esteratezhi_noavari_noavari_va_reqabat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی نوآوری”

استراتژی نوآوری

اسلاید 1: استراتژي نوآوري نوآوري و رقابتاستاد راهنما: جناب آقاي دكتر حجارياندانشجو: روزبه سليميدانشگاه علامه طباطباييsalimi2014@gmail.com

اسلاید 2: نوآوري و رقابتنوآوري و به چالش كشيدن قواعدشركت ها براي موفقيت به خلق شيوه هاي نو، قواعد جديد و خلق محصولاتي كاملا متفاوت احتياج دارند.ديگر اثر بخشي تضميني براي برتري رقبا فراهم نميسازد.امروزه قرار گرفتن در شرايط مستعد برتري مستلزم ايجاد تغيير اساسي در قواعد بازي است.salimi2014@gmail.com

اسلاید 3: نوآوري و رقابتنوآوري و به چالش كشيدن قواعدعوامل روي آوري شركت ها به نوآوري و خلق ايده هاي انقلابي:فقر و كاهش اهميت منابعآينده سازيهمگرايي، تشابه و كوتاه شدن عمر استراتژي هاتلاش براي حفظ جوانيsalimi2014@gmail.com

اسلاید 4: نوآوري و رقابتفقر و كاهش اهميت منابعنوآوري در كسب و كار و نيز پيشرفت تكنولوژي، باعث شده است تا از اهميت منابع به ويژه منابع اوليه در دستيابي به مزاياي رقابتي كاسته شود. شركت ها با روش ها و راه حل هاي گوناگون وابستگي خود به منابع و امتيازات را كاهش ميدهند و براي فايق آمدن بر فقر سرمايه، تكنولوژي، نيروي انساني و نيز تورم تلاش ميكنند.salimi2014@gmail.com

اسلاید 5: نوآوري و رقابتآينده سازيشركت هاي متعددي سعي ميكنند تا الگوهاي آينده كسب و كار را پيش بيني نمايند و استراتژي خود را بر اساس فرصت ها و تهديد ها خلق كنند.با اين حال به دليل وجود متغيير هاي آشكار و پنهان بسيار، پيش بيني دقيق آينده ناممكن است.به دليل عدم اطمينان از تحولات، برخي شركت ها سعي ميكنند تا خود الگوي كسب و كار آينده را بسازند. اين شركت ها معتقدند كه شركتي كه استاندارد صنعت را تعيين ميكند تقريبا هميشه بر بازار حاكم بوده و تسلط دارد. salimi2014@gmail.com

اسلاید 6: نوآوري و رقابتآينده سازيشعار شركت ماكروسافت: آينده را ما تعيين ميكنيم.گري هامل استاد استراتژي: هدف از پيش بيني آينده تعيين آنچه ممكن است رخ دهد نيست بلكه هدف از آن درك آينده اي است كه ميتوان ايجاد نمود.دنيس گابور: بهترين راه پيش بيني آينده ساختن آن است.salimi2014@gmail.com

اسلاید 7: نوآوري و رقابتهمگرايي، تشابه و كوتاه شدن عمر استراتژي هامشابهت و همگرايي استراتژي ها، شركت هاي پيشرو را وادار ميكند تا براي متمايز شدن از سايرين،‌ فرايند ها، شيوه ها و محصولات و خدماتي نو خلق نمايند. اين امر مستلزم نوآور بودن آن ها ميباشد.خلق مزيت رقابتي ديگر به معناي انجام بسيار خوب يك قاعده كنوني بازي نمي باشد بلكه به توانايي شركت در ايجاد تغييرات بنيادي در قواعد بازي دارد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 8: نوآوري و رقابتتلاش براي حفظ جوانينوآوري و باز نگري اساسي به همراه برخي از تجربيات مفيد گذشته، ميتواند شركت هاي قديمي را در موضعي برتر نسبت به سايرين قرار دهد. بنابراين نوآوري عاملي است كه ميتواند مانع پيري شركت ها و نيز جوان تر شدن شركت هاي پير شود.salimi2014@gmail.com

اسلاید 9: نوآوري و رقابتنوآوري به معناي انجام كارهاي جديد يا انجام كارهاي موجود به روش هاي جديد است.نوآوري استراتژيك موضوعي بيش از توسعه محصولات جديد است. نوآوري ميتواند در سيستم هاي پشتيباني، ساختار سازماني، سياست هاي توليد، كانال هاي توزيع و ارتباطات و ساير حوزه ها باشد.در نظام جديد منافع بسيار نصيب شركت هايي ميشودكه مدل ها و ايده هاي جديد خلق نمايند. اين ايده ها و مدل هاي ارزش آفرين مبتني بر تغيير تكنولوژي،‌تغييرات جمعيتي و ذايقه مصرف كنندگان پديد مي آيند.salimi2014@gmail.com

اسلاید 10: نوآوري و رقابتپيشتازان بازار ها پس از شناسايي و به چالش كشيدن باور ها و مفروضات اساسي حاكم بر كسب و كار از طريق ارائه ايده هاي انقلابي، باور هاي جديدي را ارائه ميكنند و مسير آينده را به نفع خود تغيير ميدهند و از اين تغيير براي خود فرصت سازي ميكنند.salimi2014@gmail.com

اسلاید 11: نوآوري و رقابتاقدامات موثر براي خلق ايده هانوآوري از يك ايده و دستور العمل پيروي نميكند.تعصب به آرمان ها، و نه ساختارها، فرآيند ها، محصولات و بازارها.تمامي افراد ميتوانند سرچشمه ايده هاي نو باشند.salimi2014@gmail.com

اسلاید 12: نوآوري و رقابتنوآوري از يك نسخه و دستور العمل پيروي نميكندقصد و نيت نوآوري نخستين گام براي نوآور كردن سازمان است.اگر شركتي تصور كند كه در يك زمان مشخص با صدور يك بخش نامه ميتواند به ايده هاي نو دست پيدا كند سخت در اشتباه است.نوآوري با اهداف غير معقول و نامتعارف آغاز ميشود. شركت ها بايد انتظارات شگفت انگيزي را مطرح كنند و اهداف متوسط را دور بريزند. طرح انتظارات نامتعارف اولين گام براي عبور از وضع موجود است.تمامي كاركنان بايستي از تصميم در هم شكستن شيوه هاي معمول آگاهي يابند. اين باعث ميشود كه آنان از مقصد آگاه شوند و ايده هاي خود را در آن جهت توليد كنند.salimi2014@gmail.com

اسلاید 13: نوآوري و رقابتتعصب به آرمان ها، و نه ساختارها، فرآيند ها، محصولات و بازارهاآنچه براي شركت هاي نوآور اهميت دارد آرمانهاي آنان است.اين شركت ها با درك شرايط و اهداف آتي خود برخي ساختارها، محصولات، بازارها و فرآيند هاي خود را رها ميسازند و بر محصولات و فرآيند هاي ديگري متمركز ميشوند.اينكه فكر كنيم سالها براي يك محصول يا فرآيند زحمت كشيده ايم و حال نبايد آنرا كنار بگذاريم باعث ميشود از صحنه رقابت حذف شويم.salimi2014@gmail.com

اسلاید 14: نوآوري و رقابتتمامي افراد ميتوانند سرچشمه ايده هاي نو باشندنوآوري و خلق استراتژي قاعده شكنانه با مهمترين دارايي سازمان يعني توانايي انسان مرتبط است.براي خلق ايده هاي استراتژيك مديران بايد انحصار خلق استراتژي را درهم بشكنند. مديران ارشد اغلب دوست ندارند انحصار خود در خلق استراتژي را از دست بدهند.اين نگرش را كه ”تنها در بالاي زنجيره فرماندهي است كه ايده هاي اساسي شكل ميگيرد“ بايد به زباله دان سپرد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 15: نوآوري و رقابتبه عقيده گري هامل سه گروه كه اغلب كمتر در فرايند خللق استراتژي دخالت دارند بايد با فرصت هاي بيشتري در زمينه اظهار نظر روبرو شوند:افراد جوان زيرا فكر و ايده هاي جوان به روز تر و به آينده نزديك تر است.افرادي كه در مرز سازمان فعاليت ميكنند زيرا افراد در حاشيه و مرز سازمان مجبورند خلاق تر باشند به دليل منابع كمتري كه در اختيار دارند.افراد جديد الاستخدام زيرا هنوز جلب اصول پذيرفته شده و ثابت صنعت نشده اند. salimi2014@gmail.com

اسلاید 16: نوآوري و رقابتباور هايي چون طرح انتظارات شگفت انگيز، عدم دلبستگي و ... فضا و بستري مناسب براي نوآوري افراد فراهم ميسازد. اما ايمان صرف به چنين باور هايي نوآور شدن را تضمين نميكند.براي نوآور شدن سازمان موارد زير ضروري مينمايد:قابليت يادگيري سازمانيافزايش قدرت درك شرايط و موقعيتافزايش قابليت ايده پردازيsalimi2014@gmail.com

اسلاید 17: نوآوري و رقابت1) قابليت يادگيري سازمانيمحيط هاي داخلي و خارجي سازمان ها منابع الهام بخشي براي نوآوري ميباشند. حساسيت به آنچه در درون و بيرون ميگذرد، نتايج بسيار ارزشمندي براي سازمان ها به همراه خواهد داشت.نوآوري با كسب دانش از منابع مختلف و به كارگيري آن در سازمان امكان پذير است.نوآوري با مفهوم يادگيري گره خورده است. يادگيري فرايندي است كه سازمان با دانش جديدي آشنا ميشود و آن را در فعاليت هاي ارزش آفرين كسب و كار خود وارد ميكند.salimi2014@gmail.com

اسلاید 18: نوآوري و رقابت1) قابليت يادگيري سازمانيتئوري يادگيري سازمان بيان ميكند كه دو سطح يادگيري وجود دارد كه منجر به تغييرات سازماني ميشوند:يادگيري انطباقي يا تك حلقه: پايه اي ترين شكل يادگيري، در درون مرزهاي شركت، اغلب برسي شكاف عملكرد ها و برنامه ها موجب اين نوع يادگيري ميشود، در محدوده سنتي فعاليت هاي سازماني است، با نوآوري تدريجي در ارتباط است.يادگيري ايجادي يا دو حلقه: زماني رخ ميدهد كه سازمان خواهان به چالش كشيدن مفروضات بنيادي خود در خصوص ماموريت، مشتريان،‌ رقبا و استراتژي مدل كسب و كار ميباشد، با نوآوري جهشي و بنيادي همراه است.salimi2014@gmail.com

اسلاید 19: نوآوري و رقابت1) قابليت يادگيري سازمانيبراي يادگيري سازماني ميتوان به سه منبع اشاره كرد:قابليت يادگيري از بازاريادگيري از درونيادگيري از طريق ارتباطsalimi2014@gmail.com

اسلاید 20: نوآوري و رقابتقابليت يادگيري از بازاربازار يك كسب و كار از عناصر متعددي تشكيل شده است: مشتريان، رقبا و ساير شركت ها.به اعتقاد بسياري نوآوري نتيجه درك روشن از نيازها و خواسته هاي آشكار و پنهان مشتري ميباشد. سازمان هاي نوآور به طور دائم در جستجوي فرصت هاي جديد براي جلب رضايت مشتريان است.مشتري مهم ترين منبع الهام بخش نوآوري سازماني است.نزديكي بيشتر به مشتري موجب شناسايي ابعاد ارزش آفرين آن مي گردد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 21: نوآوري و رقابتقابليت يادگيري از بازاررقبا نيز يكي از مولفه هاي اساسي بازار ميباشند. زير نظر داشتن رقيب موارد آموختني بسياري براي شركت ها به همراه دارد.بهينه پويي و الگوبرداري روشي است براي بررسي و يادگيري از شركت هاي موفق و نيز رقبا ميباشد كه لازم است همواره اهتمام ويژه اي به آن مبذول گردد.براي يادگيري از رقبا و مشتريان ميتوان ارتباط مناسبي با توزيع كنندگان ايجاد نمود.salimi2014@gmail.com

اسلاید 22: نوآوري و رقابتيادگيري از دروناهميت كاركنان براي يادگيري از درون همانند اهميت مشتريان براي يادگيري از بازار است.مديران و كاركنان ميتوانند از يكديگر بياموزند و يافته هاي خود را به ديگران منقل كنند.شركت ها شيوه هاي مختلفي مانند ايجاد انواع نظام هاي مشاركتي مانند نظام پيشنهادات، گروه هاي كيفي و مجالس هم انديشي و طوفان مغزي و يا برپايي اتاق هاي خيال پردازي و مخازن فكري از جمله اين شيوه ها است.تحقيق و توسعه نيز معمول ترين فعاليت يادگيري در درون شركت هاي توليدي ميباشد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 23: نوآوري و رقابتيادگيري از طريق ارتباط با خارج سازمانيادگيري از طريق ارتباط با يادگيري از طريق بازار متفاوت است.قابليت يادگيري ارتباطي به معناي توان شركت در قياس با رقبا در كسب دانش تكنولوژيكي و غير تكنولوژيك از طريق پيوند هاي خارجي با منابع دانش و نيز ساير شركت ها، نشر و بكارگيري آن و به فراموشي سپردن برخي از پارادايم هاي آن ميباشد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 24: نوآوري و رقابتيادگيري از طريق ارتباط با خارج سازمانبهره جستن از دانش موجود در خارج سازمان ، جزء اساسي فعاليت هاي نوآورانه ميباشد.دانشگاه ها موسسات مشاوره اي،‌ آزمايشگاه ها و ... از جمله منابعي ميباشند كه شركتها ميتوانند با برقراري ارتباط نزديك،‌ دانش نو را كسب و به داخل منتقل كنند.ارتباط زماني ارزشمند است كه موجب انتقال دانش جديد به شركت، باعث توليد دانش توسط آن و نيز افزايش قابليت نوآوري كاركنان گردد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 25: نوآوري و رقابت2) افزايش قدرت درك شرايط و موقعيتشناخت دقيق از پديده هايي كه سازمان با آن ها روبرو است، يك امر ضروري در خلق استراتژي ها و ايده هاي نوآورانه ميباشد.شناخت پديده ها از جمله مسايل دروني و بيروني، و دريافت اثرات هر يك نقطه آغازين تفكر خلاق است.اين تصور كه در استراتژي هاي نوآورانه درك شرايط از طريق به كارگيري ابزار تجزيه و تحليل جايگاهي ندارد تصوري نادرست است.در كسب و كار نوآوري به ندرت حاصل بارقه هاي ذهني بدون درك شرايط است.salimi2014@gmail.com

اسلاید 26: نوآوري و رقابت3) افزايش قابليت ايده پردازيآلبرت اينيشتين معتقد است كه تصور، مهمتر از دانش است. خلق ايده هاي نو متاثر از تصور و تخيل ايده آفرينان است.اين امر مستلزم مشاهده و دقت در ماوراي ظاهر و خلق ايده هايي است كه در ابتدا غير واقع بينانه و بدون ارتباط منطقي با موضوع به نظر ميرسند.ضمير ناخود آگاه افراد يك منبع غني براي تصورات،‌ ايده ها و تجربيات ميباشد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 27: نوآوري و رقابت3) افزايش قابليت ايده پردازيگوش دادن به موسيقي آرام بخشملاحظه تصاوير زيباانجام كارهاي موزون مثل دويدن، پياده روي، يوگااستشمام عطريات و بوهاي مطبوعخوردن غذاهاي سرشار از ويتامين Bپرداختن به كارهاي مورد علاقهقرار گرفتن در حلقه افراد خلاق تقويت توان ايده پردازي افراد را در پي دارد.salimi2014@gmail.com

اسلاید 28: نوآوري و رقابتلازم است شركت ها جهت خلق ايده هاي بنيادين كاركنان خود را به رها سازي ذهن و طيران فكر تشويق نمايند و ماحصل آنرا از طريق تبادل با ديگران و با توجه به برخي واقعيت ها تعديل كنند.يكي از مناسب ترين شيوه ها براي افزايش قدرت نوآوري مديران در زمينه كسب و كار شبيه سازي موقعيت هاي مختلف تصميم گيري براي افراد است.salimi2014@gmail.com

اسلاید 29: نوآوري و رقابتمنبع:استراتژي هاي رقابت و نوآوري در كسب و كار / دكتر علي احمدي / احمد اللهياري / انتشارات توليد دانش.salimi2014@gmail.com

اسلاید 30: نوآوري و رقابتپايانsalimi2014@gmail.com

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید