پزشکی و سلامت طب سنتی

استفاده از بخور برای درمان سرماخوردگی

bokhoor_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استفاده از بخور برای درمان سرماخوردگی”

استفاده از بخور برای درمان سرماخوردگی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: « بخور »استفاده از بخور برای درمان سرماخوردگی

اسلاید 3: بخور چیست؟بخور؛ رساندن بخار محلول دارو در آب به ناحیه مورد نظر است.در سرماخوردگی یا آنفولانزا، بخور دادن از مهمترین اصول درمانی است.هر سرماخوردگی یا آنفولانزایی، اگر حتّی هیچ دارویی در دسترس شما نبود؛ با آب خالی بخور دهید.

اسلاید 4: روش اثر بخور:عمل اصلی بخور، باز کردن مجاری سینوس ها و شل کردن ترشحات آنها و در نتیجه تسهیل خروج آنهاست.البته اغلب داروهای مورد استفاده در بخور، اثر خوبی در کاهش میزان تولید موضعی ترشّحات و نیز کاهش بار میکروبی دارند.

اسلاید 5: روشهای انجام بخور:۱- مقداری آب را به همراه ماده بخور در ظرف مناسبی ریخته روی شعله کم گاز قرار دهید تا جوش بیاید.در این حال با فاصله مناسبی سر را روی بخار متصاعد شده بگیرید و از آن استنشاق هم بکنید.این کار را حداقل ده دقیقه انجام دهید تا کاملاً عرق کنید.۲- پس از اینکه مایع بخور کاملاً جوش آمد آن را روی زمین گذاشته و سر خود را با حوله یا ملحفه ای پوشانده سر را روی کاسه بخور بگیرید و چند دقیقه در این حالت بمانید.در این مدّت تا می توانید نفس های عمیق بکشید.

اسلاید 6: ۳- این روش قدیمی، بسیار موثر و قوی است:چند قطعه آجر را کاملاً داغ کنید.آجر را داخل کاسه محتوی محلول بخور بیاندازید تا بخار از آن متصاعد شود.روش دیگر آن است که محلول یا ماده بخور را کم کم روی سنگ یا آجر داغ بریزید.۴- در صورت استفاده از دستگاه بخور، باید داروی مورد نظر را ابتدا در آب، جوشانده، عصاره صاف شده آن را داخل دستگاه بریزید.

اسلاید 7: تذکّر مهم:پس از هر بار بخور، سر و صورت خود را با یک پارچه نخی ببندید. مواظب باشید تا خشک شدن کامل سر و صورت، هرگز در معرض باد کولر، پنکه یا هوای آزاد قرار نگیرید؛ وگرنه اثر معکوس حاصل خواهد شد.

اسلاید 8: 5- بخور عمومی محیط:منابع گرمازا مانند شومینه و بخاری هوا را خشک و مشکلات ناشی از سرماخوردگی را تشدید می کنند.رطوبت محیط را با قرار دادن کتری آب بر روی بخاری و یا دستگاه بخور تامین کنید.داروهای مناسب بخور را می توان در بخور عمومی هم استفاده کرد.

اسلاید 9: موادی که می توانید در مایع بخور استفاده کنید:بابونه(شیرازی یا گاوچشم)؛ تخم گشنیز( بهتر است آسیاب یا نیم کوب شود)؛ برگ اوکالیپتوس(تازه یا خشک فرقی نمی کند؛ فقط کمی خرد شود)؛ آویشن؛ اسطوخدوس؛ کاه(بهتر است کاه جو باشد)؛ ریحان(بهتر است از ریحان بنفش استفاده کنید.)؛ پونه؛ نعناع و اسانس نعناع؛ بنفشه؛ پرسیاوشان؛ کندر؛ سندروس؛ مرزنجوش؛ بومادران، سیاهدانه و ….همچنین می توانید از مخلوط ۲ یا چند ماده از مواد فوق استفاده نمایید.استفاده مستقیم از عرقیات این داروها هم مطلوب است.

اسلاید 10: سرکه:می توان۳-۲ قاشق غذاخوری سرکه را به تمام محلول های بخور اضافه کرد.سرکه با بوی تند و تیز خود مجاری سینوس ها را باز می کند و زمینه را برای نفوذ بهتر سایر داروها فراهم می کند.بخور سرکه به تنهایی (مخلوط با کمی آب) هم اثرات مفیدی دارد.ماست:یک آجر را روی شعله گاز قرار دهید تا کاملاً داغ شود و سپس چند قاشق ماست روی آن بریزید.بخور ماست یکی از بهترین بخورها برای باز کردن سینوس هاست.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید