پزشکی و سلامت بیماری‌ها

اسید و باز acid and base ،ABG

ekhtelalate-acid-va-baaz

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اسید و باز acid and base ،ABG”

اسید و باز acid and base ،ABG

اسلاید 1: اختلالات اسید و باز1

اسلاید 2: 2pH

اسلاید 3: سیستم هموستازسیستم بافریکلیه هاریه ها3مکانیزم های فیزیولوژیک تعادل اسید و باز تغییرات ناگهانی pH را کنترل می کنند.

اسلاید 4: سیستم تامپونی (بافر): سیستم بافری شامل: بيكربنات.فسفات. پروتئين (خارج سلول)هموگلوبين مهمترین بافر بدن سیستم بی کربنات است. و نسبت بین اسیدکربنیک به بی کربنات مهمترین عامل در تنظیم اسیدیته پلاسما است.CO2+H2o=1H2CO3=20HCO3این سیستم ظرف 5- 4 ساعت به حداکثر کارآیی خود می رسد.

اسلاید 5: سیستم کلیه: میزان بی کربنات را تنظیم می کند تولید بی کربناتبازجذبدر اسیدوز کلیه ها Hرا دفع و یون بی کربنات را بازجذب می کنند.

اسلاید 6: سیستم تنفسی:عملکرد فوری در اصلاح اختلال اسید و باز دارد و با تغییرالگوی تنفسی (تعداد و عمق تنفس) باعث تغییرPH می شود.Paco2 نشانه تغییرات تنفسی است.

اسلاید 7: اگر PH خون شدیدا اسیدی شود ، سیستم اعصاب مرکزی (مدولا)تحریک شده،تعداد و عمق تنفس را افزایش می دهد و بدین ترتیب میزان دفع Co2 افزایش و متعاقبا سطح Co2 خون کاهش می یابد7

اسلاید 8: اختلال اسید باز سادهاسیدوز تنفسیآلکالوز تنفسیاسیدوز متابولیکآلکالوز متابولیک

اسلاید 9: اسید وز متابولیک حاد و مزمناسیدوز متابولیک با کاهشPH و غلظت بیکربنات همراه استاسیدوز متابولیک بر حسب مقادیر آنیون سرماسیدوز با اختلاف آنیون بالااسیدوز با اختلاف آنیون طبیعی9

اسلاید 10: 10

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید