Skarnhaye_taladar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اسکارن های طلا دار”

اسکارن های طلا دار

اسلاید 1: اسکارن های طلا دار Gold-Bearing Skarnsتهيه كننده: عاطفه نيمروزينازنين مختاري

اسلاید 2: اسکارن طی دگرگونی ناحیه ای و یا مجاورتی و طی فرایند متاسوماتیزم توسط سیال هایی همانند سیالات ماگمایی، دگرگونی، متئوریتی و یا دریایی تشکیل می شود .این سنگ ها در مجاورت توده های پلوتونی، در امتداد گسل ها و زون های برشی، در سیستم های ژئوترمال کم عمق، در قاعده کف دریا و در اعماق کم پوسته ای حوضه های مدفون شده دگرگونی ملاحظه می شوند. وجه تشابه این محیط ها، و آنچه یک سنگ را اسکارن معرفی می کند نوع کانی شناسی سنگ است. اسکارن از مجموعه ای از کانی های کالک سیلیکاته و دیگر کانی هایی که معمولا پیروکسن و گارنت هستند تشکیل شده است.

اسلاید 3: طبقه بندی اسکارن: طبقه بندی اسکارن بر اساس ترکیب شیمیایی پروتولیت ( Smirnov(1976 صورت می گیرد. Exoskarn) و Endoskarn واژه های رایجی بوده که برای نشان دادن سنگ مادر (پروتولیت) آذرین و یا رسوبی به کار می روند.اسکارن های منیزیمی و کلسیتی برای نشان دادن ترکیب سنگ مادر و کانی شناسی اسکارن حاصل، به کار برده می شوند. تمامی این واژه ها می توانند با یکدیگر به کار برده شود به عنوان مثال اگزواسکارن منیزیمی برای اسکارنی به کار می رود که ترکیب فورستریتی- دیوبسیدی داشته و از دولستون به وجود آمده است.

اسلاید 4: اسکارن واکنشی(Reaction skarns) حاصل دگرگونی ایزوشیمیایی شیل های بین لایه ای و واحدهای کربناتی است که جابه جایی متاسوماتیک اجزاء تشکیل دهنده در به وجود آوردن آنها نقش داشته است(Vidale, 1969; Zarayskiy et al., 1987) .

اسلاید 5: تعریف غیر ژنتیکی اسکارن از نظر Einaudi & others(1981) به صورت زیر مطرح می شود: جایگزینی کربنات و یا دیگر سنگ های رسوبی و یا آذرین توسط سیلیکاتهای Fe-Mg-Mnدر نتیجهتبلور مجدد حاصل از دگرگونی سنگ های سیلیکاته- کربناتیتبادلات محلی اجزاء بین لیتولوژی های مختلف در طی دگرگونی ناحیه ای درجه بالا و یا دگرگونی مجاورتی تبادلات محلی دردمای بالا بین ماگما و سنگ های کربناتیتبادلات بزرگ مقیاس اجزاء در بازه دمای گسترده بین سیالات هیدروترمال و سنگ های کربناته ژنز بیشتر اسکارن های طلادار بیشتر به چهارمین مرحله مرتبط می باشد.

اسلاید 6: اسکارن های طلادار اسکارن های طلادار معمولا اگزواسکارن های کلسیکی بودند که با طلا همراه بوده و متحمل یک دگرسانی شدید پس رونده هیدروسیلیکاته گردیده اند. البته اسکارن های طلادار منیزیمی نیز شناخته و گزارش شده اند. همچنین برخی از اسکارن های طلادار که از جنبه اقتصادی با اهمیت هستند( Hedley, British Columbia& Suian, South Korea )، در اندواسکارن ها تشكيل شده اند.Barr, 1980).پیروتیت، کالکوپیریت و اوژیت های موجود در کوارتز مونزونیت در نهشته های Golden Curry در مونتانا، احتمالا اندواسکارن هستند..اسکارن های طلادار از نظر هندسی با توده های نفوذی مرتبط می باشند

اسلاید 7: در اغلب ذخایر بزرگ طلای اسکارنی، اسکارن به صورت مانتوهای استراتاباند در افق های کربناتی تشکیل شده است. گسل های شیب دار نقش مجاری لازم برای حرکت سیالات کانه ساز را ایفا می کنند. اسکارن های طلادار نظیر دیگر اسکارن ها در مراحل متعددی توسعه می یابند که می توان آنها را به مرحله پیشین یا فاقد آب و مرحله پسین یا آبدار با رخدادهای واپسگرا تقسیم بندی کرد.اسکارن های مرحله پیشین به طور شاخص حاوی گارنت غنی از آهن و پیروکسن می باشند و ممکن است به وسیله رخدادهای پس رونده به طور کامل تخریب شوند. طلا ممکن است هم در مرحله پیش رونده و هم پس رونده تمرکز یافته باشد.

اسلاید 8: اسکارن های طلادار از سولفیدها به خصوص پیریت و به طور محلی از منیتیت غنی می باشد. مقدار کل سولفید به طور معممول از 10% حجمی تجاوز نمی کند و گاهیممکن است حتی به 50% حجمی نیز برسد.طلا در اسکارن های پس رونده معمولا دارای ارتباط تنگاتنگی با سولفید ها است. از نظر Meinert(1988a) ، اکثر اسکارن های غنی از طلا از عناصر آرسنیک ( به صورت آرسنوپیریت)، بیسموت( به صورت فلز خالص، بیسموتینیت، هدلئیت و دیگر کانی ها) وتلریم غنی شدگی نشان می دهند. گاهی تلوریدها، کانی های اصلی اسکارن های طلادار هستند.

اسلاید 9: از عناصری که از اسکارن های طلادار تولید می شوند می توان به نقره، مس، روی، آهن، سرب، آرسنیک، بیسموت، تنگستن و قلع به صورت محصولات اصلی و یا فرعی و کبالت، کادمیم و سولفور به عنوان محصولات فرعی اشاره کرد. از نظر Meinert(1988a) ، بسیاری از نهشته هایی که تحت عنوان اسکارن های طلادار شناخته شده اند بر اساس فلزات پایه و یا فروس موجود می توانند به عنوان مثال جزء اسکارن های Cu و یا Fe نیز طبقه بندی شوند. در این نهشته ها طلا به عنوان محصول فرعی در نظر گرفته و استخراج می شود.

اسلاید 10: محدوده سنیبا توجه به نظر Wolfenden سن اسکارن های دارای طلا در Cordillera واقع در غرب آمریکای شمالی معمولا مزوزوئیک و در مناطق کراتونی ریفتی، ترشیاری میانی ( bright diamond, Iron Clad در کلارادو) و در Sarawak در مالزی احتمالا ترشیاری میانی می باشند. البته مناطقی همچون ایالت Soviet دارای سن پالئوزوئیک زیرین و اسکارن های طلادار استرالیا (Red Dome ) دارای سن پالئوزوئیک بالایی می باشند. نهشته های غنی از فلزات واقع در Falun و Garpenberg Oda در سوئد در سنگ های پروتروزوئیک رخنمون یافته اند.

اسلاید 11: سنگ میزبان و سنگ های همراه:اسکارن های طلادار ممکن است توسط انواع مختلفی از سنگ های رسوبی و یا آذرین همانند آهک، دولومیت، شیل، کنگلومرا، ریولیت تا توف های آندزیتی و گرانیتوئیدها، احاطه شده باشند که معمولا یک جزء آهکی دگرگون نشده مشاهده مي شود.،(1988b) Meinertبعدها عنوان کرد که قسمت عمده اسکارن های طلادار در سکانس های ولکانوکلاستی و یا کلاستی ظهور می یابند.به طور کلی پلوتون های فلسیک و حدواسط نوع I،دایک، سیل و استکهایی که ممکن است پورفیری باشند و یا نباشند با اسکارن های طلا دار همراه هستند. برخی از این نهشته ها ممکن است با گرانیت های کلسیکآلومینیوم دار همراه باشند.

اسلاید 12: نهشته هاي همراهپلاسرهاي طلا، اسكارن هاي كلسيكي مس دار، نهشته هاي مس پورفيري، كوارتزهاي طلادار و يا رگه هاي سولفيدي نهشته هايي هستند كه با اسكارن هاي طلا دار همراه هستند.اسكارن هاي منيزيمي با نهشته هاي موليبدن پورفيري و اسكارن هاي تنگستن دار ملاحظه مي شوند.

اسلاید 13: تاثیر دگرگونی:اسکارن های دارای طلا ممکن است تحت تاثیر دگرگونی ناحیه ای، نهشته های طلا دار گنایسی را به وجود آورده و خصوصیات کسب کرده طی دگرگونی مجاورتی- متاسوماتیک خود را از دست دهند. نهشته های Tumco در کالیفرنیا، که در حد آمفیبولیت دگرگون شده اند،یکی از مثال های این گفته است .اما برخی از اسکارن های غنی از فلزاتی همانند تنگستن در آلاسکا، خصوصیات و تجمعات حاصل از دگرگونی پیش رونده و پس رونده مجاورتی که طی واقعه دیناموترمال گرین شیستی به دست آورده اند، حفظ کرده اند. اسکارن های دورتر از زون تماس، دارای لامیناهای اگزولوشن و حاوی کالکوپیریت- بورنیت بوده اما هیچ گونه رخ و یا فولیاسیونی نشان نمی دهند.

اسلاید 14: دگرسانی سنگ دیواره: منطقه بندی اسکارن های طلا دار آهکی به طور مشخص شامل مرمر، ولاستونیت، دیوبسید و هدن برگیت است. هاله دگرسانی در اطراف اسکارن های طلادار می توانند از هاله های خیلی کوچک تا هاله های در حد چندکیلومتر متغیر باشد. در بعضی سیستم ها وسعت و بزرگی زون های دگرسانی به ساختمان های کنترل کننده کانی سازی که عمدتا گسل و مناطق برشی و کانال های عبور دهنده سیالات می باشند، مرتبط است. البته در مناطق کربناتی، اسکارن های طلادار تقریبا همشه در منطقه اگزواسکارن، که منطقه تبدیل کربنات به مرمر است، ملاحظه مي شوند.

اسلاید 15: ردیاب های ایزوتوپی داده های ایزوتوپی چندانی برای اسکارن های طلادار موجود نیست. با این وجود مقدار S 34δ سولفیدها در یک سیستم ارزیابی شده در نهشته های Tomboy-Minnie از 2.7+ تا 4.7 Permil گزارش شده است . این مقدار وجود یک منبع ماگمایی و حداقل تمرکز سولفور های سنگین را تائید می کند. اسکارن های مس مجاور توده نفوذی در west Orebody دارای مقادیر پراکنده ای S 34δ از 1.1+ تا 5.1+ در سولفیدها می باشند که نشان دهنده عدم تعادل در گذر گاه سیال های پس رونده است .

اسلاید 16: سیالات درگیرسیالات جوشان و شور در مرحله پاراژنتیکی و پیش رونده بسیاری از اسکارن های حاوی طلا وجود داشته اند. خصوصیات سیالات درگیر موجود در اسکارن اگر امکان مطالعه اپتیکی سیالات درگیر در گارنت و یا پیروکسن آنها موجود نباشد، از بررسی ومطالعه سیالات درگیر کوارتز در توده های نفوذی همراه به دست می آید. در برخی نهشته ها، سیالات اولیه در تجمعات دیوبسیدی- کوارتزی اساساCacl2 بوده که دردمای بالاتر از C ◦500 به نقطه جوش رسیده اند. این سیالات در مرحله بعد توسط سدیم و پتاسیم غنی گردیدند. درجه حرارت طی مرحله هیدروسیلیکات در زمان تشکیل اکتینولیت از 320 تا C ◦500 و در زمان تشکیل کلریت از 220 تا C ◦320 متغیر بوده است.قسمت اعظم طلا در مراحل نهایی و از شورابه های غنی ازNaCl در درجه حرارتی کم تر از C ◦300 تشکیل شده است

اسلاید 17: كاني هاي گانگ مجموعه کانیهای گانگ در اسکارن های طلا دار عبارتند از گارنت( آندراتیت، گراسولار)، پیروکسن( دیوبسید، هدن برگیت)، ولاستونیت، کلریت، اپیدوت، کلینوزوئیزیت، زوئیزیت، اسکاپولیت،کوارتز،اکتینولیت، ترمولیت، پرهنیت، فلدسپار پتاسیک، پلاژیوکلاز و کلسیت. علاوه بر این کانی ها، انواع میکا، وزوویانیت، تالک، اسفن، فلوریت، آپاتیت و رس برای چندین کانسار گزارش شده است. گارنت و اپیدوت که عمومی ترین کانی های گزارش شده در اسکارن های طلا دار می باشند، به طور مشخص محصول دگرسانی اند. از 39 کانسار مورد بررسی اسکارن طلادار، در 5 مورد اکسنیت و لادویجیت گزارش شده اند. بسیاری از کانسارها دارای گارنت و پیروکسن نیز می باشند. گارنت مشخص ترین کانی سیلیکاتی فاز قهقرایی بسیاری از اسکارن های طلادار آهکی می باشد. گارنت بعد از پیروکسن تشکیل و جایگزین آن می شود گارنت های مرحله پسین موجود در عدسی ها و رگه ها معمولا بدون سیالات درگیر بوده و نسبت به گارنت های

اسلاید 18: فاز قبلی کم تر دگرسان شده و ایزوتوپ می باشند. گارنت های همراه با کانسارهای اسکارنی طلا دار از گارنت های مرتبط با بسیاری از تیپ های دیگر اسکارنی آلومینیوم زیاد تری دارند.رنگ بلورهای گارنت در اسکارن های طلادار زرد، سبز، قرمز تا قهوه ای تغییر می کند. گارنت های موجود در اسکارن های مرتبط با کانسارهای مس پورفیری، در نزدیک استوک عمدتا قهوه ای مایل به قرمز و در مناطق پیرامون آن ( دور از مرکز) سبز رنگ می باشندپیروکسن موجود در اسکارن های طلا دار یک محلول جامد بین دیوبسید و هدن برگیت است که دارای مقادیری منگنز است. از نظر Ettlinger 1989 ، وجود TiO2+Al2O3 ( بیشتراز 1.125 درصد وزنی)در پیروکسن ها ی اسکارن ها می تواند نمایانگر پتانسیل آن برای حضور فلزات باشد. همچنین وجود درصد بالایی از آهن ( بیشتر از 26 درصد وزنی Feo) و یا کمی مقدار آهن ( کم تر از 3.5 درصد وزنی Feo )در پیروکسن ها می تواند معرف پتانسیل بالای فلزات در اسکارن ها باشد. آمفیبول ممکن است به صورت پسودومرف در اسکارن های طلا دار جانشین پیروکسن شود که در این صورت با سولفید همراه است.کانی های گزارش شده عبارتند از اکتینولیت، تره مولیت، فروتره مولیت و هورنبلند.

اسلاید 19: محیط رسوب گذاری/ موقعیت زمین شناسیاکثر نهشته ها با توده های پلوتونی مرتبط بوده و با تشکیل جزایر اقیانوسی و یا پشت قوسی تریاس تا ژوراسیک زیرین همانند Nicola در British Columbia، همراه هستند.

اسلاید 20: موقعیت تکتونیکیاکثر اسکارن های طلادار در کمربندهای کوهزایی و در حواشی صفحات هم گرا تشکیل می شوند. این اسکارن ها احتمالا با جایگیری هم زمان یا واپسین توده های نفوذی در سکانس های آهکی موجود در محیط های پشت قوسی همراه هستند.

اسلاید 21: نحوه رسوب گذاری:به صورت لنزهای نامنظم، رگه ای، توده های استراتی فرم تا تخته ای و با طول بیشتر از چندین صد متر ملاحظه می شوند.همچنین گاه به صورت توده های لوله مانند در امتداد ساختارهای نفوذپذیر مشاهده می شود .بافت / ساختاراندواسکارن ها دارای بافت آذرین و اگزواسکارن ها دارای بافت درشت تا ریز دانه، توده ای، گرانوبلاستی تا لایه ای هستند. حواشی شکسته ، سیل مانند و محور چین ها محل مناسبی برای کانی سازی می باشند. کانی شناسی کانسنگ:طلا در اندازه میکرونی و به صورت اینکلوژن در سولفیدها حضور دارد. تشخیص کانسنگ با چشم غیر مسلح امکان پذیر نمی باشد. از آنجا که بین طلا و مس موجود در برخی اسکارن های طلادار تطابق کمی وجود دارد، اگر رخنمون های غنی از مس نمونه بردار شده باشند، دیگر نهشته از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. کانسنگ های موجود در اسکارن های غنی از پیروکسن و غنی از گارنت دارای نسبت پایین Cu:Au (<2000:1) ، Zn:Au (<100:1) و Ag/Au (<1:1) بوده و طلا معمولا با کانی های بیسموتی ( اکثرا تلرید Bi ) همراه است

اسلاید 22: - کانی شناسی انواع منیزیمی: طلای خالص+، پیروتیت +کالکوپیریت+ پیریت+ مگنتیت+ گالن+ تتراهدریدکانی شناسی انواع آهکی:الف-اسکارن های طلادار غنی از پیروکسن:طلای خالص+، پیروتیت +کالکوپیریت+ آرسنوپیریت+ تلرید+ بیسموتینیت+ کبالتیت+ بیسموت خالص +پیریت+ اسفالریت+ مالدونیتاین دسته از سنگ ها دارای مقدار زیادی سولفید و نسبت بالای پیروتیت:پیریت می باشند. زونینگ فلزی و زونینگ کانی شناسی در اسکارن ها رایج است.در برخی مناطق به عنوان مثال منطقه Nickel Plate ، یک زون پروکسیمال کم پهنا و دانه درشت از اسکارن های گارنت دار که دارای نسبت بالای Cu:Au می باشند و یک زون دیستال پهن تر و دانه ریز از اسکارن های پیروکسن دار که دارای نسبت پایین Cu:Au و توده های کانسنگی Au-sulphide می باشند حضوردارد. ب- اسکارن های طلادار غنی از گارنت:طلای خالص+کالکوپیریت+ پیریت+ آرسنوپیریت+ اسفالریت+ مگنتیت+ هماتیت + پیروتیت+گالن+تلرید+ بیسموتینیتاین دسته از اسکارن ها دارای مقدار کم تا متوسطی سولفید و نسبت پایین پیروتیت:پیریت می باشند.

اسلاید 23: اسکارن های طلادار غنی از اپیدوت: طلای خالص+کالکوپیریت+ پیریت+ آرسنوپیریت+ مگنتیت+ هماتیت + پیروتیت+گالن+ اسفالریت +تلرید+ این دسته از اسکارن ها دارای مقدار کم تا متوسطی سولفید و نسبت پایین پیروتیت:پیریت می باشند.

اسلاید 24: کانی شناسی اگزواسکارن( گانگ):نوع منیزیمی:الیوین، کلینوپیروکسن، گارنت،کندرودیت و مونتی سیلیت. کانی های قهقرایی عبارتند از سرپانتین، اپیدوت، وزوویانیت، تره مولیت- اکتینولیت، فلوگوپیت، تالک، فلدسپار پتاسیم و کلریتنوع کلسیکی:اسکارن های طلادار غنی از پیروکسن:این دسته از اسکارن ها،اگزواسکارن هایی هستند که نسبت پیروکسن: گارنت بالایی دارند. کانی های پیش رونده شامل دیوبسید تا هدن برگیت، فلدسپار پتاسیم، بیوتیت های غنی از آهن، گارنت های Mn پایین، ولاستونیت و وزوویانیت هستند. دیگر کانی های کم رایج تر عبارتند از اپیدوت، کلریت، کلینوزوئیزیت، وزوویانیت، اسکاپولیت، تره مولیت- اکتینولیت، سرسیت و پره نیتاسکارن های طلادار غنی از گارنت:این دسته از اسکارن ها،اگزواسکارن هایی هستند که نسبت پیروکسن: گارنت در آنان پایین است. کانی های پیش رونده شامل گارنت های Mnپایین، فلدسپار پتاسیم، ولاستونیت، دیوبسید تا هدن برگیت، اپیدوت، وزوویانیت، اسفن و آپاتیت هستند. کانی های پس رونده عبارتند از اپیدوت، کلریت، کلینوزوئیزیت، وزوویانیت، دولومیت،سرسیت، تره مولیت- اکتینولیت و پره نیت

اسلاید 25: اسکارن های طلادار غنی از اپیدوت:اپیدوت فراوان، کلریت کم تر، تره مولیت- اکتینولیت، کوارتز، فلدسپار پتاسیم، گارنت، وزوویانیت، بیوتیت،کلینوپیروکسن و کربنات از کانی هایی هستند که در این اسکارن ها ملاحظه می شود. در نهشته های QR ، رگچه های اپیدوت- پیریتی و کربنات- پیریتی و تجمعات دانه درشت ملاحظه می شود. بهترین کانسنگ در قسمت خارجی منطقه دگرسانی، در 50 متری جلویی اسکارن های اپیدوتی رخنمون دارد. کانی شناسی اندواسکارن( گانگ):کانی های موجود عبارتند از فلدسپار پتاسیم، بیوتیت، پیروکسن های Mgدار و گارنت. مشخصه اندو اسکارن های موجود در نهشته های غنی از اپیدوت QR حضور کانی های کلسیت،اپیدوت،کلینوزوئیزیت و تره مولیت است در حالیکه اندو اسکارن های منیزیمی Butte Highlands متحمل دگرسانی آرژیلیتی و پروفیلی گردیده و متشکل از گارنت، کلینوپیروکسن و پیدوت می باشند.

اسلاید 26: هوازدگی :در مناطق گرم و بارانی، اسکارن ها یک توپوگرافی خاص متشکل از برآمدگی های مثبت تشکیل می دهد. كنترل كننده هاي كانسنگ:عوامل چينه شناسي و ساختاري مختلفي كانسنگ را كنترل مي كنند. توده هاي كانسنگ در امتداد محل تقاطع سيل- دايك، سطح تماس سيل- گسل، محل تقاطع گسل و لايه بندي،محور چين ها، گسل هاي نفوذپذير و يا زون هاي كششي تشكيل مي شوند.در اسكارن هاي غني از پيروكسن و اپيدوت، كانسنگ ها در منطقه دورتري از زون دگرساني تشكيل مي شوند. در برخي مناطق توده هاي نفوذي غني از آهن با كاني سازي اسكارن هاي طلادار مرتبط مي باشند.كانسنگ هاي تشكيل شده در اسكارن هاي طلادار غني از گارنت تقريبا به صورت پيروكسيمال با توده نفوذي قرار مي گيرند.

اسلاید 27: راهنماي اكتشاف

اسلاید 28: داده هاي ژئوشيميايي: آنومالي عناصر Au, As, Bi, Te, Co, Cu, Zn يا Ni،در خاك، رسوبات و سنگ ها ، همچنين برخي زونينگ هاي ژئوشيميايي در محدوده اسكارن ها ( مخصوصا درنسبت Cu/Au, Ag/Au و Zn/Au) مي تواند راهنماي اكتشاف باشد. اسكارن هاي طلادار كلسيكي( انواع غني از پيروكسن و يا گارنت) داراي نسبت پايين تري Cu/Au, Ag/Au و Zn/Auنسبت به ساير اسكارن ها مي باشند.توده نفوذي مرتبط با اين اسكارن ها ممكن است از عناصر سازگاري همچون Cr, Sc و Vغني شده اما از عناصر ناسازگار ليتوفيل ( Rb, Zr, Ce, Nb و La)در مقايسه با توده هاي نفوذي همراه با ديگر اسكارن ها تهي شدگي نشان دهند.

اسلاید 29: داده هاي ژئوفيزيكي: بررسي هاي ثقلي و يا مغناطيستي هوابرد magnetic Airborne) )جهت تعيين محل پلوتون ها مورد استفاده قرار مي گيرد. قطبش القايي و بررسي مغناطيست زميني جهت رديابي برخي از نهشته ها بسيار كاربرد دارد.

اسلاید 30: ديگر راهنماهاي اكتشافي: پلاسرهاي طلا، توف هاي آهكي و يا كربناتي و جريانات ولكانيكي آهكي كه توسط توده هاي پلوتوني قطع شده اند، مي توانند سنگ ميزبان مناسبي براي اسكارن هاي طلادار باشند. خصوصيات مطلوب محيط هاي اسكارني(skarn envelope) عبارتند از :حضور اسكارن هاي مس دار پريكسيمال و اسكارن هاي پيروكسن دار ديستال حضور پيروكسن هاي هدن برگيتيحضور آنومالي ژئوشيميايي عناصر As-Bi-Te حضور توده هاي نفوذي غني از آهن تفريق نيافته با نسبت پايين Fe2O3/FeO

اسلاید 31: تمامي سنگ هاي ولكانيكي آهكي كه توسط سيستم هاي مس پورفيري قطع شده اند، براي اسكارن هاي غني از اپيدوت سنگ ميزبان مناسبي هستند.

اسلاید 32: اهميت: اخيرا اسكارن هاي طلا دار زيادي شناخته شده اند ( به عنوان مثال Buckhorn Mountain, Wabu, Fortitude) با اين وجود كل محصولات به دست آمده از آنها ( بيشتر از 1000 تن فلز) در مقايسه با ديگر نهشته ها رقمي ناچيز است. نهشته هاي Nickel Plate يكي از اولين اسكارن هاي طلاداري بوده كه مورد استخراج قرار گرفته است. اسكارن 16% از طلاي منطقه British Columbia را تامين مي كند كه البته نيمي از اين مقدار از اسكارن هاي مس و آهن داري كه طلا در آنها به عنوان محصول فرعي يافت مي شود، به دست آمده است. ذخيره طلاي اين نهشته ها از 0.4 تا 13 Mt و از 2 تا 15 g/t متغير است. Theodore et al. (1991)متوسط عيار طلا را g/t 8.6 و متوسط عيار نقره را g/t5.0 تخمين زدند.

اسلاید 33: با تشكر از توجه شما

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید