فروش و بازاریابی

استراتژی های رقابتی عام Generic competitive strategies

Generic-competitive-strategies

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی های رقابتی عام Generic competitive strategies”

استراتژی های رقابتی عام Generic competitive strategies

اسلاید 1: استراتژی های رقابتی عامGeneric competitive strategies

اسلاید 2: عنواناستراتژی های رقابتی عامنوعابزارمراحل استفادهطراحی / اجراموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغات / استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: به نظرMichael Porter استراتژی رقابتی، روشی تهاجمی یا فعالیتی دفاعی جهت ایجاد موقعیتی امن و قابل دفاع در یک صنعت بمنظور غلبه بر نیروهای رقابتی و ایجا بازده سرمایه گذاری مطلوب تری می باشد. Porter اظهار می دارد، که تنها سه استراتژی موفق و سازگاری درونی برای بیرون راندن رقبا از صحنه رقابت وجود دارد که عبارتند از :1- رهبری هزینه : در این استراتژی عرضه کنندگان کالا و یا تولید کنندگان کالا کالای خود را با پایین ترین قیمت به مصرف کنندگان عرضه می کنند و از این طریق سهم قابل قبولی از بازار را برای خود ایجاد می کنند. در این استراتژی با رهبری قیمت، خود بخود هزینه تولید با افزایش تولید و تقاضای بالا کاهش پیدا می کند، رقبای ضعیف حذف می شوند، امکان ورود رقبای جدید کاهش پیدا می کند، نفوذ در بازارهای دیگر افزایش پیدا می کند.با توجه به مزیتهای که از رهبری قیمت ایجاد می کند هر کسب و کاری به راحتی نمی تواند رهبری قیمت را به عهده بگیرد این استراتژی زمانی با حداقل ریسک همراه است که شرکت توان مالی خوبی داشته باشد مجهز به تکنولوژی جدید باشد و قدرت توزیع گسترده ای داشته باشد و بتواند مواد اولیه ارزان تهیه نماید.2- تمایز : در این استراتژی تولید کنندگان کالا را متمایز با دیگر تولید کنندگان رقیب تولید می کنند و این متمایز سازی می تواند کیفیت کالا باشد در نتیجه بالاترین قیمت را روی کالا می گذارند و معتقد هستند بالاترین کیفیت باعث بوجود آمدن قشر خاصی از مصرف کنندگان می شود و اغلب برای این قشر، قیمت مهم نیست بلکه کیفیت کالا است که در درجه اول اهمیت می باشد. این استراتژی باعث می شود بازار محدود به قشر خاصی از جامعه شود و عرضه آن نیز محدود شود و هدف افزایش سود از طریق متمایزسازی است.3- تمرکز :در این استراتژی عرضه کننده کالا یا تولید کنندگان روی بخشی از بازار تمرکز می کنند. مثلاً روی قشر خاصی از جامعه و با شناخت نیازها و خواسته های آنان می توانند خواسته های این قشر را شناسایی کنند و کالا با خواسته آنان تولید قیمت گذاری و عرضه نمایند در این استراتژی چون روی قشر خاص تمرکز شده، تقاضا افزایش یافته می توان فروش قابل قبولی داشت البته در این استراتژی بازار محدود می شود ولی هزینه تبلیغات کاهش می یابد و هزینه توزیع نیز کاهش می یابد.

اسلاید 4: موقعیت رهبری هزینه از سازمان در برابر پنج نیروی رقابتی حمایت می کند :برابری رقابتی : قیمت پایین و همچنین هزینه پایین به معنای هزینه های حاشیه ای بیشتر، جهت اعمال فشار در یک مبارزه رقابتی است. قدرت چانه زنی خریدار: قیمتها تنها در سطح رقبای کارآتر می توانند پایینتر اعمال شوند. قدرت عرضه کننده : هزینه های حاشیه ای بیشتر برای غلبه بر افزایش قیمت می باشد.رقبا ( ورودیهای ) جدید : رقابت کردن با رقبای کارآمد موجود همواره سختر استجایگزینی : موقعیت مطلوب مربوط به رقبا معمولا سریع به دست می آید. مفهوم استراتژی‌های عام بر این فرض استوار است که راه‌هایی چند برای دستیابی به برتری رقابتی وجود دارد که البته بستگی به ساختار هر صنعت دارد اگر تمامی موسسه‌های یک صنعت از اصول استراتژی‌ رقابتی پیروی می‌کردند هر یک می‌توانست مبانی مختلفی را برای برتری رقابتی برگزیند.جهت اینکه مدیر بتواند موانع استفاده از مفهوم استراتژی رقابتی عام را برطرف سازد، راههای گوناگونی وجود دارد. از جمله شاخص های رهبری هزینه، میتوان به قیمت محصول شرکت، اندازه شرکت، استراتژی شرکت (در مقابل) رقبایش، یا حتی مالکین (سهامداران)، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان ، هزینه های کارکنان و غیره اشاره کرد.برای اینکه بتوان از استراتژیهای رقابتی پورتر به طور کامل استفاده کرد، به ابزار و مدلهایی نظیر تجزیه و تحلیل قیمت خرید، تجزیه و تحلیل تمایز رقابتی، تجزیه و تحلیل نیروهای رقابتی و تجزیه و تحلیل ارزش احتیاج است.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطتحلیل زنجیره ای ارزش Value Chain Analysisمزایااستراتژی تمایز جهت برآورده ساختن خواست مشتریان از روشهای دیگری به غیر از قیمت پایین نیز میتواند استفاده نماید. اغلب پیروان استراتژی تمایز سرمایه گذاری بیشتری در زمینه تحقیقات، طراحی، مواد و خدمات می نمایند. بکارگیری حتی یکی از این استراتژی ها فشارهای موجود را کاهش داده و می توان مزیت رقابتی برای کسب و کار ایجاد کند و بکارگیری دو استراتژی بطور همزمان نیز امکان پذیر می باشد.کاربردهااستراتژی جایگزینی رهبری هزینه، استراتژی تمرکز می باشد که اغلب تمرکز کمتری بر روی هزینه ها دارد، اما این استراتژی همواره درصدد آن است که محصولات یا خدماتی را ارائه دهد که دیگران از ارائه آن عاجز ند، ارائه محصولات بادوام، نو، کمیاب، با خدمات جهانی، قابل اطمینان یا دارای ارزش عاطفی از جمله اهداف این استراتژی می باشد. استراتژی تمایز جهت برآورده ساختن خواست مشتریان از روشهای دیگری به غیر از قیمت پایین نیز میتواند استفاده نماید. اغلب پیروان استراتژی تمایز سرمایه گذاری بیشتری در زمینه تحقیقات، طراحی، مواد و خدمات می نمایند.معایبمشکل عمده در تعیین رهبری هزینه، وجود عدم شفافیت هزینه های واقعی رقبا می باشد؛ و برآورد هزینه واقعی این شرکتها اغلب بسیار مشکل میباشد.ارزیابی تمایز و درجه ای که مشتریان از موضوع تمایز استقبال می کنند، هنوز بصورت یک فرضیه باقی مانده است.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان