صفحه 1:
stability strategy
©
۱۵۱۵5
صفحه 2:
عنوان |[ استراتژی ثبات ]
ان
سح vl
Lees _)
صفحه 3:
یک شرکت ممکن است ادامه عملیات جاری خود را بدون تغییر قابل توجهی در مسیر شرکتی خود
انتخاب نماید. استراتژی ثبات یک استراتژی سطح شرکتی است به معنی استراتژی شکل گرفته
ای که دامته کلی و جهت شرکت را به مثابه یک کل و راهی که در آن عملیات های مختلف کسب و
کار خود با هم یرای رسیدن به اهداف خاص کار مى کنند. تعیین می نماید. این نوع از استرانژی
بخصوص با صاحبان کسب و کار کوچک که جاویژهای پیدا کرده و با موفقیت خود برآورده و هیچ
برنامه فوری پرای رشد کسب و کار خود ندارند, محیوب شده اند.لين استراتژی همچنین با شرکت
هایی که در حالت بلوغ توسعه می باشند نیز محبوب گشته است.
زمان هایی که استراتژی ثبات مناسبند عبارتند از :
* هنگامی که یک صنعت با فرصت های بدون رشد یا کند مواجه شده است
* زمانی که بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک استراتژی ثبات را به طور نامحدود می کنند.
* هنگامی که یک سازمان به تازگی تجربه یک دوره طولاتی رشد سریع داشته و تیاز به اسرد
شدن" age بازسازی مجدد نقاط قوت برای متابع و قابلیت ها دارد.
+ هنگامی که یک سازمان به عنوانی به مرحله بلوغ خود رسیده و جاى كم ويا هيج جایی برای
رشد خودش وجود دارد.
* جاه طلبی های رشد شرکت بسیار متواضعانه بوده و محتوای آن با رشد تدریجی همراه است.
اجرای استراتژی ثبات:
* بدون هیچ گسترشی در سطح عملیاتی سازمان
* استراتژی باید کوتاه مدت باشد.
صفحه 4:
انواع استراتژی ثیات به شرح ذیل می باشد :
* با احتباط پیش روید : آن زمان توقف است. یک فرصت برای استراحت قبل از ادامه استراتژی
رشد یا کاهش. این ممکن است پرای یک دوره موقت از زمان استفاده گردد تا وضعیت محیط
پیرامون تغبیر باید به خصوص اگر آنها در حال رشد خیلی سریع در سال های گذشته هستند. ممکن
است توسط شرکنها به عنوان یک استراتژی نست قبل از رفتن به یک استرانژی کامل تکامل یافته
بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.
* بدون تغیبر استراتژی : این تصمیمی است که چیز جدیدی انجام نمی دهد و یک انتخاب برای
ادامه عملیاتها و سیاست های فعلی برای آینده قابل پیش بینی است. اگر هنگام تجزیه و تحلیل
محیط, دیده شود كه هيج فرصت و تهديد قابل نوجهی وجود ندارد یا اگر نها نقاط قوت و ضعف
عمده درون سازمان نیستند یا نها رقبا یا تهدیدات جدید به محصولات جایگزین نیستند. سازمان
ممکن است تصمیم بگیرد هیچ کاری انجام ندهد.
۰ استراتژی سود : استرانژی سود تصمیم as انجام دادن هیچ چیز جدیدی در شرایط وخیم ot می
باشد اما به جای عمل به مسائل شرکتها که تنها موقتی بوده و برای ایجاد سود حتی در یک مورد
از کاهش فروش در درجه اول توسط کاهش سرمایه گذاری ها و سپس مخارج اختباری کوتاه
مدت, در تلاش هستند. به جای اعلام موقعیت ضعیف این شرکت به سهامداران و سرمایه گذاران
دیگر, مدیریت ارشد ممکن است به پیگیری این استراتژی وسوسه شود. بدیهی است. اسنرانژی
سود برای به دست آوردن بیش از یک مشکل موقتی مفید است اما اگر برای مدت طولانی ادامه
یافت, آن به یک وخامت جدی در موقعیت رقایتی شرکت منجر میشود.
صفحه 5:
ابزارهای مرتبط| | خ پیاده سازی استراتزی 6۷:0۴ Strategy
> مدیر ارشد استراتژی 06866۲ اوعاهتا5 کون
Ube
در زمانهايى كه شركتها ریسک گریز بوده یا در مقیاس نسبنا کوچکی
کسب و کار دارند و تغییر قابل توجهی نیاز نمیخواهند sul anil
این استرانژی مناسب و کارآمد است.
Ie
استراتژی ثبات به مفهوم حفظ موقعیت موجود است و در دو
صورت اتفاق می افتد:
شرکت وضعیت مناسبی داشته و تهدید خاصی در آینده متوجه آن
نمی باشد .
امکانات و منایع لازم جهت توسعه سازمان موجود نیستند یا زمان
شرایط محیطی اجازه أن را نمی دهد. pom
صفحه 6:
3
x
543} 3] 41/4
3 33
۲
صفحه 7:
براق کسب اطلاعات بیشتر به
وبسایت ۷۱9۲0۵۱5.۱۳ مراجعه
۱۵۵5