علوم پایه فیزیک

استفاده از ماهواره ها ( مطالعات نهم)

mahvareh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استفاده از ماهواره ها ( مطالعات نهم)”

استفاده از ماهواره ها ( مطالعات نهم)

اسلاید 1: به نام خدا درس 1 زمین، مهد زیبای انسا ن هابخش (استفاده از ماهوار ه ها)

اسلاید 2: استفاده از ماهوار ه ها در تعیین موقعیتاز گذشته، مردم در جست وجوی رو شهایی قابل اطمینان بودند تا بتوانند به وسیلهآن، بفهمند که کجا قرار دارند و یا در مسیر حرکت خود به مقصدی مشخص، راه را گمنکنند. استفاده از ستارگان و اسطرلاب، تهیه نقشه های اولیه و سپس استفاده از قطب نما،از ابزارهای اولیه تعیین مکان و مسیر بود.

اسلاید 3: اسطرلاباسطرلاب وسیله‌ای در نجوم رصدی بوده و اکنون بیشتر برای کاربردهای آموزشی بکار می‌رود. اسطرلاب رایج و دستگاه معمولی و صفحه فلزی است که از جنس برنز یا برنج یا از آهن و فولاد یا تخته به طرز بسیار دقیق و ظریف و مستحکمی ساخته شده و برای مطالعات و محاسبات کارهای نجومی مثل پیدا کردن ارتفاع و زاویه خورشید، محل ستارگان و سیارات و به دست آوردن طول و عرض جغرافیایی محل در تمام مدت شبانه روز و فصول مختلف سال بکار برده می‌شود. همچنین برای بدست آوردن ارتفاع کوه‌ها و پهنای رودخانه‌ها و سایر عوارض طبیعی زمین و تعیین ساعات طلوع و غروب یکایک ستارگان ثابت و سیاراتی که نام آن‌ها بر شبکه اسطرلاب نقش بسته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دستگاه برای محاسبه ساعات طلوع و غروب آفتاب هر محل (علی‌الخصوص در دوره اسلام که تعیین ساعات نماز هم برآن اضافه شد) ساخته شده‌است.

اسلاید 4: تلاش برای مسیریابی و تعیین مکان با رو شهای دقیق که در هر شرایطی بتوان با کمکآن عملیات ناوبری٭ را انجام داد، در ده ههای اخیر منجرّ به استفاده از ماهواره برای تعیینموقعی تهای مکانی گردید. ناوبری ماهوار های، روشی جدید است که در آن از چندین ماهوارهبرای ارائه موقعیت و جهت جغرافیایی و مسیر حرکت استفاده م یشود. مبنای کار این قبیلسیستم ها بر پایه امواج رادیویی است که بین ماهواره و گیرند ههای مختلف، رد و بدل می شود

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید