پزشکی و سلامت بیماری‌ها

اشتباهات رایج در درمان سرماخوردگی

eshtebahate_rayej_dar_darmane_sarmakhordegi_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اشتباهات رایج در درمان سرماخوردگی”

اشتباهات رایج در درمان سرماخوردگی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: اشتباهات رایج در درمان سرماخوردگی

اسلاید 3: درمان های رایج سرماخوردگی و بیماری های مشابه، اغلب دارای مشکلات اساسی هستند که علاوه بر درمان ناقص بیماری و ماندگار کردن آن در بدن ما، باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن هم می شوند.این درحالی است که در صورت درمان صحیح بیماری، پایان هر بیماری عفونی باید با ارتقا و کارآزمودگی بیشتر ارتش دفاعی بدن همراه شود.بنابراین اولا باید از اشتباهات رایج در درمان سرماخوردگی بپرهیزیم و درثانی، اقدامات صحیح در درمان را آموخته و عمل کنیم.

اسلاید 4: اصرار بر درمان سرماخوردگی:از نظر اسلام، زکام و سرماخوردگی های ساده دارای منافع بسیاری برای بدن هستند ولذا عدم درمان آنها در اولویت است.زکام باعث دفع بلغم و رطوبت های اضافه ناحیه سر و صورت می شود و سطح سلامتی بدن را ارتقا می دهد.اگر جلوی زکام گرفته شود، بیماری در بدن ماندگار خواهد شد.

اسلاید 5: استفاده ازآنتی بیوتیک (چرک خشک کن) ها:عامل میکروبی انواع سرماخوردگی ها، ویروس ها هستند.آنتی بیوتیک ها تاثیری روی ویروسها ندارند.بنابراین، استفاده از آنتی بیوتیک توجیه علمی خاصّی در درمان سرماخوردگی ندارد.

اسلاید 6: استفاده ازآنتی بیوتیک (چرک خشک کن) ها:1- آنتی بیوتیک اثر مهمی در کم کردن بار ویروسی ندارد.2- آنتی بیوتیک، ترشحات سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی ( آبریزش بینی، ترشحات پشت حلق و ...) را به حداقل می رسانند. بدین ترتیب یکی از سلاح های مهم بدن در مقابل بیماری را از کار می اندازند.3- آنتی بیوتیک، ضعف عمومی بدن و به ویژه ضعف سیستم ایمنی و در نتیجه احتمال طول کشیدن بیماری یا بازگشت سریع آن را زیاد می کنند.4- مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها، میکروب ها را روز به روز ورزیده تر و مقاوم تر می کند و در یک دور باطل، نیاز به آنتی بیوتیک های قوی تر و قوی تر را افزایش می دهد.5-البته این عوارض به جز عوارض درازمدتی مثل تاثیر منفی روی قدرت باروری و امثال آنها هستند.

اسلاید 7: استفاده از آنتی هیستامین ها:ترکیبات آنتی هیستامین به منظور کاهش ترشحات بینی و سینوس ها و کاهش عطسه و ... به کار می روند.این کار باعث کاهش توان بدن در مقابل سرماخوردگی می شود.عطسه و ترشحات بینی و سینوس ها و نای، از بهترین واکنش های دفاعی بدن در مقابل سرماخوردگی هستند.تضعیف آنها عملا باعث می شود که عامل به وجود آورنده سرماخوردگی، در بدن ماندگار شود.

اسلاید 8: استفاده از آنتی هیستامین ها:جلوگیری از آبریزش بینی در ابتدای سرماخوردگی، می تواند باعث ریزش اخلاط به داخل سینه و عفونت سینه شود.این داروها با خشک کردن ترشحات سینوس ها، باعث ایجاد سینوزیت مزمن در بیمار می شوند که از شایع ترین عوامل سرماخوردگی های مکرر، به ویژه در کودکان، است.

اسلاید 9: مصرف مسکّن ها و تب برها: همه این داروها دارای تاثیرات نامطلوب کوتاه مدت و دراز مدت بر روی کبد وکلیه هستند.عادت به مصرف آنها می تواند بدن را ضعیف و مستعد ابتلای مکرر به سرماخوردگی کند.

اسلاید 10: استفاده از کورتون ها:کورتون ها هیچ جایی در درمان سرماخوردگی های معمولی ندارند!روش عمل اصلی داروهای کورتونی در بدن، سرکوب کردن سیستم ایمنی است!علاوه بر نقش کورتون ها در تضعیف سیستم ایمنی و زمینه سازی برای ابتلای مکرّر به بیماری های عفونی از جمله سرماخوردگی، عوارض دیگر آنها مثل پوکی استخوان، زخم معده، فشار خون، زمینه سازی برای انواع سرطان ها و ... هم به جای خود باقی است.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید