علوم مهندسی معماری و عمران

اسکلت پیش ساخته

esklt-pish-sakhteh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اسکلت پیش ساخته”

اسکلت پیش ساخته

اسلاید 1: اسکلت پیش ساختهروش¬ سازه¬هاي پيش¬ساخته سبك كه يكي از تكنولوژي¬هاي نوپا در عرصه ساخت و ساز¬هاي عمراني در كشور است موضوع مصاحبة شبكة تحليلگران تكنولوژي ايران با مهندس احمدي، معاونت اجرايي موسسة سازه¬هاي پيش¬ساختة سبك (SAP) است. در زير نكات مهم آن ملاحظه مي¬گردد:صنعت ساختمان در جهان در حدود صد تا صدوده سال قدمت دارد و شروع آن به زماني برمي¬گردد كه اولين تيرهاي بتوني به صورت T شكل، توليد صنعتي شده و قطعات بتوني با اشكال مختلف در مقياس صنعتي توليد شد.صنعت ساختمان و پروژه¬هاي عمراني به گواهي آمار و ارقام، از لحاظ سرمايه و حجم نيروي انساني درگير، بزرگترين صنعت در كشور مي¬باشد. رشد سريع جمعيت و افزايش تقاضا، نياز به كاهش زمان تحويل پروژه¬هاي عمراني و كاهش زمان برگشت سرماية سرمايه¬گذاران و عواملي از اين قبيل باعث شده¬اند تا ضرورت ايجاد تحول در شيوه¬هاي سنتي صنعت ساختمان روزبه¬روز بيشتر شود.

اسلاید 2: اگر تكنولوژي ساختمان را به معني وارد شدن صنعت در ساختمان¬سازي بگيريم، از حدود سال47 تكنولوژي ساختمان وارد ايران شد و اوج آن زماني بود كه ساختمان-سازي به صورت شهرك¬سازي در بعضي از شهرهاي بزرگ مثل اصفهان(مجتمع ذوب آهن)، اهواز، تبريز، تهران و برخي ديگر از شهرها شروع شد. اين صنعت بيشتر از كشورهاي اروپايي مانند آلمان، هلند، انگليس و فنلاند به ايران وارد شد.

اسلاید 3: تكنولوژي سازه هاي پيش ساختة سبك تنوع تكنولوژي¬هاي ساختمان بسيار زياد است و هر كدام ويژگي¬ها و قاعدتاً محدوديت-هاي خاص خود را دارند. سيستم سازه¬هاي پيش ساخته سبك را حدود 34 سال پيش يك آمريكايي ابداع كرد. مرحلة صنعتي شدن آن 5 تا 6 سال به طول انجاميد. عمده¬ترين شركت¬هايي كه در دنيا اين تكنولوژي را به كار مي¬گيرند، شركت E.V.G اتريش و شركت¬هاي 3D Panel و RAM در آمريكا مي¬باشند. توجه زياد صنايع اروپايي به تكنولوژي سازه¬هاي پيش¬ساخته سبك به خاطر مشكلاتي بود كه در ساير تكنولوژي¬هاي پيش-ساخته وجود داشت.

اسلاید 4: به طور مثال تكنولوژي Large Panel با وجود سرعت بالا و كارخانه-اي بودن آن، با مشكل ضعف اتصالات روبروست و همچنين وزن سنگين ساختمان يك معضل جدي در اين تكنولوژي به شمار مي¬رود. حمل¬ونقل قطعات سنگين بتوني، اين فرآيندها را دشوار مي¬كند. در زلزله¬اي كه چند سال پيش در تركيه اتفاق افتاد، ساختمان¬هاي زيادي كه در آنها از تكنولوژي Large Panel استفاده شده بود به دليل ضعف اتصالات تخريب شدند. در تكنولوژي سازه¬هاي پيش¬ساختة سبك، اتصالات به صورت يكپارچه است (ديوار به ديوار، سقف به ديوار و ديوار به پي). بر خلاف روش Large Panel كه اتصالات به صورت كام و زبانه است، در روش سازه¬هاي پيش ساخته سبك، اتصالات به صورت جوش نقطه-اي است

اسلاید 5: و به جاي اينكه ابتدا قطعات سنگين بتن در كارخانه ساخته شده و بعد به هم متصل شوند، ابتدا سازه به صورت شبكه¬هاي ميلگردي كه بين آنها(بين دو شبكه ميلگرد) يك لايه فوم پلي¬استايرن قرار مي¬گيرد ساخته مي¬شود و پانل¬هاي سبك در محل احداث ساختمان به فنداسيون جوش داده مي¬شود و همچنين ديوارها و سقف به هم جوش داده مي¬شوند و ساختمان با پانل¬هاي سبك برپا مي¬شود. سپس در همان محل ديوارها و سقف و محل، اتصالات به صورت همزمان بتن پاشي مي¬شوند. بتن از طريق پمپ، با فشار هوا به پانل¬ها پاشيده مي¬شود كه اصطلاحاً آن را شات كريت گويند.

اسلاید 6: اين روش باعث يكپارچگي در اتصالات شده، استحكام و پايداري ساختمان را در مقابل نيروهاي ديناميكي حاصل از زلزله يا طوفان افزايش مي¬دهد.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید