مدیریت و رهبری

استراتژی مدیریت دانش

esterateghi_modiriate_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی مدیریت دانش”

استراتژی مدیریت دانش

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: موضوع: استراتژی مدیریت دانش 2

اسلاید 3: استراتژی مدیریت دانش مدیریت استراتژیک دانش، به پروسه‌ها و زیرساخت‌هایی می‌پردازد که سازمان برای کسب، ایجاد و در میان گذاشتن دانش در جهت تنظیم استراتژی و اتخاذ تصمیمات تجاری از آن‌ها استفاده می‌کند. استراتژی دانش یک سازمان به بررسی رویکرد کلی یک سازمان که مایل به همسو کردن منابع دانش و توانایی‌های خود با نیازمندی‌ها در استراتژی خود است، می‌پردازد. بنابراین، فاصله دانش موجود بین آن‌ چه یک سازمان باید برای اجرای استراتژی خود بداند و آن‌ چه که می‌داند، کاهش می‌یابد. درک بهتر مفهوم و کاربردهای استراتژی‌های دانش می‌تواند از طریق بررسی مهم‌ترین دستاوردهای آن حاصل شود. یک عامل الزامی این است که سازمان‌های دارای توازن باید بتوانند مفهوم اکتشاف و بهره‌برداری از دانش را درک کنند.3

اسلاید 4: استراتژی مدیریت دانش یکی از مستندات بنیادی و کلیدی برای پیاده سازی برنامه های مدیریت دانش در سازمان می باشد .این استراتژی به شما زمینه و بستر پیاده سازی مدیریت دانش میدهد.این استراتژی حدود پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان را به شما میدهد .و به سوالاتی که در این مورد مطرح می شود جواب میدهد.چرا؟چه دانشی؟و توسط چه کسی ؟چرا ما دانش خود را مدیریت میکنیم ؟دانش کلیدی که روی آن تمرکز می کنیم کدام است ؟چه کسانی بیشترین سود را کسب میکنند ؟ با رسیدن به جواب این سوالات پیش نویسی از سند استراتژی مدیریت دانش را در اختیار دارید.این سند برای شما حدودی را مشخص می کند که اقدامات شما در آن انجام می شود.استراتژی مدیریت دانش 4

اسلاید 5: مععولاً در یک برنامه استراتژی مدیریت دانش 7 بخش اصلی میبینیم بخش اول شامل قواعدی می شود که در پیاده سازی مدیریت دانش به کار می رود قواعدی از قبیل اجرای مدیریت دانش به عنوان یک برنامه تغییر ، تمرکز اصلی بر روی کسب و کار و سپس راه حل و قواعدی از این دست .امروزه تسهیم مدیریت دانش به عنوان مغز سازمان مطرح است و کارکنان به دانش و اطلاعات مورد نیاز مجهز می کند تا بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و تصمیمات صحیح تر و سریع تر را اتخاذ نمایند بنابراین سیستمی لازم است که فرآیندهای متفاوت مدیریت دانش را پشتیبانی کند.5

اسلاید 6: مدل زیرنشان میدهد که بر اساس آن بررسی و تلفیق مدلهای مدیریت دانش حاصل شده است 6

اسلاید 7: تعیین اهداف دانشتحصیل دانش مورد نیازارزیابی و سازماندهی دانش به اشتراک گذاریتوانمندسازی و توسعه پایدار نیروی انسانی7

اسلاید 8: بخش دوم شامل چشم انداز و دامنه طرح است شما نیازمند یک چشم انداز عالی هستید که هاوی تکنیک مدیریت دانش مناسب برای سازمان شماست همچنین نیازمند ترسیم دامنه محکم هستید تا از اقدامات پراکنده جلوگیری شود اما به اندازه کافی گسترده که تمام چارچوب مدیریت دانش را در بر بگیرد.8

اسلاید 9: ترسیم چشم انداز دانشدر چارچوب تدوین استراتژي دانش، ترسیم چشمانداز دانش، ابزاري موثر و یکی از گامهاي ضروري جهت پیاده سازي مدیریت دانش به شمار میرود. انجام این کار مستلزم شناخت درست فرصتها، تهدیدها، قوتها، ضعفهاي سازمان در زمینه مدیریت دانش و داشتن افق زمانی بلندمدت در این رابطه است. هدف اصلی ترسیم چشمانداز دانش، فراهم آوردن زمینه درك صحیح وضعیت دانش سازمان است. به منظور تدوین استراتژي مدیریت دانش، اولویت بندي پروژههاي مدیریت دانش، و شناختن نیازها و فرصتهاي ویژه مدیریت دانش، داشتن چنین چشمانداز بلندمدتی ضروري است. به طور معمول چشمانداز دانش ، شرح مختصري از داراییها ، برنامهها، فعالیتها و عملیات اصلی مربوط به دانش را ارائه و همچنین، وضعیت آنها را با توجه به بازارهاي موجود ، رقابت، و توسعههاي کلی در داخل و خارج سازمان شرح میدهد.9

اسلاید 10:     بدون داشتن چشم‌انداز روشن، اولویت‌های درونی و بیرونی سازمان می‌تواند دستخوش تغییرات بسیاری شود و این امر موجب سردرگمی کارکنان در اولویت‌بندی موضوعات مختلف از جمله مدیریت دانش خواهد شد. اکثر سازمان‌ها معتقدند که دیدگاهی مشترک در هدف‌گذاری و اجرای مدیریت دانش دارند. اما زمانی که نیازها و اهداف ذینفعان مختلف بررسی می‌شود، پاسخ‌ها به‌طرز چشمگیری متفاوت است و این نشانگر عدم وجود یک چشم‌انداز روشن در سازمان است.خصوصیات چشم انداز§ آینده ای بهتر و مطلوب را به تصویر بکشد§ بلند پروازانه باشد و آینده های دور را ترسیم کند.§ پسندیده و مطلوب باشد.§ واضح و قابل فهم باشد.§ حتی الامکان تغییرات آینده را پاسخگویی نماید.§ دستیابی به ارزش های مشترک را سهولت بخشد.§ پیامدهای مثبت را بیان دارد.§ ایجاد هیجان، انگیزه و تحرک نماید.مزایا ومنافع تدوین چشم انداز§ ارائة تصویری از مجموعه در پایان افق برنامه ریزی.§ ایجاد درکی کلی از این که موفقیت مجموعه به چه مفهومی است.§ ایجاد اتفاق نظر بر آیندة مطلوب مجموعه.§ روشن ساختن جهت و مقصود حرکت مجموعه.§ مشخص نمودن این که مجموعه، در صورت برآوردن مأموریت خود، به چه شکل و چگونه ساخترای خواهد رسید.§ در مواجهه با مسایل پیش آمده سازمان فوق فعال خواهد بود.§ بکارگیری ابتکار عمل و خلاقیت در سازمان افزایش خواهد یافت.§ با مشخص شدن هدف غایی تلاش های افراد و فعالیت ها سازمانی جهت می یابند.§ هدایت نیروهای بالقوه و بالفعل و ایجاد هم نیروزایی در آنها§ اولویت بندی تخصیص منابع و بهره گیری از امکانات و فرصت ها§ جلوگیری از بروز بحران های احتمالی و اتلاف منابع10

اسلاید 11: زمینه مدیریت دانش یک سازمان نمونه SWOT:W ضعفها-تسهیم دانش در ازاي صرف وقت زیادي اتفاق می افتد.- براي پاسخگویی به حجم زیاد دانش و اطلاعات، زیر ساخت های IT سازمان کافی نیست.S قوتها -فرهنگ مناسبی براي تسهیم دانش وجود دارد.- کارکنان به منابع زیادي از اطلاعات در درون و بیرون سازمان دسترسی دارند.T تهدیدات-رقیبان شرکت به سرعت به سمت پیاده سازي مدیریت دانش حرکت کرده اند .- امکان دسترسی رقیبان به دانشهاي فنی شرکت یک تهدید بزرگ محسوب می شود .O فرصتها کارمندان جدید در حال جذب توسط شرکت، منابع خوبی از دانش جدید به حساب می آیند11

اسلاید 12: بخش سومشامل محرکهای کسب و کار یا ماموریتهای کسب و کار میباشد ما میدانیم که شما مدیریت دانش را به دلایل شخصی انجام نمی دهید انجام میدهید زیرا یک نیاز برای کسب وکارتان است اما یک نیاز تجاری استراتژیک چیست ؟ آیا رشد و پرورش ذهن در سازمان دانش محور است ؟آیا کنترل هزینه است ؟آیا بهبود اثربخشی است ؟ آیا بهبود در روابط با مشتری است ؟ اگر شما ماوریتهای کسب و کار خود را بشناسید به راحتی می توانید با برنامه مدیریت دانش بر آنها تاثیر بگذارید.12

اسلاید 13: تدوین مأموریتمأموریت (Mission) به معنی فلسفه وجودی و چرایی وجود می باشد. به این معنی که چرا این کالا بوجود آمده است. منظور از فلسفه وجودی شرکت یعنی اینکه چرا این شرکت در این صنعت بوجود آمده است.بطور کلی فلسفه وجودی باید بصورت کلی بیان شود و شرکتها نباید فلسفه وجودی خود را طوری انتخاب نمایند که در یک زمان، فلسفه وجودی شرکت به پایان برسد و از بین برود. مأموریت متأثر از چشم انداز (Vision) یا بینش است. چشم انداز نیز می تواند متأثر از تحصیلات، تجربیات، مطالعات، تربیت خانوادگی، نیاز جامعه، تقاضاهای محیطی و… باشد. چشم اندازها در واقع مأموریت شرکت را میسازند. مأموریت باید تا حد امکان بصورت کلی باشد و اهداف کلی شرکت را بیان نماید اما این کلی بودن نباید بگونه ای باشد که بی محتوا بوده بلکه باید جهت دهنده باشد.اهمیت مأموریت سازمانی§ هدف نهائی سازمان را عملاً مورد تأکید قرار می دهد§ مبنا و معیار تخصیص منابع محسوب میشود§ جو شناخته شده ای را بر سازمان حاکم راهنمای تدوین برنامه ها و فعالیت های همه واحدها و افراد قرار می گیرد.§ زمینه انعطاف پذیری سازمانی را فراهم آورد و از عبارت کلی تر استفاده شود بطور مثال بجای استفاده از انجام واکسیناسیون هیپاتیت ب از عبارت واکسیناسیون بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن، بجار تولید دانش مربوط به هپاتیت از تولید دانش مورد نیاز جامعه پزشکی و بجای تربیت کاردان و کارشناس از تربیت نیروی انسانی متخصص استفاده شود.§ برنامه ارزیابی فعالیتها و نتایج حاصله را جهت دهی می نماید.13

1,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید