غیرمرتبط قرار می گیرند.کارآمدترین روش برای استفاده از این مجلات، مرور مطالب(با کمی دقت) و توجه به فهرست و جدول مطالب است تا به سرعت، مقالات جذاب را شناسایی کرده و آن ها را مطالعه نمایید. اگر مقاله ی مفیدی را پیدا کردید؛ آن را جدا نموده و در پوشه ی اطلاعاتی مربوط به خود نگهداری نمایید. با این کار یک مجموعه کامل از مقالات مفید و مرتبط را گردآوری می کنید.روزنامه ها نیز معمولا از یک ساختار بخشی استفاده می کنند. اگر بصورت مستمر یک روزنامه را مطالعه می کنید؛ براحتی متوجه می شوید که کدام بخش ها بیشتر ارزش خواندن دارند و کدام بخش ها را باید کنار گذاشت.

اسلاید 5: •مطالعه تک مقالات :مقالات موجود در مجلات و روزنامه ها معمولا در سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:O مقالات خبری در این حالت، ابتدا به اطلاعات خیلی مهم پرداخته می شود و مقاله در مسیر خود به ترتیب از مطالب با سطح اهمیت کمتر استفاده می کند. طراحی ساختار مقالات خبری مبتنی بر اعلام مطالب کلیدی و سپس پرداختن به این رئوس مطالب با جزییات مناسب است. O مقالات مبتنی بر نگاه و نظر اشخاص این دسته، به بیان نظر افراد می پردازند. در این حالت، اطلاعات مهم در معرفی و خلاصه مقاله ذکر شده و در میانه مقاله به بحث و بررسی پیرامون موضوع، اختصاص خواهدداشت.O مقالات کارکردی این مقالات معمولا حاوی مطالب سرگرم کننده و یا پیشینه یک موضوع خاص هستند. در این حالت، اطلاعات کلید در بدنه اصلی متن ارائه می شوند.اگر بدانید که از یک مقاله چه می خواهید و نوع آن مقاله را درک کرده باشید؛ اطلاعات موردنیازتان را با سرعت و اثربخشی بیشتری استخراج خواهیدکرد. استراتژی پنجم؛ توجه به همه ابعاد یک موضوع زمانیکه یک مطلب مهم را مطالعه می کنید، براحتی ساختار فکری نویسنده را می پذیرید. این یعنی براحتی از اطلاعات مهمی که ذکر نشده اند و یا اطلاعات نامرتبطی که در مطلب قید شده اند؛ غافل می شوید. یک روش مناسب برای جلوگیری از این اشتباه؛ تهیه یک فهرست مطالب توسط خودتان و پیش از مطالعه متن مورد نظر است. حال می توانید متن را براساس فهرست خود مطالعه کرده و براحتی مشکلاتی نظیر حذف مطالب مهم یا عرضه مطالب نامرتبط را شناسایی کنید.استراتژی ششم؛ استفاده از واژه نامه برای مطالعه متون فنی اگر یک متن تخصصی را مطالعه می کنید؛ بهتر است واژنامه مناسب با آن را در کنار داشته باشید تا مفاهیم و واژه های کلیدی را به زبان خود ترجمه کنید و در زمان مورد نیاز به آن ها رجوع نمایید. بهتر است همزمان با مطالعه، یادداشت برداری را انجام دهید. برای این کار استفاده از تکنیک هایی نظیر نقشه های مفهومی یا سیستم یادداشت برداری کرنل مفید خواهد بود.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطتکنیک SQ3R SQ3Rتند خوانی Speed Readingمزایادستیابی به بیشترین منافع با صرف کمترین تلاش ممکن کاربردهااگر استراتژی های خوبی برای مطالعه داشته باشید؛ این کار را با اثربخشی بیشتری انجام خواهیدداد. هدف از بکارگیری این استراتژی ها در حوزه مطالعه، دستیابی به بیشترین منافع با صرف کمترین تلاش ممکن است. معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان