علوم مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی

CSR

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 45 اسلاید این پاور شامل: ۱-تعاریف و مقدمه ۲-روش های سترون سازی ((استریل کردن)) که شامل فور - اتوکلاو - اتوکلاو بخار اب - اتوکلاو اتیلن اکساید - کمی کلاو - بخار هیدروژن پراکسید - uv و مواد گند زدا ۳-مواد شیمیایی گندزا ویژکی و عوامل مواد های گندزدا-دسته بندی مواد گند زدا در سه سطح و توضیحات و مثال مواد ۴-پایش استریلیزاسیون که شامل توضیحات ۳ پایش فیزیکی شیمیایی و بیولوژیک است ۵-حفاظت و ایمنی این پاور قابلیت ارائه در دانشگاه و مراکز علمی را دارد به دلیل جامع و کامل بودن مطالب تعداد صفحات اسلاید : ۴۵ فونت: ۲ تیتر
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
959 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی”

استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی

اسلاید 1: تعاریف:گندزدایی: کاهش بار میکروبی در سطوح بی جان ضدعفونی: کاهش بار میکروبی بافت های زندهسترون سازی: فرایندی است که میکرو ارگانیسمها و عوامل انتقال دهنده ان ها از جمله قارچ،باکتری،هاگ باکتری و ویروس را از سطح اجسام از بین میبرد.به بیان ساده تر استریلیزاسیون باعث از بین بردن تمامی موجودات در یک شی،ابزار و حتی مایع میشود.هر ماده بر اساس جنس و نوع کاربردش روش مختص خودش را برای استریلیزاسیون نیاز دارد.

اسلاید 2: روش های سترون سازی:هر کدام از این روش ها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند.روش استفاده از بخار از قدیمی ترین و متداول ترین روش های استریلیزاسیون وسایل پزشکی میباشد چون که نسبت به سایر روش ها ایمن تر،سریع تر و ارزان تر میباشد.بخار ((گرمای مرطوب))هوای داغ ((گرمای خشک))پرتوی الکترونیگاز و محلول فرمالدئیدپلاسما ((پراکسید هیدروژن))محلول شیمیایی ضدعفونی و استریل کنندهگاز اتیلن اکسایداشعه گاما

اسلاید 3: مراحل سترون سازی:* تمیز کردن و آلودگی زدایی* بسته بندی و پک کردن* برچسب گذاری و اماده کردن بسته بندی برای سترون سازی

اسلاید 4: تمیز کردن و الودگی زدایی:بلافاصله بعد از استفاده و قبل از خشك شدن آلودگي از روي وسايل بايد آنها بوسيله اب،محصولات انزیمی،دستگاه التراساند و یا يك دترجنت مناسب شستشو گردند.

اسلاید 5: انواع دستگاه های شوینده ی التراسونیک:شستشوی التراسونیک اثر فیزیکی ایجاد شده توسط امواج مافوق صوتی است که از میان یک مایع عبور کرده و به اجسام برخورد می‌کنند. هنگامی که این امواج از میان یک جسم عبور می‌کنند، میلیون‌ها حباب بسیار کوچک ایجاد می‌کنند. در صورت عدم پرشدن با هوا، این حباب‌ها بلافاصله متلاشی شده و جریان سریعی از انرژی پلاسما ایجاد می‌کنند.این انرژی با سطوح جسم غوطه‌ور در مایع برخورد کرده و جرم و آلودگی را از آنها جدا می‌کند.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید