علوم پایه ریاضی

اصل گسترش و اعداد فازی

asle_gostaresh_va_adade_fazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصل گسترش و اعداد فازی”

اصل گسترش و اعداد فازی

اسلاید 1: فصل3: اصل گسترش و اعداد فازیاصل گسترشاعداد فازی

اسلاید 2: اصل گسترشتعریف1: فرض کنید X و Y دو مجموعه و f یک تابع به صورت و A یک زیرمجموعه فازی از X باشد. اصل گسترش بیان می‌کند که می‌توانیم قلمرو f را به زیرمجموعه‌های فازی X و به‌صورت زیر گسترش دهیم: که در آن

اسلاید 3: مثال1: فرض کنید X=Z و و مجموعه فازی A از X بیانگر «تقریباً 2» :در این صورت با توجه به اصل گسترش داریم:

اسلاید 4: تعریف2: فرض کنید n مجموعه مرجع و حاصلضرب دکارتی آنها باشد. n زیر مجموعه فازی به ترتیب از باشند. در این صورت حاصلضرب دکارتی به صورت یک مجموعه فازی از X تعریف می‌شود که برای آنبه عبارت دیگر:

اسلاید 5: مثال: فرض کنید و دو زیرمجموعه فازی از Z: : ” تقریباً صفر“ : ” تقریباً یک“در این صورت:

اسلاید 6: تعریف3 (اصل گسترش): فرض کنید n مجموعه مرجع و - حاصلضرب دکارتی آنها باشد. n زیر مجموعه فازی به ترتیب از باشند. همچنین فرض کنید f یک نگاشت از X به مجموعه Y باشد، یعنی . حال، حاصل عمل f بر n مجموعه فازی به‌عنوان یک زیرمجموعه فازی B از Y به‌صورت زیر تعریف می‌شود:که در آن :

اسلاید 7: مثال: فرض کنید و دو زیرمجموعه فازی از Z: : ” تقریباً صفر“ : ” تقریباً یک“همچنین به‌صورت . در این صورت:و بنابراین طبق اصل گسترش:

اسلاید 8: اعداد فازی * اعداد فازی یک تعمیم طبیعی برای اعداد معمولی می‌باشند.تعریف1: یک مجموعه فازی نرمال محدب مانند N از R (خط حقیقی) را یک عدد فازی (حقیقی) گوییم، اگر :N(x) تک نمایی باشد. یعنی دقیقاً یک وجود داشته باشد کهN(x) قطعه به قطعه پیوسته باشد. مجموعه تمام اعداد فازی را با F(R) نشان می‌دهیم.مثال: مجموعه فازی N با تابع عضویت زیر یک عدد فازی است. می‌توان N را عدد فازی «تقریباً صفر» تعبیر کرد.سایر نقاط

اسلاید 9: مثال: مجموعه فازی M با تابع عضویت زیر یک عدد فازی است. می‌توان M را یک تعبیر دیگر از عدد فازی «تقریباً صفر» تلقی کرد. تعریف2: عدد فازی N را مثبت (منفی) گوییم اگر برای هر x < 0 (x > 0 ) : N(x) = 0 .تعریف3: فرض کنید یک عملگر یک بعدی باشد. بر اساس اصل گسترش، عدد فازی f(M) با تابع عضویت زیر تعریف می‌شود

اسلاید 10: مثال: در تعریف3 اگر f(x)= − x فرض شود، آنگاه قرینه عدد فازی M، عدد فازی –M، به صورت زیر تعریف شده و به‌دست می‌آید. مثال: فرض کنید عدد فازی «تقریباً 10» با تابع عضویت زیر تعریف شودسایر نقاطآنگاه قرینه M دارای تابع عضویت زیر استسایر نقاط

اسلاید 11: تعریف4: فرض کنید با توابع عضویت پیوسته باشند و یک عملگر دوتایی بر اعداد حقیقی باشد. اگر تعمیم * را برای اعداد فازی با نشان دهیم، با استفاده از اصل گسترش حاصل M N به صورت یک مجموعه فازی با تابع عضویت زیر تعریف می‌شود. تعمیم چهار عمل اصلی برای اعداد فازیدر حالت‌های خاص برای چهار عمل اصلی، تعریف فوق به‌صورت‌های زیر در می‌آید.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید